* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 4437 ggr
Aristarcos
28

Reklam med ljud- dåligt...

Varför måste ni ha reklam med ljud, man kan alla gånger inte ha ljud, och har på ljudlöst på telefonen, men när man surfar……då har ni rörlig reklam med ljud. Jätte dåligt, sen tycker jag heller inte att reklam med ljud är bra överhuvudtaget.

Jag blir bara anti när ljudet automatiskt går i gång när man surfar runt här på iFokus.

Hippieelsa
10

håller helt klart med dig! Det är så jobbigt

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

tlover
14

Håller också med (även om jag surfar med laptop).

Det är extra jobbigt att det hela tiden startar (även fast vi har väldigt lite kvar av vårt internet idag så slösas mgbit på reklam som man inte kan stoppa 😕 )

l'm back

Taggeman
12

Att dom som lägger upp reklam inte fattar att folk blir less på dålig reklam o installerar adblock plus så man blir av med  reklamen o då har dom inga som ser den istället. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

tlover
7

#3 Ja det känns ju inte som så bra reklam att folk bara irriterar sig på reklamen

l'm back

Aristarcos
1

Hur fungerar adblock plus med banken tex ? Är det ett säkert program ?

Taggeman
0

#5 Ställ frågan på Datorn i Fokus så får du nog svar om säkerheten.

Aristarcos
0

#6 gjorde det redan igår 😃men inget svar ännu.

Taggeman
0

#7 Jag ser ingen frågeställning om adblock plus o säkerhet på dator sidan. 🤔

Aristarcos
8

Nu är det reklam, som man inte ens kan pausa….. nej usch så dåligt…

Idunvallen
13

Det mest irriterande nu med reklamen är att det ibland kör igång 3 olika samtidigt vilket gör att det bara blir ett mummel av alltihop. Det är även störande att dessa reklamer kan gå igång då man är inne på en annan sida än iFokus, iFokus sidan ligger uppe bakom, så man får leta sig fram till vart ljudet är nånstans. Detta gör att jag ibland ger upp och stänger ner iFokus trots att jag egentligen ville vara inne mer.

Medarbetare på Utekatter iFokus

[EllenAlicia]
8

ja blir faktiskt väldigt lessen när iFokus gjorde detta :/ de är irriterande och kommer nog iinte gå in like mycket på iFokus om de fortsätter.. Trodde aldrigt de skule gå såhär lågt faktiskt..

Hoppas de slutar 😟

annia1
0

Jag har varit inne på iFokus en stund nu och haft ljudet på och jag får inget ljud jag får inte ens fram nån film just nu.

Så ni som får ljud och/eller rörligt kan ni ta och ta bild på den reklamen. Klipp inte sönder bilden utan jag vill se hela webbläsaren så jag ser vart reklamen ligger i förhållande till allt annat. För en del av det som skrivs (speciellt inlägg 9 o 10) börjar låta mer som ni ev fått in skit i datorn och då så kallade PUP:s (oönskade program) som tyvärr har blivit ett gissel idag. 

Och jo man kan ha skit i datorn även om den är alldeles nyköpt för tyvärr så läggs det idag med program redan från start som anses som oönskade program.

.

Aristarcos
0

Den ligger alltid direkt under första inlägget..

annia1
0

Kan du ta en skärmbild så jag får se vad det är för en. För då kan jag försöka få fram samma och se hur det är för mig.

Om det är så att du (och ni andra) inte vet hur ni gör när ni tar en skärmbild.

Leta fram knappen prt sc (är det som oftast står på knappen) på tangentbordet. Brukar ligga uppe långt till höger. Tryck på den och sen öppna ett bildprogram. Jag brukar använda paint, men osäker på om det finns i nyare datorer. Klistra in bilden i tex paint och spara. Sen lägg upp den här.

.

[EllenAlicia]
0

#14 de är inte alltid och när de är så kommer de hela tiden men om jag kommer ihåg kan jag ta bild när jag ser de

kalindas
1

Har också så det dyker upp flera ljud och prat samtidigt. Sen borde det finnas något som kan stoppa att filmerna spelas upp automatiskt. De med mobilt bredband kan det bli en dyr historia. PÅ FB så går det iallafall att stänga av den funktionen. Borde finnas här också.
Är värdelöst om man sitter och surfar på ljudlöst och pga att man nuddar (och ibland inte ens det) någon av filmerna så börjar de föra oväsen! Stött på samma fenomen på vissa mobilspel också. :-(

/Elisa

annia1
0

EllenAlicia bra om du kommer ihåg att ta bilder. Och om det är flera olika så ta på alla.

kalindas det med att automatisk avstängning som finns på FB gäller vad jag vet you tube filmer. Det här är ju reklamfilmer och jag tror inte de går in under samma princip. Men visst kan det bli dyrt för de med mobilt bredband. Så när du stöter på film nästa gång som går igång utan att du rört den så ta bild.

Tyvärr så den filmen som går igång när man nuddar vid den är väl troligen nåt man får leva med, men de som går igång utan att man rört den och likaså den som inte går att stänga av så ska det inte vara i mitt tycke.

.

[EllenAlicia]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

under och över "starta en egen ifokus-sajt"

Idunvallen
1

Precis som i #18 blir det för mig med och att det kommer en likadan ruta under trådstarten. Ibland är det samma reklam på alla 3 ibland är det tre olika. De går igång av sig själva.

Medarbetare på Utekatter iFokus

kalindas
2

Nu började min sida skräna också. Två filmer samtidigt som gick igång och lät. De två ni ser till höger. Någon apoteksreklam…
Under tiden jag var inne på Photoshop och fixade med bilden så startade filmerna om tre gånger. Testade sen att uppdatera sidan, men samma filmer dök upp och lät.
Har inte nuddat någon av filmerna med muspekaren.

/Elisa

annia1
0

Tack att ni la in bilder. 

Jag har själv inte fått fram dom och jag tänker inte leta efter dom nu, då utifrån det jag kan se så är det reklam som ligger på iFokus.

Det ni kan göra är att stänga av dom. Jo det ska gå, men dom har varit lite luriga på den punkten. Normalt sett så stänger man av filmer längst ner till vänster, men tittar jag på era bilder så sitter det knappar uppe till höger. Så klicka på de två strecken som finns där så borde filmerna stoppas. Finns även en högtalarsymbol där, men den stänger i så fall bara av ljudet.

.

Aristarcos
1

hm. nu har det varit lugnt för mig någon dag.. inga filmer, precis som att de har tagit bort ljudfilerna på mig :/ Konstigt, men iofs bra för mig..

kalindas
3

Så enkelt är det tyvärr inte. Har testat att båda pausa och stänga av. Men de fortsätter ändå. Ibland hittar man inte ens var ljudet kommer ifrån. Enda ledtråden är då den lilla högtalaren på fliken (i crome).

/Elisa

zickan
5

Håller helt med. På grund av dessa jäkla reklamerna som hoppar i gång automatiskt och låter. Så har man fått minska ner tiden på iFokus. Väldigt otrevligt sitta på jobbet med hörlurar och få hög reklam i öronen. Eller missa stänga av ljudet när man sitter och jobbar natt så brukaren vaknar. Inte kul på nått håll. Drygt man ska krävas betala för att slippa reklam som låter. Störande reklam får folk på flykt och nått man stänger ner fort som tusan än att kolla på det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ulla
0

Jag förstår inte varför inte jag drabbas av reklam som automatiskt låter. Det finns en som brukar starta när man har markören över den. Det ska vara efter fem sekunder, men jag tycker det går snabbare. Den har jag lärt mig att undvika, så för det mesta hör jag inte något oönskat och definitivt aldrig flera på en gång. Kanske det är fler annonser när man inte är inloggad?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

annia1
0

kalindas #23 jag har provat att få fram den för att testa, men jag har inte lyckats. Men jag utgick ifrån att det skulle gå då det finns knappar för det.

Ulla #25 varför du inte fått den vet jag inte. Men jag får som sagt inte heller fram den. Det finns ju olika sätt som reklam ska visas på. Den här kanske är en sån som ska visas ett visst antal gånger tex per dag och därför som kanske bara en del får den medan andra klarar sig. Jag vet inte, utan bara en tanke.

.

kalindas
0

Det är väl riktad reklam på de flesta sidor. Kanske inte alla får just de reklamfilmerna? 🤔

/Elisa

annia1
0

kalindas det finns flera olika varianter på hur reklam köps och sen visas. Riktad reklam är en variant. Hur det är med just denna vet jag inte.

.

Aristarcos
2

nä, nu har det börjat visas en annons i höger menyn, och den videon går igång helt av sig självt utan att man ens pekar på den… kan ni stoppa det ???

tlover
1

#29 Samma här 😕

l'm back

Niklas
0

#29: Låter den?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Emo
1

#31 Klar den låter. Varför tror du annars att vi blir så ilskna för störningen! 😕

Kanske bäst att undvika iFokus ett tag. 🤓

Några minuter senare: Nu lät jag datorn stå medan jag vände ryggen till och blev så irriterad när den började väsnas igen. Nästa satte igång nu när jag började skriva.

Nu stänger jag av.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

IceTee
0

Det var bra rätt länge, men nu är de tillbaka… för mig är det någon "MegaRed" som är någon omega-3 kapsel vad jag förstår det

Grrr, den kom upp här när jag skrev, men den tog slut i alla fall… Men efter en liten stund börjar någon annan reklam (vanish)! Mellan reklamsnuttarna är det någon tyst video på en havssköldpadda(??) och sen börjar en ny som låter

Det verkar även sega ner sidan lite tycker jag

Den är precis jämte nu när jag skriver så jag har haft lite koll

Medarbetare på Skor iFokus

Niklas
1

#32: Du kanske inte har sett det men många blir irriterade av att saker bara rör sig. Vad är det reklam för? Kan ni lägga in en skärmdump?

kalindas
1

Ett tips för er som har Chrome ladda ner Adblock plus tillägget. Har ingen reklam alls! Väldigt trevligt. 😃

/Elisa

tlover
0

#34 För mig lät den iallafall, helt utan att vara där över med muspekaren

l'm back

IceTee
0

#34 skärmdump kan jag inte lägga in (den är inte framme nu) men det är någon omega-3 tablett (MegaRed), Vanish och det där doft-ljuset som byter färg
I alla fall hos mig

Niklas
0

Jag behöver bilder för att dels se vilka platser det gäller och dels vilka kampanjer. Annars har jag inget att gå till våra annonspartners med.

IceTee
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

När reklamfilmerna från bild ett var slut började reklamfilmerna i bild två. Mellan är det någon tyst snutt med olika saker

Niklas
0

Tack!

Aristarcos
0

Den låter ja tror det är film reklam..

Staffan
0

Nu ska dom vara blockerade av vår samarbetspartner.

Tack för att ni säger till här istället för att aktivera AdBlock. Det är annonserna som gör så att vi kan tillhandahålla iFokus som tjänst, så om alla börjar köra AdBlock kommer vi bli tvungna att lägga ner sidan.

// Staffan

IceTee
0

#42 jag har inte fått några mer 👍 tack för snabbt fixande!

Staffan
0

#43 IceTee

Toppen - då håller vi tummarna för att dom är helt borta!

// Staffan

tlover
0

Nu körde vanish reklamen igång även fast jag inte ens var inne på iFokus utan var på en annan sida (alltså jag hade ett fönster uppe med iFokus men jag var inte där då den körde igång)

l'm back

Niklas
0

#45: Laddade du in den sidan efter 14.24?

tlover
1

#46 Ja, jag tog direkt print screen och sen skrev jag här och så långsam är jag inte på att skriva att det skulle ha tagit 1½ timme 😃

l'm back

IceTee
0

nu var air wick tillbaka…

tlover
0

Det där doftljuset (är det samma #48) är tillbaka (också?)

Jag kunde inte ta bild däremot för den dök upp då jag ammade.

l'm back

Niklas
0

Okej. Vi får be dem kolla det igen.

IceTee
0

#49 japp, det är doftljuset som byter färg!

Niklas
0

Är de borta nu?

IceTee
0

#52 tänkte snart sätta mig vid datorn (sitter ute i solen vid telefonen just nu), ska meddela då!

TatsuOni
0

Här startar dem med några sekunders mellanrum. Väldigt störande!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

IceTee
0

Peppa peppa, det har inte dykt upp några för mig!

TatsuOni
0

Är inga videor alls nu, så lugnt och skönt🙂

Emo
1

Nu gick det här f-nskapet igång. Jag tog ett skärm klipp för att visa här och när jag går in på *SUPPORT* så går samma elände igång här. 1 minut senare går den igång när jag håller på med ett e-mail och nu djävlas både den och doftljuset med mig

Emo
1

r det inte att skriva

Tyvärr går det inte att skriva  samtidigt som bägge håller igång och försöker överrösta ra.

Det skulle stå varandra. inte kä

Emo
2

Jag ger upp. Återkommer om ni fixar problemet.

Aristarcos
1

och där gick vanish igång för mig, med ljud utan att jag gjorde något

och här på Support sidan dessutom..

Emo
0

För några minuter sedan på Politik och nu här på *SUPPORT*

Så skönt det vore om ni slutade med detta störande oljud.

Sehvrin
0

Samma problem för mig, senast alldeles nyss, och det går inte att stänga av reklamen heller, trots att det finns en pausknapp vid den 🤓

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Staffan
6

Vi är på det och stänger av hela den leverantören strax.

// Staffan

Staffan
5

Kan tillägga att det är likadant för hos mig och att även jag tycker det är tokirriterande. Det ska snart vara fixat!

// Staffan

Emo
1

Skönt om det äntligen tar slut. Då behöver jag inte installera AdBlock?

[rumelle]
0

Det hat varit lugnt för mig senaste månaden men nu idag har flera reklamer börjat köra igång samtidigt, och utan att jag ens har hunnit scrollat ner så långt att man ser reklamen.

TatsuOni
0

Ska bli skönt att bli av med! För nu startar två megaredreklamer hela tiden! Låter ännu mer störande när det är någon sekunds fördröjning på ena videon.

Staffan
4

#66 #67

Jag har sagt till på skarpen nu om att vi inte vill köra det här nätverket alls mer så nu ska vi slippa se dom där irriterande filmerna.

// Staffan

TatsuOni
0

#68 Skönt🙂

SimsBrooke
0

Skönt, sjukt irriterande att dem där reklamen kommer igång helt utan att man pekar på dem. Sitter man och kollar på klipp på youtube eller lyssnar på musik är det rätt störande och man vet inte riktigt till en början vart det kommer ifrån :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Staffan
2

#70 SimsBrooke

Instämmer till 100% - så ska det inte få fungera.

// Staffan

IceTee
9

Jag tycker faktiskt synd om er! Uppenbarligen ska det inte få vara så, och ni har verkligen kämpat ms. att få bort det! All eloge till er!

TatsuOni
0

Nu startar en scholl reklam när jag har en annan sida uppe.

Niklas
0

Okej, vi försöker fånga den.

Aristarcos
0

Fick upp en vid 18 tiden, men hade inte tid att kopiera…vad det är mycket reklam med ljud nu :(

Emo
1

Nu är det denna Finishreklam som går igång av sig själv.

Stoppa eländet någon gång!