* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettregler
Läst 1793 ggr
Clariiz
5

Sajtvärd som missköter sig

Har länge försökt komma i kontakt med en Sajtvärd ang ett inlägg som blivit borttaget utan att vara otrevligt eller bryta mot några sajtregler. Har velat få förklarat för mig varför detta inlägg blivit borttaget, och om det bryter mot någon regel vilken denna är så jag vet vad som blivit fel..

Sajtvärden har först varit omöjlig att få kontakt med, sedan vägrat svara på denna fråga och har nu blockerat mig helt från sajten. Utan att jag fått någon förklaring till vad jag gjort fel?

Blir otroligt sårad av detta då jag aldrig uttryckt mig på ett elakt sätt eller brutit på sajtregler eftersom jag verkligen gillar iFokus. Får det gå till såhär? Borde man inte få en förklaring?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Calcifer
0

Av hyfs borde man få en förklaring, absolut. Men tyvärr är det fritt för värden för en sajt att pilla som de vill med inlägg och dylikt utan att man direkt kan stoppa dem. Så länge de inte bryter mot lagen så finns det inte så mycket att göra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Karmatarerskanise
0

Tyvärr är det så att en Sajtvärd kan stänga av medlemmar och radera saker utan att behöva tala om varför. Detta beror på att sajtvärden har ansvardt för sajten och därför bestämmer denne helt över sajten och modereringen.

[Thiah]
8

jag tycker det borde läggas in nån sorts hyffshets klausul i kontraktet(?) som görs mellan Sajtvärd och iFokus. sådär att du får stänga av folk men ha en bra orsak och förklara åtminstone.

Calcifer
3

#3 Gissningsvis är det som det är för att killarna bakom iFokus inte har tid att agera nanny till den mängd värdar som det finns. Skulle det finnas en sådan klausul i kontraktet så skulle de behöva ha kontroll och koll över alla sajter och deras värdar och göra slag i saken där problem uppstår - eftersom de skulle behöva kontrollera alla situationer där dispyt angående hyfs uppstår skulle de behöva ta in mer folk som kan agera admin. Skulle det finnas en sådan regel så skulle användare som blivit bannade av rätt orsaker också använda sig av den för att säga "men jag vet inte varför jag blev bannad" eller påstå att det hänt helt utan anledning.

Tanken med värdar är ju för att de få som har mest kontroll ska slippa agera just barnskötare i alla de situationerna. Och tro mig, som fd mod på en annan sida så kan jag lova att det skulle komma hundratals sådana anmälningar per dag, med tanke på storleken på iFokus.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Michaela-N
2

Sorgligt nog finns det många olämpliga sajtvärdar i det här nätverket. Jag är själv bannad från ett antal olika sajter då en värd snackat skit om mig med andra sajtvärdar, helt obefogat.

Clariiz
5

Tråkigt :/ De får göra som det vill alltså?

Just detta var dessutom i PM och hade ingenting med sajten att göra. Inlägget var på den sajten men skrevs och blev borttaget för 1 månad sedan minst. Inte fått en förklaring fast jag frågat kanske 3-4 ggr på varför sedan dess. Och vips idag så blev jag blockad fast jag inte ens yttrat mig på sajten sedan dess. 

Somsagt helt utan förklaring. Jag fick ett "sluta skriv" och när jag frågade varför jag inte bara kunde få veta om det var något som bröt mot sajtreglerna för att det ju somsagt kan vara väldigt bra att veta så man inte gör något liknande, fick jag ett pm om att jag blev blockad. 

Hade jag kunnat vänt mig till någon annan hade jag gjort det såklart eftersom personen uppenbarligen har något emot mig sedan vi hade skilda åsikter i en diskussion för 2 månader sedan. Jag hade lagt det bakom mig och hoppats att personen gjort detsamma men tydligen inte. 
Men nu är det ju sajtvärden man ska kontakta..

Så det känns otroligt tråkigt.. Att bli blockad för att man ville få reda på varför ett inlägg blev borttaget? Dessutom i PM som väl ska vara "neutralt" och inte kopplat till en sajt på det visat.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
6

#5; Det är ju hemskt :/ Man måste inte älska alla människor men man måste ju kunna skilja på personligt och professionellt? 

Tyvärr känns det lite som att man måste tycka precis som sajtvärden annars är man inte välkommen på vissa sajter. (Absolut inte alla!! Majoriteten av sajterna är grymma 🙂)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Thiah]
1

#4 ja det äe ju tyvärr sant. #7 jag håller med dig

Karmatarerskanise
0

#6 Det är inte kul :( Men jag fförstår å andra sidan varför det är som det är angående värdar.

Maria
3

Det är nog bara att gilla läget.

Jag är t.ex blockad från en sajt jag aldrig skrivit något på/i.

/Maria

Clariiz
3

#10; 😮

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

TjockaBerta
1

Hur är det möjligt att blockera någon som inte skriver någonting? Kan det har varit i misstag? Att man kommit åt en knapp?

>>>Malum domesticum<<<

Maria
7

#12 Nej då. Jag har frågat och det stämmer att jag är blockerad från sajten för att vi diskuterat och var oense på en annan sajt här på iFokus om ett helt annat ämne.

Så visst kan man blockera någon bara för att man ogillar personen  men som sagt så är det inte mycket att göra åt.

Det gäller bara att försöka att inte lägga sig på samma låga nivå själv😉

/Maria

TjockaBerta
1

Jaha. Det låter ju lite lustigt men OK 😃

>>>Malum domesticum<<<

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer