Hur länka via mobil?
Som frågan lyder. Hur länkar jag via mobilen?Jag hittar inget "kopiera"
/Maria
När jag klickar (en gång) på den adress jag vill kopiera, blir den markerad. Då håller jag in den några sekunder så att en ruta dyker upp där det finns olika alternativ. Bl.a kopiera.
- Redigerat 2020-12-15 16:56 av [Moon AppleGrey]
Ok då kommer en följdfråga. Klistra in?🙂
/Maria
#2: när du har kopierat, så håller du in fingret där du vill att den ska vara, när du släpper så dyker "klistra in" upp.
Menar du att du är inne på en websida och du vill skicka adressen till någon?
I så fall, om du håller ett finger på adressen i adressfältet så kommer det strax under adressfältet upp en rad med det websidan handlar om.
Precis till höger om den raden ser du en symbol som är tre punkter förbundna med två linjer. Kallas för delningsikonen. (Googla om du är osäker) Tryck på den så kommer det upp en ny ruta med delningsalternativ, t ex meddelanden, Whats App eller en mail om du har det. Välj nu hur du vill skicka länken.
Jag tänker om jag är på mobilen och vill länka något sida hit.
Är jag inne på en sida så har jag inget adressfält överst men det är väl förmodligen inställningarna på min telefon.
/Maria
#5: Vad har du för telefon?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5: Adressfältet försvinner när man scrollar, dra bara lite neråt så kommer det fram igen, så är det på min mobil🙂
💖🧡💛💚💙💜
#6 En Samsung.
#7 Det hjälper inte tyvärr. Hittar inget adressfält alls.
/Maria
#8: isåfall borde det gå som jag sade, då jag också surfar med Samsung.
Adressfältet är alltid underst på min telefon, men det kanske beror på vilken modell man har?
/Maria
Nu klarade jag att länka till expressen men hur 17 gjorde jag???? Haha jag får testa mig fram😃
/Maria
#12 Tack vad snäll du är 🙂
/Maria
#13: varsågod. 😸