Olästa, skickar ner snett.
Ibland när jag trycker på "Olästa" så skickas jag ner men hela sidan är då flyttad till höger, så jag får dra tillbaka den rätt för att kunna läsa och idag har det kommit upp popupp fönster att jag vunnit en i-pad och skall klicka för att bekräfta detta. Vilket jag naturligtvis inte gör! Det med "olästa" hände några ggr i går också. Någon annan som fått det så?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nej inte hos mig

Det verkar ju som om du har något oönskat program i din dator.
Du bör söka igenom den, t.ex. med Malwarebytes Anti-malware.
https://www.malwarebytes.org/
Och hittar du någonting som inte ska vara där, så ta bort det.
Visst kan det vara oönskat program, men det finns några andra trådar här på support om popup och/eller reklam.
Emo skrev att hennes dator blockerat en popup.
Ice tee skrev alldeles nyss en tråd om att det dök upp i iphone.
Sen finns det en tråd som skrevs för några dar sen som jag inte vet om det är popup eller inte. Är om tävling.
Själv så blockerades en popup för mig för några dar sen. Men vad det var vet jag inte. Bara fått en gång som jag sett.
Så denna gång verkar det mera vara nåt som dyker upp på iFokus. Och ibland så har dom kampanjer med just popuper.
När det gäller olästa har jag inget svar. Tarotstollan vad använder du när du får det snett. Är det dator eller mobil. Jag vet att med IE så brukar sidan dras snett när man klickar på olästa. Jag sitter nu med min vista och med den kan jag inte logga in med IE och kolla.
.
#2. Har gjort en genomsökning men inget hittades.
#3. Jag sitter med en dator.

#5 Jo, det är datorer som man kan använda för att se saker på nätet, oavsett vilken form datorn har. Men om du ska ge någon vettig upplysning om vad det är du använder, bör du tala om två väsentliga saker:
- Vilket operativsystem har du?
- Vilken webbläsare använder du?
I båda fallen ska versionsnummer anges med eventuella tillägg.
Om det är ett webbläsarspecifikt problem kan man undersöka genom att prova med en annan webbläsare.
pop-up-fönstret med iphonen har jag beskrivit här:
http://support.ifokus.se/discussions/55eb6964ce12c40f48000432-pop-up-pa-iphone?discussions-1#2
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Som ni kan se i min tråd har det nu hänt mig på min pc också
Medarbetare på Skor iFokus
#6. Eftersom #3, frågade om jag satt med dator eller mobil svarade jag dator.
Jag har en laptopp och den är uppdaterad till 8,1. Använder IE
Det var hemskt vad många gratis i-podar de delar ut till höger och vänster, kan de inte bara skicka hem dem till oss direkt?!😉😃
#9 haha, jag vet inte vad jag ska göra av alla iphones jag vunnit nu!
Medarbetare på Skor iFokus
#10. 😃Ja, jag har redan vunnit 3!

Skicka dem till mig, jag har inte vunnit en enda.
#12. Ja, gemensamt kan vi nog snart dela ut till varenda en på iFokus!
Tarotstollan #9 jag behövde bara veta om det var dator eller inte. Nu har jag aldrig provat win 8:1, men alla andra tidigare OS så drar IE (oavsett version) snett. Det som gjorde att jag blev fundersam var att det verkar vara så mycket i sidled som det drar snett för dig, men på iFokus så drar IE snett när man klickar på olästa.
.
#14. Det är inte alltid det gör så, kanske 1 gång av 10.
Fast jag läste i någon tråd om vita reklamrutor och annat och det är tydligen då som det inte går rakt ned. Så det är tydligen något som händer just då med uppladdningen. Jag avvaktar och ser om det försvinner av sig självt, för det är inte mycket jag kan göra åt det själv, novis på datorer som jag är.
Ok. Då är endera 8:1 annorlunda eller så beror det på skärmupplösning. För på de datorer jag provat så drar det snett, men de datorer jag själv använt har skrollist nertill. (Men jag har även läst flera medlemmar med IE har att drar snett för dom.)
Så är det så att du ser att det är nåt fel på sidan så är det väl troligen där felet ligger om du bara har det då och då.
Som du säger så kan inte du göra nåt och sannolikt kan inte iFokus göra nåt åt det för om en annons laddas in fel enstaka gånger så är det omöjligt att hitta vilken speciellt som det är en vit ruta.
.

Du kan inte tänka dig att det skulle kunna vara fel på IE?
Eftersom det här inte händer med Firefox under Linux, kanske det är någon form av bristande kompatibilitet, eller feltolkning av HTML hos IE. Naturligtvis vill den som gör en webbsida att den ska visas riktigt i de vanligaste webbläsarna, och helst i alla, men det skiter sig emellanåt.
Om man ska få reda på varför IE uppför sig så här, krävs någon form av analys av problemet, inte bara att man klagar på att man skickas snett. När det händer i datorn, där man får en skrollningslist, kan det vara värdefullt att ta reda på vad det är som gör att visningen förskjuts, dvs precis vad det är i webbsidan som visas ute i den kant man vill skrolla bort.
Inkanyezi osäker på om du vänder dig till tarotstollan eller mig.
IE har dragit snett i flera år. Kommer inte ihåg om det började när iFokus gjordes om 2011 eller om det ev var nåt år senare. Det var nån som tog upp det när det ändrades. Och det är bara på iFokus. Hade felet legat i IE så hade det nog rättats till under denna tid.
.

Jag vänder mig inte mot någon särskild person alls. Jag bara nämner att om man vill ha hjälp med problemet, bör man beskriva det på ett sätt som gör det lättare att komma på var felet ligger.
För min del började det i torsdags-fredags 3-4/9. Har inte hänt innan dess.