* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 126 ggr
[nettan11]
0

kan ej läsa meddelanden

Hur gör jag för att läsa meddelanden? Ny användare. Kommer ej åt dem.

• Redigerat 2021-06-22 23:12 av [nettan11]
Scorpio97
1

Dator/stor skärm - Till höger på sidan står det Flöde, sajter och Favoriter. Under det syns din Avatar och användarnamn. Precis under användarnamnet finns Meddelanden. Klicka på Meddelanden så borde du kunna läsa

Mobil/liten skärm - Klicka på din Avatar uppe i högra hörnet. Sen ser det lika ut som på datorn, så det är bara att klicka på Meddelanden under ditt användarnamn

//Jessie

Scorpio97
1

Hittar du?

//Jessie

[nettan11]
0

#2: Jag hittar meddelanden, men händer inget när jag klickar där.

Scorpio97
1

#3 Hm, det var konstigt. Fungerar det när du klickar på Medaljer, Inställningar eller något annat i den menyn?

//Jessie

[nettan11]
0

#4: Jag ser att det står (3), nytt privat meddelande, men det kanske inte betyder att jag har meddelanden?

Scorpio97
1

#5 Även om du inte har några meddelanden borde du kunna nå inkorgen. När du klickar på Meddelanden, försvinner den här tråden då och så kommer det upp rutor där det står "Mottagarens användarnamn" och liknande?

Vart står det (3)? Det var ett tag sedan jag fick ett privat meddelande så jag minns inte exakt hur det ser ut. Om det står "Meddelanden (3)" borde det betyda att du har tre meddelanden

Om du är inne via mobil/liten skärm och du får en liten röd cirkel med en 3a i vid din Avatar betyder det att du har 3 nya kort. Alltså att folk svarat i trådar du startat eller skrivit i

//Jessie

Vixxen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är du på mobil?
När du klickat på meddelande och kommit till den sidan måste du klicka på knappen med tre streck längst upp till vänster för att få fram listan med dina meddelanden.

• Redigerat 2021-06-22 23:30 av Vixxen
[nettan11]
0

#7: på min Avatar står det 8 i en rund röd ring, sen när jag kommer till meddelanden finns det bara 1 där nu. Siffran 8 betyder inte det att jag har 8 meddelanden då?

• Redigerat 2021-06-22 23:31 av [nettan11]
Scorpio97
1

#8 8an i den röda cirkeln betyder att du har åtta kort. Korten synd på fliken "Flöde", och visar som sagt att folk har svarat i dina trådar. Om du klickar på din Avatar uppe i högra hörnet och sedan fliken "Flöde" och skrollar ner så ser du dina kort under rutan "senast på iFokus". Om du klickar på ett kort tas du direkt till tråden det gäller
Jag tror man får ett kort när man fått ett privat meddelande också, i så fall borde du kunna klicka på det kortet för att se meddelandet

//Jessie

• Redigerat 2021-06-22 23:35 av Scorpio97
[nettan11]
0

#9: Jaha. trodde det betydde att jag hade 8 meddelanden. Lite förvirrande. tack så mycket.

• Redigerat 2021-06-22 23:37 av [nettan11]
[nettan11]
0

#7: Siffran 12 där uppe till höger betyder alltså INTE 12 meddelanden? Det var det jag hängde upp mig på.

Scorpio97
2

#11 Precis. Det betyder 12 kort, inte 12 privata meddelanden

//Jessie