* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1130 ggr
Moalinn
1

Storleken på iFokus

Kommer storleken på iFokus ändras? Eller är det bara jag som har det stort? Som det är just nu tycker jag allt är väldigt stort och jag får även scrolla åt höger om jag ska kunna se långa rubriker från "nya inlägg" och även min egen bild, vilket inte är så viktigt förstås. Reagerar lika mycket varje gång efter att jag kommer från någon annan sida för allt blir väldigt stort helt plötsligt. Verkar inte som att jag kan vänja mig vid det haha.

Zoomar jag ut så tycker jag att det blir bättre men då blir det istället en vitt på sidorna och texten blir lite "suddig" eller vad man nu vill kalla det. Detta håller inte heller i sig när jag går från sida till sida så måste zooma ut hela tiden i princip.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Niklas
0

Kan du lägga in en skärmdump som visar det du tycker är stort?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på allt ihop. Texten i inlägg och rubriker tycker jag är lagom utan det är just främst att det inte går att se allt på samma gång.

Medarbetare på Djurfoto

[VSK]
2

TS, lägg aktivitetsfältet längst ned så vinner du lite pixlar i bredd.

Moalinn
0

#3 Har alltid (tre års tid) haft det såhär så att ändra är inget jag är intresserad av. Tycker att det borde fungera ändå då det fungerade alldeles utmärkt innan uppdateringen och fungerar jättebra på övriga sidor, det är bara iFokus som inte anpassar sig.

Medarbetare på Djurfoto

[VSK]
1

Jag förstår.. Ville bara ge tips.

Niklas
0

#2: Har du en skärm som är 1280 pixlar eller mindre blir det så där.

kattöga
0

Jag har Chrome och när jag zoomar ut så behålls den zoomingen på dom sidor som jag zoomat ut på. Så alla dom sidor som jag brukar gå in på har jag zoomat ut (ctrl -) och nästa gång jag går in på en sån sida så "minns" Chrome det, och jag behöver inte zooma igen. Men det är Chrome det, jag vet inte vilken läsare som TS använder.

Senare: Sorry, såg nu att det är Firefox du använder, TS……..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moalinn
0

#5 Självklart och är tacksam!

#7 Märkte det efter att jag hade skrivit inlägget men tycker ändå det är jobbigt när texten antingen är jätteliten eller jättestor, vill ha 12px på texten - inte 16px (eller vad det nu än blir).

Men men, jag får väl försöka överleva. Lite smått irriterande bara då det inte finns någon annan sida som gör så här utan det är just iFokus efter uppdateringen.

Medarbetare på Djurfoto

Zakaraa
0

Niklas, här är min skärmdump, ser precis ut som för TS.
Jag har större än måttet du anger i #6 (jag har 1366x768px)

Även jag stör mig på "brutna" rubriker. (speciellt om det är bild inblandad också, tycker det blir extremt långt man måste scrolla för att kunna se resterande titlat)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Leon1973
0

Zooma ut, jag kör också Mac och zoomar ut 2 steg

Upplösning 1920x1080 * 2

CMD & -  x 2

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Zakaraa
1

#10 Hur långt ska jag behöva zooma ut för att Inte få dubbelradig rubrik? 😃
(ta inte det här inlägget på allvar, var skämtsamt menat :P)

Leon1973
0

Något är messed up när du zoomar ut för din textstorlek ändras ju inte, min text blir mini mini…

Cireea
1

Macbook Pro med nyaste Safari 🙂Ville bara visa att för mig funkar allt som det ska och då har jag inte gjort något alls.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Moalinn
0

Tycker texten blir konstig när jag zoomar ut och även om jag trycker på "AA" grejen. Men kanske också är en vanesak.

Medarbetare på Djurfoto

Cireea
0

#14 Kan du ta en skärmdump på hur det ser ut när du zoomar ut och sådär?

Moalinn
0

Zoomat ut två snäpp, som #10 sa, och på med "AA". Tycker som sagt att det ser konstigt ut men det är väl en vanesak :)

Medarbetare på Djurfoto

Zakaraa
0

#12 Texten har ju ändrats enormt :P 75% mindre för att vara exakt

Jämförelsebild 100% vs 25% det är ju stor skillnad där

Leon1973
0

AA hade jag inte aktiverat.

Moalinn
0

Helt klart bättre utan "AA" men då blir istället vissa bokstäver suddiga. Kollar man på ordet "TV" under "nya inlägg" så är det något suddigt, likaså g och i blir något suddiga (om det syns på en dålig skärmavbild, inte säkert). Eller så är det bara jag som har suddiga ögon ;)

Tänkte bara kolla om andra hade samma problem och om det var något som skulle fixas men probably not så finns inget annat att göra än att leva med det!

Medarbetare på Djurfoto

Cireea
0

ååh sådär får jag också när jag jag zoomar ut! Konstigt att iFokus inte anpassar sig som det gör för mig..

Moalinn
0

#20 Men du fyller skärmen med webbläsaren? Eller har du bara klippt bort "dock"? För jag har "dock" som gör att webbläsaren blir mindre och då stör storleken på iFokus.

Medarbetare på Djurfoto

Cireea
0

Jag fyller skärmen och har att dock kommer upp automatiskt när jag sätter muspekaren över :)

Moalinn
1

#22 Ja, då är det det som gör att det passar hos dig men inte hos mig.

Jag kan till exempel inte ha upp facebookchatten "permanent" då webbläsaren är för liten, detta bryr jag mig däremot inte om då jag aldrig har haft den uppe hela tiden haha. Jobbigare när det varit på ett visst sätt men sen ändras. Trodde verkligen att iFokus skulle ändra sig 🤐

Medarbetare på Djurfoto

Cireea
0

Det har ju att göra med att du har dock sådär permanent på sidan, du har inte tänkt på att gömma den även om den är på vänster sida?

Niklas
0

#9: Din bild ser inte alls ut exakt som TS. Du ser ju hela bredden och har dessutom kvar lite luft vid sidorna.

Zakaraa
0

#25 Vart sa jag att det såg exakt lika ut? 🤔

Det är de brutna rubrikerna jag pratar om och där ser det precis lika ut. Sedan om jag har lite extra luft har inte med saken att göra eftersom det inte gör någon skillnad för rubrikbrytningen.

*edit* tydligen så har jag läst fel eller så är viss text borta då jag läste att ett av problemen TS hade var just att rubrikerna blev brutna. Kanske inbillade mig det.

Niklas
0

#26: "Exakt" var min tolkning av ditt "precis":

"Niklas, här är min skärmdump, ser precis ut som för TS."

Zakaraa
0

#27 då har vi olika tolkningar av ordet :)
Men det är strut samma nu eftersom jag ändå verkar ha läst i syne :P