Vilka är medlemmar Nu?
En fråga.
Är med på en sajt / område här på iFokus.
Kikar jag på medlemmar på detta så kan jag sa alla som är och har VARIT medlemmar.
Ibland så brukar vi medlemmar fråga sajtvärden som då kan redogöra. Och visa inne på den sajten.
Men varför verkar inte det vara rensat om jag själv trycker på medlemmar på sajt XXX.
Var rädda om varandra

Medlemslistan visar alla användare som har lagt till sidan i "Mina iFokus-sajter", den visar dock inte vilka som är aktiva med att läsa/skriva på sajten.
Eller har jag missförstått vad du menar?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja och nej.
Det är en dold sajt. Där man kan bli bortplockad om man inte är aktiv eller själv väljer att gå ur.
För oss som är kvar skulle det kännas bra att lätt se vilka som är aktiva medlemmar i nuläget. Vi öppnar oss en del på dena sajten.
Var rädda om varandra
Signemo att sajten är dold spelar ingen roll. För alla kan lägga till vilken ifokussajt man vill som favorit. Det är så det är på iFokus.
Men på en dold sajt så kan bara de som är inlagda av värden läsa. Så när värden visar vilka som är medlemmar så är det dom som kan läsa.
Så det finns inget sätt för nån att rensa synliga/vanliga medlemslistan, enda sättet för medlemmar att försvinna från den är att dom själva tar bort den som favorit.
.
Okej, det var ju synd.
Var rädda om varandra
Ja, men som du skrev så visar ju värden ibland vilka som inlagda så på det sättet vet ni ju i alla fall. Så ni får be henne visa då och då.
.
Ja, det löser sig. . Men kanske nått inför utveckling av forumet.. Ha en fin helg.
Var rädda om varandra
Vem vet i framtiden. .. Även du får ha en skön helg.
.
Vad finns det för dolda sajter egentligen ?? Är inte allt öppet för alla på iFokus ??
#8 Det finns ungefär lika många dolda sajter som öppna. Man blir inbjuden till dem om man verkar seriöst intresserad av ämnet. Det är för att kunna diskutera friare och lättsammare som de finns.
Hur vet man vilka siterna som är dolda ? För ser man dem inte lär man inte heller kunna veta vad som inte syns ? Eller fiskas det medlemmar på andra siter ?
Jag tror det är så här. Har inte skapat sajt själv.
Du är med på andra sajter kanske här på iFokus.
Du träffar då människor som Du trivs att skriva till till och de trivs att skriva till Dig. Ni får förtroende för varandra. Sen kanske Du eller någon av dem har ett gemensamt intresse. och får möjlighet att skapa ett eget forum.
Tex. Vi som tycker om vistas i naturen . eller vi som är sjuka i den eller den sjukdomen, Ja ett gemensamt intresse.
Då tror jag man kan få skapa en sajt inom iFokus som heter detta.
Men man kanske bara vill att de som är verkligt intresserade är med, man vill bara ha med de man har förtroende för.
Då bjuder man själv in de man vill ha med..
Kanske dåligt o fel förklarat, men då hoppas jag någon rättar mig.
Ungefär som när man skall ha fest, man bjuder de man trivs tillsammans med
Var rädda om varandra
Ja, jag förstår då, trodde faktiskt inte att iFokus hade sådana slutna forum…
De är då inte möjligt att komma åt forumet om man inte är inbjuden och om jag skulle "hitta" siten så får jag bara ett felmeddelande eller ? Intressant…
Hm, kom ihåg en sak, ett tag så var jag med i bara en tråd, och den tråden kunde inte andra än medlemmarna se och skriva i. Men har inte hört talas om helt låsta forum.
#12 Kan du namnet kommer du in på sajten men ser inga artiklar eller trådar.
Supporten kan beskriva bättre än vad jag kan
Var rädda om varandra
Alright ; mycket intressant funderar på ett stängt forum :) Syns det om man är Sajtvärd på de dolda forumen också när man är på andra sidor ?
Ingen aning
Var rädda om varandra
Nej, det syns ingenting. I profilen finns en förteckning över de ställen man är sajtvärd/medis på men de dolda sajterna är inte med där. Inte heller syns det i någons inläggslista vilka sajter den gjort inlägg på.
Nu beror det på vad man använder för ord.
Det finns olika sajter på iFokus. De sajter som ligger nere i listorna längst ner brukar man säga att de ligger live alternativt att de ligger ute.
Sen finns det många sajter som har legat ute/live, men sen av nån anledning blivit lyft. Jag själv säger då att sajten blivit lyft eller att den ligger på sidan av för en sån sajt är fortfarande öppen för alla att skriva på. Och det finns på det stora hela lika många som blivit lyfta som ligger ute/live.
Sen finns det föreningssajter. Det är sajter som aldrig kommer läggas ut i listorna. Vem som helst kan skapa en föreningssajt och en sån sajt kan vara helt eller delvis öppen eller helt dold/stängd det väljer värden själv hur den vill göra.
Jag använder ordet dold när en sajt är helt stängd så att man inte kan se vad som finns när man besöker den. Och det finns mellan 15 - 20 såna sajter där man inte ser nånting. Dessa sajter måste man bli inbjuden till och värden lägger till dig först då kan man se trådar/artiklar.
Sen finns det olanserade sajter. Det är sajter som ligger för uppbyggnad och som så småningom ska läggas ut live.
Jag har satt ihop en bild hur det ser ut när man kommer till en dold/stängd sajt. Så man ser inga trådar/artiklar, men man ser det som finns i listen där det står "om sajten", medlemmar, sök, länkar, lexicon. (jag har tagit bort mina inlägg så de inte syns på bilden)
När det gäller om det syns om man är värd eller inte. Det syns inte nånstans på din sida att du är värd. Men det syns ju på den aktuella sajten för det står ju under länken "om sajten".
.
#19 Nog måste det finnas bra många fler dolda sajter än 15-20 stycken? Annars skulle jag vara medlem på hälften och känna till de flesta andra, det känns lite otroligt.
Jag tycker inte det är noga hur många det finns. Bara de fyller en funktion för dem som är medlemmar där. Eller hur
Var rädda om varandra
Nej helt dolda/stängda sajter finns inte fler än så. Kanske nån mer.
.
#20 Det är inte så att du tänker på "dolda trådar/hemliga rum" på de sajter som har aktiverat detta?
/Maria