Microsoft Edge (nya webbläsaren i Windows 10)
Hej! Skriver detta inlägg från min mobil då iFokus inte längre fungerar på min dator då jag uppgraderat till Windows 10 och således surfar med Microsoft Edge. Jag kan surfa till sajterna. Men sedan är det stopp. Klickar jag någonstans fryser hela gränssnittet. Edge funkar dock klockis. Be mig inte att installera Firefox eller Chrome. Det är inte ett alternativ då Edge fungerar mycket bättre än dem. Grymt snabbt är allt på Windows 10.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Funkar dock att gå in bland sina meddelanden och klicka runt där.
Finns en annan tråd om att edge inte funkar på iFokus. Med win 10 så får man använda IE (som finns i win 10) om man inte vill installera nån annan.
.
Kommer inte detta att åtgärdas? Niklas? Staffan? Vägrar använda IE eller någon annan.
Precis detta har jag försökt påtala, men den enda respons jag får är "har du testat andra webbläsare"? Det är bara att inse att denna sajt inte är anpassad för Edge. Ska jag surfa här får det ske på mobilen. I datorn fryser allt.
#4 Anledningen till att du fått frågan är att man vill hitta problemet.
#5: och har det lyckats?
#6 Det får du fråga dom.
#7: det var en retorisk fråga.
#8 De sitter inte och rullar tummarna om dagarna. De ställer inte frågor för skojs skull.
#9: Men hur kommer det sig att samma fråga dyker upp gång efter gång? Det är uppenbart inte bara jag som har problem med det. Så problemet kvarstår.
Vi har inte haft möjlighet att titta på Microsoft Edge tillsammans med iFokus.
#12: Tack! Äntligen! Men när får ni möjlighet att göra det då?
Det kan jag inte svara på.
Tråkigt att iFokus inte hänger med i utvecklingen😴
Så kan man alltid resonera. Om vi hade resurser skulle vi naturligtvis alltid stödja alla webbläsare. Tyvärr har vi inte det och så länge som mindre än en procent använder Edge prioriterar vi annat.
#17: den var bra!
#17: Statistiken inkluderar även besökare från Google, vilket är de flesta, och de kommer hit oavsett vilken webbläsare de har, alltså även Edge.
Ni behöver inte använda Edge i Win10.
Om ni är inne på en sida som inte funkar i Edge så klicka på de tre prickarna uppe i högra hörnan och välj "Öppna i Internet Explorer"
Sen kan ni högerklicka på Internet Explorer i aktivitetsfältet och välja "Fäst på aktivitetsfältet" så har ni lätt åtkomst till Internet explorer nästa gång.
Det går även att i inställningarna i Win10 välja vilken webbläsare som ska vara standard för http…dvs hemsidor. Egde, Internet explorer eller någon annan ni föredrar.
Ja, äntligen! Datorn har uppdaterats och nu kan man surfa även på "iFokus" med Edge. Det är rätt omständligt att behöva skriva inlägg på mobilen. Då kanske man väljer att korta ner och förenkla det man egentligen ville säga.
Men nu ni, nu kan jag skriva precis vad jag vill! 😂