Inget iFokus
Jag saknar lite att ha en sajt där man bara kan dumpa vad för skit som helst. Allt från "kolla min svampkorg" till "Nu börjar [kul tv-program]!!". Eller bara posta en ful bild. Eller en skoj meme. Eller ett tomt inlägg.
// Staffan
- Redigerat 2020-11-01 18:58 av Staffan
Lite så vi har det på Livskvalitet 😃
/Maria
#1 Så är det, Livskvalitet är en trevlig sajt för allt möjligt sällskapande och funderande …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#3 Haha, du får väl testa😉😃
/Maria
Nu beror det ju på vad man lägger in för betydelse i en del ord. Men aktuellt finns ju. https://aktuellt.ifokus.se/ Det är ju din sajt, staffan, så du kan bestämma vad den ska innehålla och tittar man in på den idag så är det ju blandat.
Lägg ut den bland de andra sajterna. Kanske ev byta namn på den.
Annars just dom exempel du staffan tagit upp det går ju att lägga på befintliga sajter. Tv, flyg, svamp,
När det gäller bilder så finns ju flera fotosajter, men de är väl kanske inte tänkta för den sortens bild du verkar ha i åtanke.
.
- Redigerat 2020-11-01 20:37 av annia1
Man kan väl göra detta på vilken sajt som helst? De flesta har ju OT, övrigt osv man kan etikettera med.
Själv vill jag ju få upp aktiviteten på min sajt, så jag använder mest den, blir klottertråden eller OT…
- Redigerat 2020-11-01 21:07 av Grodan
#7: Det är bara att posta på!
Gillar folk inte det får de väl gå nån annanstans eller banna en. Enkelt!
Har vi inte haft en sajt som har varit som ett klotterplank förut? Tycker mig minnas det.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#7 Vi har massa trådar som handlar om annat, men sajten är inte så aktiv nu. Alla de som brukade skriva i OT-trådar har typ lämnat mus-ifokus.
Inne på akvariefisk har vi ju babbeltråden och dagens bild. Där kan man posta och skriva i princip vad man vill, så länge man inte bryter mot skrivreglerna. :)
Tror det finns babbeltrådar på nästan alla sajter. Du är välkommen att babbla på både på Choklad och Julen om du vill. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Låter kanske som en intressant idé med en allmänt-sajt, där man kan skriva lite vad som helst. Man kan ju i alla fall kolla hur stort intresset är, och lägga ner den om det inte fungerar.
#13: Det var en bra ide 😀 Jag skulle absolut skriva på en sådan site 😁
#14 😂😂😂 Helt klart. Det skulle vara jätteroligt
- Redigerat 2020-11-03 13:48 av Draken
Vad sägs om pensionär.ifokus.se?
Locka hit lite åldringar, samt att vi inte blir yngre vi heller… och där kan man väl kallprata sönder varandra om väder och tv
#16: Ja varför inte :)
#16: Pensionärer i Fokus finns redan. Jag hade för mig att jag sett en sån den för länge, och visst finns den. Kanske borde kolla upp vad som diskuteras där. Hmm
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#19 åh… hahaha, jag letade ju efter den innan jag föreslog det… men som pensionär och inte pensionärer…
Goda nyheter då? Den kan behöva lite uppsving kanske
Allt iFokus.

#22 Ja, det känns ju onekligen som att lite mer skulle passa in där… :)
Eller Allt annat iFokus för att inte sno inlägg från befintliga sajter. 🙂
En undran jag har, lite OT kanske, är var man kan skriva om kaffe någonstans.
Jag menar, vi har ju en sajt för Te och kanske skulle ett inlägg om kaffe gå där men det känns ändå som att det skulle vara ett "regelbrott" eftersom det är fel dryck.
Nu är det inte så att jag tycker att vi behöver en sajt specifikt för kaffe ifall andan faller på att skriva om hur riven ingefära är gott att ha i under bryggningen (vilket det ju också är!) men iallafall någonstans där sådana inlägg är okej.
#25 På Livskvalitet kan du skriva om livet goda😊
/Maria
#26 Åhå, på så vis. Det ska jag komma ihåg. Tack! ^^
#25 Lite lustigt att det inte finns någon sajt för kaffe i detta starka fikaland. 🤔
Däremot finns det sajter för 4 andra drycker - te, whisky, vin och öl…
#28 Jo, det är det förstås.
Fanns en sådan sajt skulle jag ha gått med direkt.
Men sedan så är väl frågan hur pass poppis det skulle vara med en egen sajt för kaffe. Vissa av sajterna här är ju nästan stendöda.
Säger som skrivits ovan Livskvalitet är en alla tiders sajt, toppen admin och toppen medlemmar och allmänt gött snack om både glädje och allvar så den rekommenderar jag varmt till alla som läser det här och för den som inte upptäckt den kika in för där har vi trevligt 😎
Förstår hur du tänker Staffan och visst vore det kul med en sajt man bara kan slänga in nåt snabbt i , har tänkt tanken att det hade vart roligt om en sån fanns så det hoppas jag ni spinner vidare på 👍
#25: Lustigt, jag tänkte samma sak för en timme sen. Med tanke på hur mycket tyckande, tänkande och prylar det finns runt kaffe är det förvånande.
#28: Och choklad. 🙂
#32: http://choklad.ifokus.se/about?discussions-1
Finns redan : ) högst aktiv sajt!
🦋 Hej jag provar om medaljerna fungerar. 🦋 ☀️ 🙂
Det är på Återbruk som vi hjälper varandra med Medaljerna. 🏅
https://aterbruk.ifokus.se/about/
- Redigerat 2020-11-06 13:04 av Makaonen
#33: Tack - och den får gärna bli ännu mer aktiv. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#25 # 31 Det finns väl minst lika många som dricker kaffe som te. Så med en engagerad Sajtvärd, så ser jag inte varför en sådan sajt inte skulle kunna hållas aktiv.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#32 m fl Räknade inte Choklad som en dryckessajt, men visst… Gott är det i alla fall. 😃
#36: Varm choklad med vispgrädde är inte så dumt vid den här tiden på året. 😉
Och en äckligt söt skogaholmslimpemacka till det. Med antingen ost eller falukorv på. Måste drickas utomhus, men det är ju bara bra i dessa tider.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#38: Ja, det är riktig "skidbacksmat". 😄
#38: När jag var i tonåren använde jag skogaholmslimpa till att göra "epa-semlor" på.
Ett bröd, på med massor av grädde, lite florsocker och sedan var det klart.
Nu känner jag mig plötsligt nostalgisk. ^^
#33: Precis, det var det jag menade med kommentaren. 🙂
#35: Det tycker jag också.
#36: Det skulle det kunna vara. Egentligen finns det nog lika många sätt att göra dryckchoklad som det finns kaffesorter. Det är bara att ingen behandlar dem lika seriöst. 🙂
Allt eller inget iFokus 😉

#40 Epa-semlor på Skogaholmslimpa? Nöden har ingen lag… :)
#44 Nej, precis. 😁
#43: Nej usch. Semlor skall man äta på semmelbulle 😁
#45: Man tager vad man haver. 😉
#46: Ja jo iofs. men semlor är ju heligt, och då skall man väl inte byta ut ingredienserna .
#47: Så som affärerna har gjort på senare år? Saffransemla och allt vad de kallar't nu för tiden. xD Håller med om att det gått lite till överdrift.
Själv så föredrar jag traditionell semla, bortsett från mandelmassan som jag alltid skrapat bort med sked.
Traditionell semla är det som gäller här, jag skrapar också ut mandelmassan, men jag äter den 😁
#49: Det är gott, det. 😋
Ja, då är det fler än jag som inte gillar mandelmassa.
Skönt, för det har jag varit ganska ensam om.
Eller, nja, tycker visserligen att den med lakritssmak är god, men vet det tusan om jag skulle vilja ha det på semlor. 😅
Hallå alla!
Jag tog mig friheten att skapa en Inget iFokus. Ta gärna en liten kik :)
https://inget.fria.ifokus.se/
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian