* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 336 ggr
[VSK]
5

Nya kommentarer rutorna

En liten undran så här på kvällskvisten.

När man tryckt på respektive Ny kommentar ruta och länkat sig vidare, varför försvinner då inte den kommentarrutan automatiskt?

Lika så om man trycker bort manuellt dessa Ny kommentar ruta och sen om man bläddrar vidare (har inte tänkt om det enbart är samma sajt eller inte) så kan dessa kommentarrutor komma upp igen även fast ingen skrivit nåt i de.

Senaste version av Windows 10 (Pro) samt Vivaldi.

annia1
0

Märker samma sak att rutorna till höger (ny kommentar) ligger kvar i flödet fast man läst dom.

Har provat klicka på dom flera gånger och även använt F5.

Just sitter jag vid win 8.1 och edge

.

[VSK]
0

#1:

Bara för att så testade jag CTRL +F5 (rensa cachen och ladda om sidan) men Nya kommentarer är kvar.

johan
3

Menar ni notis-korten i flödet till höger?

Dom är kvar tills man tar bort som, men blir markerade som läste.

Ta bort dom genom att tryck på knappen med tre punkter i kortets övre högre hörn.

På mobilen kan man svepa på höger till vänster på kortet för att ta bort det.

Mvh // Johan

[VSK]
2

#3:

Ja de rutorna till höger.

Varför går det inte ställa in i inställningarna att redan lästa "icke blårutor" skall tas bort automatiskt? Vill man dubbelkolla nåt så kan man ju skrolla i historiken över dessa rutor?

Skall man ta bort alla tusentals rutor som lär ske per månad så tror jag folk kommer missa massor med blå rutor bortsett från att det är frustrerande, även fast avataren högst upp visar antalet oklickade aviseringar.

Bara en tanke eller två.

[VSK]
2

Backade tillbaka till denna sidan/tråden.

När jag lämnade denna tråden, dvs tryckte på en blåruta (hade bara en enda) så på nästa sida (länken) så hade jag 11 st enligt aviseringsikonen uppe vid avataren.

johan
5

#4: Jag lutar också åt att bara visa olästa kort.

Mvh // Johan

Herveaux
1

#6: Bara visa olästa kort vore kanon! 👍

// Harley

Niklas
0

#6: Jag med.

Tanken med att behålla dem var att man kan vilja använda dem som en att-göra-lista, men det är kanske inte så vanligt att man gör det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

annia1
1

Johan #3 att ta bort rutorna till höger hjälper inte. Som andra redan sagt så kommer de tillbaka.

Jag tog bort alla Medaljer, de är tillbaka. Även de som jag tog bort inatt har jag tagit bort ytterligare en gång och de är tillbaka.

Har man tagit bort dom så ska dom vara borta.

Sen när man läst en tråd så ska det försvinna så gjorde det ju i förra, så håller med att bara visa olästa.

.

Caeli
0

Även de kommentarer som man själv skrivit verkar dyka upp i flödet…

johan
0

#10: Nej det stämmer inte.

Mvh // Johan

Maleficum
1

#8: Jag skulle också vilja att de försvann när man kollat på dem, dock kanske en inställning kan vara att man kan "nåla" dem eller liknande (istället som det är nu att behöva ta bort dem själv) om det är något man vill kunna komma tillbaka till.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Caeli
0

#11 Nej inte den här gången!🙂 Men tidigare idag var det så, bra det försvunnit.

[[eskils_]]
3

De kort i högerspalten som jag har tagit bort har försvunnit, och likaså om jag klickat på dem och läst kommentaren ifråga. Har rutan "Dölj lästa kort automatiskt" ikryssad.

MEN jag tycker det är alldeles onödigt om man får ett sådant kort för varje gång någon skrivit något i en sajt som man är med i.

I gamla versionen fick man ju bara en sådan notis om något skrivits i en tråd där man själv deltagit. Det räcker väl. Annars lär vi bli översvämmade av kort…

Kan ha missuppfattat förstås.

annia1
2

eskils #14 Nu verkar det som det är lite omgjort inne på inställningar.

Men gå in på dina inställningar uppe till höger. Där väljer du ditt flöde. Klicka ur bocken för nya inlägg på dina favoritsajter. (antar då det är den). Klicka på spara

Men sen får du tydligen även gå in på dina sajter och där klicka på varje sajt. Då får du upp en popupruta där det finns tre alternativ. I ditt fall så är minst flödet ibockat. Ta bort den bocken. Sen klicka på spara.

.

annia1
0

Johan för mig verkar det konstigt att man måste gå in på två olika ställen för att hantera flödet när det gäller nystartade trådar.

Räcker väl med en inställning.

.

johan
3

#16: Nej det är bara ett. Du kan stänga av det helt för nya trådar. Eller så kan du justera per sajt om du t ex vill ha funktionen för sajter som du tycker är extra viktiga.

Du behöver inte ta bort varje sajt om du kryssat ur nya inlägg under inställningar för Mitt flöde.

Mvh // Johan

[[eskils_]]
1

#15 Tack för tips! Nu fungerar det som jag vill ha det, dvs så som det var förut. 😊

Carmarino
0

Det är väldigt osäkert med vilka rutor man får upp. Det verkar vara begränsat till 11 rutor som man kan se samtidigt, men många aviseringar försvinner om man klickar på någon ruta, och det är inte alltid de kommer tillbaka. Skulle vilja att det fungerade som i gamla iFokus att listan fylls på efterhand som man läser kommentarerna, tills det inte finns fler olästa kommentarer. Det verkar det inte göra nu.

Det händer ofta att det står t.ex. siffran 18 i avataren, men om jag då klickar på en av rutorna så sjunker oftast antalet i avataren till t.ex. 8. Nästa gång jag klickar på en ruta så kan det hända att det räknar ner rätt, men det kan också hända att det plötsligt dyker upp fler rutor.

Knappen "Hämta fler" fungerar oftast inte. Antingen får man upp de rutor man nyss läst eller också kommer det inte upp några rutor alls.

Vissa av rutorna försvinner också och kommer inte alltid tillbaka. Idag råkade jag se en ruta, men den försvann eftersom jag valde att först klicka på en annan ruta. När jag sedan gick in på sajten där tråden jag fick avisering om fanns, så var den tråden markerad som läst, trots att jag inte ens varit inne på sajten.

När det gäller PM så får man oftast bara en avisering när man själv har skrivit något där, vilket är rätt onödig. Jag vet ju redan att jag skrivit till någon. Det händer dock att det kommer upp en avisering när man fått ett PM, men det är sällan att den ligger kvar särskilt länge så man hinner inte alltid se den.

Det hjälper inte att bocka ur "Ta bort lästa kort automatiskt". Man får bara upp de rutor som låg där tidigare och som man redan har läst. Än har det inte hänt att jag fått upp några av de som försvann utan att jag hann läsa dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Carmarino
1

Idag har jag skrivit upp hur antalet som står i avataren uppe till höger växlar. Det verkar som om det är mest fel i början. Sedan verkar det rätta till sig.

Antal när jag startade iFokus: 20
Klickade på ett kort: 19
Läste i tråden: 9
Klickade på länk i Senaste inläggen: 19
Läst en tråd på sajt: 9
Klickade på länk i Senaste inläggen: 19
Klickade på ett kort: 18
Läste i tråden: 8
Klickade på ett kort: 16
Läste i tråden: 7
Klickade på ett kort: 15
Klickade på ett kort: 7
Klickade på ett kort: 6
Klickade på ett kort: 5
Läste i tråden: 11
Klickade på länk på sajten: 5
Klickade på länk på sajten: 6
Klickade på ett kort: 11
Klickade på ett kort: 5
Klickade på ett kort: 4
Klickade på ett kort: 3
Klickade på ett kort: 2
Klickade på ett kort: 1
Kommenterade i en tråd: 7
Hämta fler: inga fler kort kom upp
Läste några trådar: 8
Klickade på länk på sajten: 4
Klickade på ett kort: 0
Ny kommentar: 1
Ny kommentar: 2
Ny kommentar: 3
Ny kommentar: 4
Ny kommentar: 4
Ny kommentar: 1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2020-09-17 12:09 av Carmarino
Carmarino
1

Stängde ner iFokus vid lunch, och när jag kom tillbaka nu så blev det så här:

Antal när jag startade iFokus: 16
Klickade på ett kort: 9
Ändrades till 15.
Hämta fler fungerade två gånger.
Vid klick på annan tråd på sajten gick det ner till 9. Fick ingen Hämta fler.
Det ändrades sedan till 10
När jag skulle räkna korten blinkade Hämta fler till och sedan försvann både den och tre kort = 7 kvar.
Klickade på ett kort, då blev det 12, men bara 10 samt Hämta fler visades. När jag tryckte på Hämta fler visades de andra två också.
Klickade på ett inlägg på sajten, då ändrades det till 6 och hälften av korten försvann.
Klickade på ett annat inlägg på sajten, då blev det 10 och 10 kort.
Klickade på ett kort, då försvann 5 kort.
Klickade på ett kort, då blev det 8 kort. Kände igen några, som tydligen kom tillbaka.
Klickade på ett av dem och då blev det bara 4 kvar.

• Redigerat 2020-09-17 15:10 av Carmarino