Annons:
Läst 398 ggr
KPD
2020-09-06 11:36

Bortröstade inlägg

Kan man som Sajtvärd eller Medarbetare alls se borttagna trådar? Borttagna inlägg i existerande trådar syns, men jag kan inte finna helt borttagna trådar.

Finns möjligheten att ställa in röstvärde kvar? Jag kan inte finna den, men det kanske beror på att min behörighet som Sajtvärd inte fungerar efter uppdateringen.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
johan
2020-09-06 11:57
#1

När inlägg röstas bort kommer du få ett kort om det i flödet. Där har du möjlighet att bekräfta att det var korrekt eller felaktigt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

KPD
2020-09-06 12:01
#2

#1 Åtminstone hittills har både Medarbetare och sajtvärdar informerats. Om en Medarbetare bekräftar bortröstandet, kan sajtvärden då inte se tråden?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

johan
2020-09-06 12:05
#3

#2: Jo det syns i bådas flöden. Om en annan Medarbetare agerar på modereringen så kommer du se att det redan är hanterat i ditt flöde.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

KPD
2020-09-06 12:07
#4

#3 Ok. Hur är det med graderingen? Ska man inte längre kunna ställa in olika värden?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

johan
2020-09-06 12:11
#5

#4: Nej, du kan inte ställa in något sådant längre. Det sker mer automatiskt.

Om medlem X, Y och Z t ex röstar bort många inlägg som en Medarbetare sedan väljer att återpublicera för att de inte bröt mot Skrivregler så kommer de medlemmarna få mindre röstvikt i framtiden.

För de medlemmar som anmäler inlägg som moderatorn anser är korrekt kommer dessa få högre röstvikt.

Detta återställs sedan efter hand, så om man t ex tidigare var en strulputte och som nu skärpt till sig så straffas man inte för vad man gjort för ett år sedan. Och på motsvarande sätt kan du inte bete sig illa bara för att du gjort allt rätt för ett år sedan.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Herveaux
2020-09-06 12:17
#6

#5: Låter kalas! 😁


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
KPD
2020-09-06 19:42
#7

#5: Ungefär hur många måste anmäla ett inlägg, för att det ska tas bort?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Niklas
2020-09-07 09:59
#8

#0: Du kan också se borttagna inlägg längst ner i listan med etiketter, ovanför inläggslistan.

#7: Minns inte exakt, 3 eller 5 tror jag. Du kan testa på din egen sajt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KPD
2020-09-07 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8: Under etiketterna finns inget.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Carmarino
2020-09-07 12:06
#10

#8: Har inte heller några borttagna inlägg under etiketterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2020-09-07 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och det är inte så att det inte finns några borttagna på de sajterna?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
2020-09-07 12:38
#12

#11: Har för mig att det fanns åtminstone några borttagna inlägg, men jag är inte helt säker. Ser man det på alla sajter eller bara på de man är värd/medarbetare på?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2020-09-07 12:47
#13

Du bör bara se det där du är värd eller Medarbetare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
2020-09-07 12:50
#14

Jag tror att det är ett fel i behörighetsnivåerna på den funktionen. Har skrivit upp det på vår lista.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
2020-09-07 12:52
#15

#13: Har kollat på alla de sajter jag är medarbetare/värd, och på ingen av dem får jag upp någon lista över borttagna inlägg. Kan förvisso inte svära på det, men jag är nästan helt säker på att det på åtminstone några av dem fanns en del borttagna inlägg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2020-09-07 13:05
#16

#15: På Övernaturligt finns det garanterat mängder med borttagna inlägg, men jag kan inte se några av dem, etiketten finns inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
2020-09-07 13:24
#17

Då är det fel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

FataMorgana
2020-09-10 15:21
#18

#5: Nåja, tanken är säkert god, men tvivlar på att det kommer att förändras till det bättre med tanke på hur ofta sajtvärdarna själva och deras medlemmar jobbar tillsammans med att rösta bort andras inlägg bara pga av deras eget hat mot andra och vad dom har att säga. Själv minns jag inte att jag någonsin skulle ha fått ett enda inlägg bortröstat som verkligen skulle ha brutit mot några regler, men ändå har dom sällan blivit återpublicerade. Det kommer ju bara att betyda att dessa sajtvärdar och medlemmar som tycker som sajtvärden och som röstar bort andras inlägg på grund av sitt eget hat kommer att få en ännu starkare röstvikt. För man kan ju inte anta att en Sajtvärd återpublicerar ett inlägg skrivet av en person hon eller han inte gillar eller delar åsikt med.

Det är faktiskt inte många inlägg som verkligen bryter mot några regelverk som försvinner, utan oftast försvinner inlägg för att andra personer inte tolereras eller för att dom inte har dom "rätta" åsikterna, för att dom tillhör fel parti kanske, eller för man går en helt annan väg än dom själva här i livet osv….

Minns att jag blev portad från en sajt härifrån bara för att jag försökte belysa ett ämne ur ett annat perspektiv en gång. Jag var inte det minsta elak mot någon och inte skrev jag något fult om någon annan heller, utan jag var vänlig och snäll hela diskussionen igenom. Men mina inlägg blev bortröstade ändå och inte blev dom återpublicerade heller. Nu skulle ju det här bara betyda att alla dom som felaktigt röstade bort mina inlägg skulle få en ännu större röstvikt. Om sajtvärden inte är objektiv så kommer fel personer att få större röstvikt.

Det skulle bara fungera om dom som skriver på t ex sajten lika villkor röstar bort inlägg på debatt iFokus, men inte om personen skulle ha skrivit samma inlägg på lika villkor. På den ena sajten får säkert ett inlägg stå kvar som inte får stå kvar på den andra sajten, om ni förstår hur jag menar.

johan
2020-09-10 15:26
#19

#18: Men om du tror att värdar och Medarbetare och utvalda medlemmar gaddar ihop sig, så är ju detta bättre i vilket fall som. I förra systemet kunde du ge en person väldigt hög röstvikt om du ville. Så jag ser inte hur vare sig det gamla eller nya är bättre eller sämre om det missbrukas.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

FataMorgana
2020-09-10 15:47
#20

#19: Aha ok, det visste jag inte att man kunde göra förr. Det skulle ju kunna vara en förklaring till hur snabbt inlägg ibland försvann. Bäst vore det ju med helt objektiva moderatorer som tar hand om de anmälda inläggen som varken är Sajtvärd eller Medarbetare så att det inte kunde missbrukas alls längre, men jag förstår om det inte är så enkelt att genomföra.

Annons:
Niklas
2020-09-10 15:57
#21

#20: Det har varit uppe som idé någon gång. För värdar vore det enkelt att ordna det genom att komma överens med andra sajter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

FataMorgana
2020-09-10 16:09
#22

#21: Frågan är bara vilka värdar som vill ordna något sådant? Jag menar, att det nog inte finns många som vill ha det helt objektivt, tror jag iallafall.

johan
2020-09-10 16:15
#23

#22: Det är nog svårt att vara helt objektiv ja. De flesta människor har ju egna åsikter som påverkar vare sig man erkänner det eller ej.

För min egen del hade jag nog bara struntat i att skriva på en sajt om jag kände mig dåligt bemött. Varför lägga tid på det, liksom? Finns ju så otroligt många ställen man kan skriva på och välja det som blir en mer positiv upplevelse.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

FataMorgana
2020-09-10 16:25
#24

#23: Ja egentligen har du helt rätt. Ville nog bara belysa ett litet problem som finns här på iFokus, men som jag antar att man hittar på andra forum också. Det här med att missbruka anmälningsknappen och att bete sig taskigt mot andra debattörer. Men vi får väl hoppas på att det blir lite bättre genom den här uppdateringen av iFokus och som du säger blir man dåligt bemött kan man alltid skriva någon annanstans.

Niklas
2020-09-10 16:29
#25

#22: Jag skulle nog gärna ha objektiva bedömningar på mina sajter. Nu händer det i princip aldrig att någon bryter mot reglerna på dem så ett modereringsråd skulle sitta sysslolöst de flesta år.

Fast om vi ordnade en pool av värdar och Medarbetare som hade den här uppgiften skulle alla sajter som är intresserade kunna ansluta sig. Då gör det inget om några sajter inte har så mycket stök. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

FataMorgana
2020-09-10 16:39
#26

#25: Tror inte att det finns så många värdar där ute som är som du 😊. Men gör gärna upp en sådan pool av värdar och Medarbetare som har den uppgiften. Det kanske ansluter sig fler än jag tror, för vem vill inte få sig själv att framstå som en objektiv person? 😁

johan
2020-09-10 21:10
#27

#25: Så länge dom inte har någon direkt relation med värden på sajten är det nog ett utmärkt sätt att lösa det.

Lite som en oberoende jury liksom.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Upp till toppen
Annons: