Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1269 ggr
Carmarino
9/8/20, 11:02 AM

Önskemål

I gamla iFokus fick man upp en "varning" när man anmälde en kommentar, och man var tvungen att bekräfta att man ville anmäla. Det får man inte nu, vilket gör det väldigt lätt att anmäla av misstag om man råkar komma lite för långt ner med musmarkören när man ska redigera en kommentar.
Skulle därför vilja att man fick bekräfta att man vill anmäla en kommentar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/8/20, 4:02 PM av Niklas
Annons:
Maria
9/8/20, 3:09 PM
#1

Bra önskemål. Jag har förmågan att klicka fel på det mesta😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
9/8/20, 3:17 PM
#2

Visserligen räcker ju inte en anmälning för att inlägget ska försvinna, men det är lite onödigt att feltryckningar ska registreras. Tänk om det är många som råka trycka fel på samma kommentar? 😱😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
9/8/20, 3:19 PM
#3

#2 Gäller inte gamla inställningar på sajten längre? Där man kunde ställa in hur många röster som behövdes för att bli bortröstad?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
9/8/20, 3:22 PM
#4

#3: Minns inte om de är tillbaka än. Har för mig att det är på gång, men har inte kollat om det är klart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Herveaux
9/8/20, 3:28 PM
#5

#3: Nä, vi har fått ett nytt system som jag tycker låter mkt bättre.

Johan förklarar hur det fungerar i #5 i den här tråden:
https://support.ifokus.se/discussion/1483179/bortrostade-inlagg


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 9/8/20, 3:28 PM av Herveaux
Carmarino
9/8/20, 4:03 PM
#6

Ett annat önskemål är att även avatarerna i kommentarerna blir klickbara. Eftersom de var de på gamla iFokus så har det hänt flera gånger att jag klickat där och inget har hänt.

Fast är det för komplicerat att göra det så vänjer man sig förhoppningsvis så småningom vid att klicka på namnet istället. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
9/8/20, 4:11 PM
#7

#6: När jag läste önskemålet om kommentarerna tryckte jag på din Avatar. Döm om min förvåning när jag genast förflyttades till en helt annan sida mitt i läsningen. 😀

#0: Tack för idéerna!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/8/20, 4:21 PM
#8

#7: Testade att trycka på både min och din Avatar - och vips kom jag till samma sida som när jag klickar på namnet. Så min önskan uppfylldes direkt. 😁

Det syns dock inte att avataren är klickbar, för det är bara en vanlig markör och ingen hand.

Då blir mitt nästa önskemål att sidan öppnas i en ny flik, precis som alla andra länkar man klickar på. 👍

Däremot upptäckte jag ett annat fel. Eftersom nästa tråd kommer direkt efter textrutan så hamnar man i den tråden om man trycker bakåt i historiken istället för att komma till den här tråden. Det har hänt mig flera gånger. Väldigt irriterande.

När jag skriver det här så är URL:en som visas https://support.ifokus.se/discussion/1483337/bilder-mitt-i-inlaggen. Vill jag få rätt URL (https://support.ifokus.se/discussion/1483363/onskemal) så måste jag scrolla upp till första kommentaren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 5:40 PM
#9

Ett annat önskemål: Att listan över etiketter går tillbaka till Alla diskussioner när man klickar på en tråd. Som det är nu står den etikett man letade på senast kvar som förval.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ulla
9/8/20, 6:45 PM
#10

#9: Det önskar jag också. En av de få saker som jag irriterar mig på. Jag hade tänkt föreslå det men tänkte vänta tills saker och ting börjar lugna ner sig. Annars börjar jag tycka bättre och bättre om Nya iFokus. Det gick fort att lära sig hitta eftersom det mesta ligger på ungefär samma ställe som förut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Niklas
9/8/20, 6:56 PM
#11

#8:

”Det syns dock inte att avataren är klickbar, för det är bara en vanlig markör och ingen hand.”

Det påpekade Staffan också i morse. 🙂

”Då blir mitt nästa önskemål att sidan öppnas i en ny flik, precis som alla andra länkar man klickar på.”

Vi har historiskt valt att öppna interna länkar i samma flikar och utgående länkar i nya flikar. Du kan själv välja att en länk ska öppnas i ny flik om du håller ner Skift-tangenten (har jag för mig) samtidigt som du klickar.

Fortsätt fylla på med förbättringsförslag. De dyker upp i mitt flöde direkt. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/8/20, 6:57 PM av Niklas
Carmarino
9/9/20, 10:49 AM
#12

#11: Eller också gör jag som jag brukar - högerklickar och väljer öppna i nytt fönster. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/13/20, 9:41 AM
#13

Meddelanden (PM) anpassar sig inte efter bredden på mobilen. Därför går det inte att se texten utan att zooma ut väldigt mycket. Då blir texten så liten att den blir väldigt svårläst. Det vore bra om även PM-trådarna anpassades så att de ändrar sig beroende på om man läser dem på datorn, surfplattan eller mobilen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
9/14/20, 11:00 AM
#14

#13: Det är löst nu va?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/14/20, 12:07 PM
#15

#14: Nej, inte på alla PM; bara det du skrev.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/14/20, 12:41 PM
#16

Skulle önska att om jag valde fliken Mina sajter så skulle den stanna kvar aktiv, istället för att som nu gå tillbaka till Mitt flöde direkt jag klickat på någon av favoritsajterna. Tycker det vore mycket bättre att själv välja vilken flik jag vill ha uppe än att hela tiden behöva byta.

Eftersom det fungerar lite si och så med korten i högerspalten så brukar jag "bläddra" igenom alla mina favoritsajter lite då och då för att se om jag missat något nytt inlägg eller någon ny kommentar. Då är det väldigt irriterande att behöva byta flik till Mina sajter hela tiden.

Kort sagt: ha gärna Mitt flöde som förvalt när man kommer in på iFokus, men om man byter flik, stanna kvar där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
9/14/20, 12:48 PM
#17

#16 Hade precis tänkt att skriva detta. Irriterande att hela tiden behöve byta flik. Så jag håller med dig helt och fullt.

Amandla
9/14/20, 12:59 PM
#18

#16: Håller med!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
10/10/20, 3:12 PM
#19

#16: Så att det här är ändrat nu, så man stannar i samma flik tills man själv byter. Det tackar jag för. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
10/10/20, 3:19 PM
#20

Har ett önskemål just nu, och det är att mailbevaknings funktionen kommer tillbaka.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 10/10/20, 3:19 PM av Draken
Annons:
Amandla
10/10/20, 3:37 PM
#21

Ett önskemål: att skrivrutan utökas allteftersom man skriver, nu får man hålla på och scrolla för att kunna se vad man skrivit ifall det är ett långt inlägg. Ibland vill man ju redigera sin text innan man publicerar den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
10/10/20, 4:09 PM
#22

#20: Det önskar jag också.

#21: Håller med. Jag läser alltid igenom texten innan jag publicerar, och det är rätt irriterande att behöva hålla på och scrolla hela tiden. Särskilt på mobilen, för där är rutan ändå så liten att det knappt går att läsa något om man inte hela tiden stänger tangentbordet. Det brukar dock poppa upp igen så fort man behöver scrolla ner i rutan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
10/10/20, 11:00 PM
#23

#21 och 22. Det går väl redan eller fattar jag er fel?

Längst ner i skrivrutan i högra hörnet finns det små streck, sätt muspekaren där och dra nedåt.
Fast det hade underlättat att se dem om strecken var lite tydligare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 10/10/20, 11:01 PM av Tarotstollan
Carmarino
10/11/20, 12:29 AM
#24

#23: De strecken har jag aldrig sett, så de behöver nog bli lite tydligare. Får kolla nästa gång jag skrivet någon lite längre kommentar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
10/11/20, 7:06 AM
#25

#23 Jag ser inga streck.. Är det för att jag använder mobilen tro?


💖🧡💛💚💙💜

Amandla
10/11/20, 9:01 AM
#26

#23: Har aldrig sett de strecken jag heller. I och för sig smart, men ännu smartare om rutan utvidgas automatiskt 😎 men jag kan sträcka mig till att om strecken blir tydligare så är det okej.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Herveaux
10/11/20, 9:08 AM
#27

Om strecken görs större eller tydligare är det garanterat lika många (eller fler) som kommer se dem som ett stort störningsmoment som ska dämpas igen. 😋

Vill man expandera skrivrutan är det bara att lägga muspekaren i skrivrutans nedre högra hörn tills den ändras till en pil som pekar uppåt och neråt, hålla ner vänster musknapp och dra neråt.

Man behöver inte kunna se strecken för att göra det helt enkelt. 😀


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
johan
10/11/20, 10:08 AM
#28

Strecken ni pratar om är inget vi byggt utan något som är inbyggt i webbläsaren. Så ni får ta det önskemålet om tydligare handtag med Google, Microsoft, Apple och Mozilla. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sabah
10/11/20, 10:19 AM
#29

#28: Är det möjligt som föreslagits att få rutan att expandera med texten? Själv använder jag mobilen och har ingen möjlighet att själv utöka rutan.


💖🧡💛💚💙💜

johan
10/11/20, 10:36 AM
#30

#29: Kanske. Men jag skulle gissa att det kommer medföra fler problem än det löser då den kommer expandera in under tangentbordet och så kommer man behöva scrolla manuellt hela tiden när texten blir längre efter browsern inte kommer kunna hålla koll på att texten är dold.

Ser inte riktigt varför det är jobbigare att skrolla i skrivrutan än i hela sidan?

Då tror jag kanske att en preview-funktion när man skrivit klart löser problemet bättre utan att orsaka 10 nya bieffekter.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Magi-cat
10/11/20, 10:42 AM
#31

Önskemål: Att som tidigare kunna se när någon senast varit inloggad och därnäst när den gick med i iFokus.
Gärna också vilka som är inloggade just nu.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sabah
10/11/20, 11:50 AM
#32

#30: Okej, jag förstår! Vi ska inte orsaka mer problem! 🙂
Vissa saker går att lösa enkelt, det här var inte ett sådant.

Inget världsproblem, det är bara lite mindre ruta och mer scrollande om man skriver långt. Medans man skriver blir det lätt att man far upp och ner i texten, man rättar, gör om meningar och flyttar om text så att man får det som man vill ha det.
Här ser man ändå en bit av det man skrivit🙂 Det finns sidor på på intenet (ej forum) som har pyttesmå rutor, då är det väldigt svårt när man ska skriva och beskriva! 😎

Preview-funktion är något jag inte känner till /provat, det kanske är något att prova?


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
10/11/20, 12:04 PM
#33

Hade gärna haft en preview-funktion. Då slipper man publicera kommentaren för att se hur resultatet blir. Särskilt nu, när inte formateringen syns i skrivrutan, som den gjorde i gamla iFokus, hade det var bra att kunna förhandsgranska innan publicering.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ljungåsen
10/11/20, 12:05 PM
#34

#30: Ja, en funktion för förhandsgranskning vore toppen!

Det är rätt så vanligt, och finns på de flesta andra forum jag frekventerar.

Annons:
Carmarino
10/24/20, 4:00 AM
#35

Skulle vilja ha tillbaka funktionen att kunna se vilka inlägg en person har gjort.

Just nu är det en som skriver en massa otrevliga kommentarer på många sajter men det går inte att se vilka, så det går inte att rösta bort dem om man inte råkar kolla i just den tråden på just den sajten.

Det gäller den här användaren:
https://livskvalitet.ifokus.se/user/256961/alissica


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
10/24/20, 7:08 AM
#36

#35 Jag håller med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
10/25/20, 10:40 AM
#37

#36: » Maria


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[[eskils_]]
10/25/20, 11:41 AM
#38

#37 Tycker inte det funkar riktigt. Man kan ju inte se en medlems senaste kommentarer, som jag tror att bland andra Maria och Carmarino efterlyser. Utan man ser en lista över en massa trådar som vederbörande deltagit i och där någon skrivit nyligen. Alltså vem som helst…

T ex står det i Johans Aktivitetslista att han skrev om vegoburgare idag kl 11.15. Men det gjorde han inte. Det var en annan person som skrev då.

Kollade en annan medlem som angavs ha skrivit nyligen i en tråd. Men det var faktiskt fem år sedan som den medlemmen skrev där.

Ska det vara så här? Det var tydligare förr.

  • Redigerat 10/25/20, 11:42 AM av [[eskils_]]
Magi-cat
10/25/20, 11:49 AM
#39

Det verkar som om man också ser en medlems bevakade inlägg, vilket väl knappast är önskvärt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
10/25/20, 11:49 AM
#40

#38: Tycker också det var bättre som det var tidigare. Ska man rösta bort olämpliga kommentarer så vill man ju inte behöva leta igenom alla trådar där medlemmen kommenterat någon gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 10/25/20, 11:50 AM av Carmarino
Carmarino
11/6/20, 11:04 AM
#41

#9: Önskar fortfarande att listan över etiketter går tillbaka till Alla diskussioner när man klickar på en tråd. Den etikett man letade på senast står fortfarande kvar som förval.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ulla
11/6/20, 11:09 AM
#42

#41: Det önskar jag också. Jag kan bli litet förvirrad ett kort ögonblick, tills jag kommer ihåg hur det fungerar och kan gå till senaste inläggen. Den som kommer via ett inlägg kanske inte hittar dit.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

johan
11/6/20, 11:23 AM
#43

#41: Ok men föreställ dig så att du ska titta på tre inlägg för en etikett som ligger på sida tre i listningen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Carmarino
11/6/20, 11:28 AM
#44

#43: Då vore det bra om det åtminstone återställdes när man lämnade sajten och gick in på en annan. När man sedan kommer tillbaka till sajten med den filtrerade diskussionslistan, har man glömt att man gjort det och undrar varför det inte ligger några aktuella inlägg i listan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ulla
11/6/20, 11:35 AM
#45

#44: Det är antagligen i vid såna tillfällen som det känts förvirrande ett tag.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: