fastnålade trådar
#0: De ligger överst så länge man inte läst dem, sedan faller de in i datumordning med övriga trådar.
💖🧡💛💚💙💜
#1: Hmm tack för svar! Hade det inte varit smidigt med trådar som alltid är överst t ex regler? Alltså att de alltid är fastnålade? Hade varit en bra funktion i alla fall om man kunde välja det :)
#2: Jag minns inte varför det är så, om det var för att det blev för många nålade inlägg på en del sajter kanske..
Tycker också att det skulle vara bra att kunna välja att en del, som regler och liknande kunde ligga överst. Då är det enkelt att snabbt kolla om det är något man undrar över, annars kanske det inte blir av.. En önskan till killarna! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#3: jag håller helt med! :) Kanske kan man max ha 3 permamenta nålade trådar eller något
#4: Bra idé! 🙂👍🏻
💖🧡💛💚💙💜
På Nostalgi ligger den nålade tråden överst även om man har läst den. Verkar inte helt konsekvent. 🤔
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6: Konstigt! Jag ser inga nålade trådar på nostalgi.. 🤔
💖🧡💛💚💙💜
#7: Skumt. När jag kollar ligger den nålade tråden (Nostalgi: Efterlysning) överst.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8:🤔 Det var verkligen konstigt, att det visas olika! Det är väl ingen skillnad om man är admin? (visst är du det?)
💖🧡💛💚💙💜
#9: Ja, jag är Medarbetare där. Fast i så fall borde ju Tismons nålade trådar ligga överst på Teckning.
#10: Tänkte om det finns någon valmöjlighet för admin att se de nålade överst, något som inte Tismon kände till.. En långsökt tanke..! 😅 Skumt är det!
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-11-13 06:11 av Sabah
#11: Har vad jag vet inte gjort något val, så jag vet inte ens om det finns något. 😊
För forumets admin ligger nålade trådar alltid överst i inläggslistan.
Skumt att de inte gör det inne på Teckning för dig Tismon. 🤔
Edit. Nu när jag svängde förbi Teckning så låg nålade sajtreglerna överst tills jag läst inlägget, sen försvann det neråt i inläggslistan som det borde men Tismons nålade inlägg om artiklar och guider låg en bit ner i listan fast jag ännu inte läst det inlägget. Mysko!
// Harley
- Redigerat 2021-11-13 09:04 av Herveaux
#13: Då var jag inte helt ute och cyklade! 🙂 Det ser annorlunda ut för admin eller ska åtminstone göra det! Då är det kanske något lokalt fel inne på Teckning som får fixas! 🙂
Önskar fortfarande att de nålade ligger kvar överst även för icke admin när de är lästa, man glömmer dem med tiden sedan man läst dem. Skulle de ligga kvar blir man påmind och går in och läser dem fler gånger!
💖🧡💛💚💙💜
#14: Det blir inte riktigt som att nåla fast dem, men admin kan lägga trådar man inte vill ska ramla bort på forumets löpsedel, där får det plats upp till 10 stycken.
// Harley
#15: Jo, det är sant, det är bra! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#10: jag hade en annat konto (eftersom mitt vanliga konto slutade funka innan) . De är nålade för mig i mitt vanligs konto och därför blev jag lite förvirrad :)
#13: konstigt!
#14: Precis, önskar det också. Kanske kan man skilja på nålade och "klistrade", nålade trillar ner efter man läst dem. Klistrade trådar får max vara x st och kommer alltid vara överst
#17: Ja, då är det lätt att bli förvirrad när man har två "identiteter"! 😄 (och inte vet om att det ser olika ut om man är admin eller inte!) 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#20: Haha nä jag visste inte hur det skulle se ut 😝
Skapade kontot för att jag lyckades krascha mitt konto, som tur är gick det över på 15m-30m hahahah
Men om någon snäll ifokus-snubbe läser detta så: hejhej det hade varit SUPERBRA(!) Om man hade kunnat permament klistra 3 trådar!! Jag har nämligen et tråd som uppdateras hela tiden med guider och artiklar
https://vardsajten.ifokus.se/discussion/1484253/nar-besokte-du-senast-din-sajt-oinloggad
iFokus-"snubbarna" håller inte med oss om att nålade inlägg alltid bör synas 🙁
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#23: Det handlar ju om att det skulle vara 5-10 trådar. Men max 3? Eller bara en tråd? Som saggt så har jag ju e tråd som konstant uppdateras 😅
#24: Lägg tråden överst på löpsedeln eller skriv en kort kommentar i tråden när det har kommit ett gäng uppdatering i startinlägget så hamnar den överst i inläggslistan igen.
// Harley
#25: hmm okej det kan man göra, däremot är tråden låst så att den är "ren" eller vad man ska säga :)
#26: Då skulle du kunna låsa upp den, kommentera, ta bort kommentaren och låsa tråden igen. Det borde ändå putta upp den i inläggslistan.
// Harley
#27: det var ju smart, tack! :)
Det finns bra sätt att använda nålning av en eller ett par trådar. Under alla de år vi har haft möjligheten är exemplen på dålig användning av funktionen dock så många att vi bestämde oss för att fasa ut den i stället. Vi har manuellt tagit bort hundratals nålade trådar på sajter där man alldeles uppenbart inte förstår att de förstör sajterna när de missköts.
#29: Vad tråkigt att folk använde det fel :( Om man bara kunde fastnåla en enda tråd permament, kan funktionen fortfarande användas på ett dåligt sätt?
#30: Det blir inte lika lätt, men en ensam tråd om fel ämne att nåla, och som dessutom inte är uppdaterad på evigheter, kan dra ner första intrycket av en sagt.
Efter lansering av nya plattformen förra året har vi sett fler exempel på missbruk av nålning än vi kunde ana.
Sajten Damtennis har mängder av nålade trådar, och varken värd eller Medarbetare har varit inloggade sedan nya iFokus startade. (Förmodligen inte sedan 2016, för det var då inlägget om att sajten sökte ny Sajtvärd dök upp.)
Ungefär samma gäller för Justin Bieber-sajten.
- Redigerat 2021-11-22 16:12 av Carmarino
#32: Bra exempel på vad jag inte gillar med nålningsfunktionen. 🙂 Nu har Justin Bieber fått nytt sidhuvud och samtliga nålade trådar på sajterna är borta.
Gotlandsruss iFokus har också många nålade trådar.
#34: Ha, lustigt att du nämner just den sajten! Jag var inne och härjade där för en stund sen. Tog bort allt målat och flyttade läsvärda, alltid aktuella artiklar till löpsedeln. Det blev ganska fint. 🙂
Det är för övrigt något jag tror många sajter skulle vinna på, att lägga tidlösa artiklar med bilder på löpsedeln.
#35: Det förklarar varför jag inte såg några nålade inlägg, trodde det buggade eller något hahaha
#36: Så bra att du märkte det i alla fall. 🙂
#35: Det blev jättefint. 👍
Jag gillar löpsedeln. Dels för att det är lätt att hitta intressanta trådar och dels för att den laddas snabbt. Kommer man in på en sajt där senaste tråden är väldigt lång, så kan den stå och ladda länge om man inte har väldigt snabb uppkoppling.
- Redigerat 2021-12-03 06:25 av Carmarino
#38: Bra synpunkt. 🙂
Själv byter jag inlägg på löpsedeln varje månad inne på hår, för att lyfta upp vad som är aktuellt inom vårat månadstema. Tycker att en sida känns levande om framsidan uppdateras då och då.
Försöker också att ha bilder i åtminstone dem översta artiklarna på löpsedeln.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#40: ingen dålig idé! Däremot ville medarbetaren att regler skulle vara allra överst och den har inga bilder 🤔
Får ta och skriva fler artiklar, tillfoga bilder och kanske ändra deras placering lite då och då? Brukar du ha gamla artiklar eller skriver du alltid nya?
Hoppas på att fler medlemmar blir aktiv inom sajten så kan jag köra månadstema och så som du gör, det verkar väldigt roligt!
#41 Både nya och gamla. Så länge de är aktuella 😋
Bryter folk ofta mot reglerna? Annars ser jag personligen inget behov av att ha dem överst på löpsedeln.
#42: Okej det var ju bra! Tar ganska lång tid att skriva artiklar och särskilt när det är tutorials som innefattar instruktioner, saker som kan ta 3 dagar att rita. Så då är det skönt att återanvända artiklar :)
Nä, det är ju sant. Inte särskilt många som bryter mot reglerna. Får piffa till sajten lite 😊
#43 Även inlägg eller trådar av medlemmar kan ibland passa på förstasidan 😊
Om någon bryter mot reglerna så brukar jag säga till eller länka till reglerna. När det händer så är det oftast bilder utan tillstånd det handlar om. Då puttar jag upp ett inlägg vi har som heter "viktigt att tänka på gällande bilder".
#45 Ja jag känner personligen att en sajt känns mer levande och attraktiv om framsidan uppdateras ibland. Ser framsidan likadan ut i ett år så känns det lite dött…
Möblerade nyss om lite på Te också när jag nu kom på det 😋 Får ligga lite jul och snacksrelaterade artiklar där nu i december.
#46: Det är sant, det håller jag med om! Men sen är ju frågan hur många det är som faktiskt kollar på framsidan?
Åhjuste snart är det jul! Åhh vad för jul relaterat kan man ha i teckning, tro? Hmmmm… 🤔
#47 Alla bläddrar nog inte, men nog ser man första två inläggen på löpsedeln i förbifarten i alla fall?
Rita en tomte kanske och skriv trevlig december? 😅 Måste ju inte vara en tråd man skriver i, utan bara något som är trevligt att mötas av när man kommer in.
#47 Vet inte om du har tillräckligt många medlemmar som är aktiva, men annars så hade en utmaningstråd kunnat vara kul. Typ "Utmaning - rita jul & vinterrelaterade bilder".
#48: Sant, tack så mycket för tips! Det hade jag inte tänkt på :) Så de två första kan vara aktuella inlägg t ex något juligt
Tyvärr har vi inte jättemånga aktiva medlemmar, mest några som kikar in då och då. Men en trevlig tråd med bara julhälsningar hade jag inte tänkt på, tack för en bra idé!
#50 Jag brukar se till att dem översta inläggen har någon bra bild i sig. Och jag brukar kunna lägga in t ex jul och påskhälsningar där också. Kan ju vara lite mysigt att mötas av tänker jag 😋
#51: Precis, det är ju alltid trevligt med något positivt på första sidan. Kanske eventuellt skicka ett "massmedelande" till alla med god jul om 15 dagar eller något 😊
Jag tycker det är lite märkligt att lästa nålade trådar försvinner ner i listorna för en när man läst dom när man inte är admin. Det gör dels att man som admin får uppfattningen att de ligger där de ligger, folk ser de trådarna jag har bedömt viktiga att nåla. Om det missbrukas, varför kan man inte begränsa antalet möjliga nålade trådar? Även nya medlemmar skulle nog förvänta sig att nålade inlägg ligger kvar för det är väl hyfsat standard.
Jag personligen går inte medvetet in på löpsedelssidan om den inte är satt som framsida så för mig känns det lite ointuitivt att ha viktiga grejer där. Känns mer för tillfälliga grejer som man vill lyfta. Tycker jag.
"I'm too old for this shit."
#53: Att de försvinner när man har läst dem är en jätteviktig finess. Annars skulle vi inte vilja ha några nålade trådar alls. Har man läst dem är det bättre att lämna platsen till viktigare saker.
Är det superviktiga saker kan man länka till dem från sajtpresentationen och välkomstmeddelandet, samt skriva och påminna om dem i inlägg när det finns anledning. Att skriva nya inlägg om viktiga saker tycker jag över huvud taget ofta är en bättre lösning än att nåla. 🙂
#54 Okej, då är vi olika. Jag har gärna viktiga saker på samma ställe att återkomma till. Om det är en nålad tråd jag läst och vill återkomma till så är den lättast att hitta om den är överst bland andra nålade inlägg.
För det går ju inte att spara favoriter heller.
Men det är vad jag tycker.
Skulle man inte kunna ha en rad under Alla diskussioner och Mina inlägg i rutan till vänster som hette Nålade trådar där alla nålade trådar hamnade. Då hade det varit lätt att hitta tillbaka till dem.
#56: Låter som ett bra förslag! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#56 Du menar alla nålade trådar för alla sidor man är medlem på? Skulle inte det bli rörigt?
#58: Hon menar nog för just den sajt man är på.
#58: Nej, som Niklas skriver så menar jag de nålade trådarna för den aktuella sajten.
#59 Jaha, ja då är det väl ungefär samma som jag föreslår, bara att de är på en annan plats. För mig hade det känts mer naturligt om de nålade trådarna låg där de ligger nu men det är jag.
#61: Det finns sajter där det finns 5-10 nålade trådar (ibland fler), och då hamnar de senaste trådarna väldigt långt ner i listan om de nålade alltid ligger överst.
#62 Ja men varför inte ha en begränsning då på säg fyra nålade trådar så att det som är verkligt viktigt hamnar där? Då får ju sajtadmins prioritera och fler nya inlägg syns.
Varför är det dåligt, Niklas?
#63: Varför måste vi ta sajternas viktigaste plats till saker som medlemmarna redan har läst, blir min motfråga. 🙂 När man en gång har läst är det inte det viktigaste längre.
#64 Jag tycker det beror lite på. Till exempel sajtregler skulle kunna vara bra att ha på samma ställe, lätt tillgängligt för både gamla och nya medlemmar.
Som sagt, med begränsat antal skulle admins få tänka till lite vad som egentligen är viktigt.
Jag nålar i alla fall saker av en anledning, annars skulle det ju lika gärna kunna vara en tråd, vilken som helst. Eller?
#65: Nja, en vanlig diskussionstråd hamnar i topp just när den startas och lyfts upp när den kommenteras, medan en nålad tråd ligger i topp ända tills den markeras som läst, oavsett om den är skriven nyss eller för tio år sen (vilket tyvärr inte har varit så ovanligt som man kunde hoppas).
#64: Det man inte ser glöms lätt bort. Jag tänker ofta att jag ska återkomma till ett inlägg, för att det är intressant, har information som jag behöver eller för att jag hade inte tid att läsa det färdigt eller vilken anledning som helst, men det är lätt att det försvinner ur minnet då man inte ser det.
Att placera viktiga inlägg på löpsedeln är därför en lösning som kan hjälpa till att påminna, då ser man dem ibland i varje fall. 🙂 Men alla sajter har inte en löpsedel så där faller ju det direkt, och de sajter man är aktiv på, där går då oftast jag in via korten, så löpsedeln ser jag inte så ofta ändå, men då och då, för det händer att jag går den vägen också. 🙂
Förstår problemet med allt för många nålade trådar, har sett flera "skräckexempel", du har gjort ett bra jobb som har städat upp på dessa sajter! 🙂
Att därför begränsa antal nålade trådar, är av nöd, tycker jag.
Tycker det var ett bra förslag att kunna välja "Nålade trådar", precis som man väljer "Mina inlägg" eller andra kategorier. Då kan man enkelt kolla där ibland, och kanske bli påmind att läsa något som glömt. 🙂 Så tänker jag i alla fall!
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2023-01-05 14:32 av Sabah
#66 En nålad tråd är inte en vanligt tråd, man nålar av en anledning. Varför tar ni inte bort möjligheten helt annars?
Försöker igen då, varför kan inte antal nålade inlägg begränsas?
#68:
”Varför tar ni inte bort möjligheten helt annars?”
Det hade vi gjort för flera år sen om ni inte bråkade så om det. 🙂
”Försöker igen då, varför kan inte antal nålade inlägg begränsas?”
Det kan de och det har vi länge tänkt. Det har bara inte blivit av. En tråd har vi tänkt att man ska kunna ha nålad.
#69 Tack, då vet jag.
Bara för protokollet: Jag bråkade inte. Har varit medlem ett tag men blev aktiv bara för ett par år sen.
Min sista reflektion angående nålade trådar. De är inte vanliga trådar, de nålas av en anledning. Även om den är 10+ år gammal så kan innehållet fortfarande vara relevant för sajten och det borde vara upp till sajtvärden att få avgöra det. Kommer den enda nålade tråden vara kvar högst upp eller kommer den puttas ner när den är läst?
#70: Nej då, det var säkert inte du som protesterade när vi diskuterade det för ett gäng år sen. Det spelar ingen roll vilka det var och det var inget problem att de protesterade. På det viset fick vi ju veta vad de tyckte. Vi vill inte ha ja-sägare för sakens skull.
Jag vet att de nålas av en anledning. Det var därför vi först byggde funktionen. Jag tänker att om innehållet blir extra aktuellt igen är det enkelt att antingen putta upp tråden med en kommentar, eller skriva ett nytt inlägg om det. Jag rekommenderar oftast att skriva nya inlägg eftersom det får det att kännas mer aktuellt än att lyfta upp en fyra år gammal diskussion och skriva ”glöm inte skrivreglerna” eller så.
Den enda tråden följer med flödet ner när medlemmen läst den.
#70: Får jag fråga varför du ogillar löpsedeln? Det du har nålat är precis sånt jag använder löpsedlarna till.
#72 Jag har aldrig fastnat för löpsedeln. Jag använder det inte på min sida och känner mest att det är en omväg till att komma till listan med inlägg på andras. För om det är ett inlägg på löpsedeln så är det väl ett inlägg i den vanliga listan.
Just mina nålade inlägg på Skrivlust känner jag de inte har ett uppenbart bäst-före-datum eller vad jag ska säga. Det är så jag tänkt, även om just de trådar jag har just nu planerade jag inte ha nålade för all tid och evighet heller. Och jag skulle personligen inte ha mer än max fem nålade inlägg i alla fall och regelbundet utvärdera hur relevanta de är. Men det är jag.
#72 Hade planerat att revidera mina nålade trådar, ta bort några nålar och göra en tråd för regler/ viktiga saker vilket jag tycker borde vara lätt tillgängligt på alla sidor. Tycker det inte är helt uppenbart var man hittar det, särskilt inte på mobilen.
Men men, jag har sagt vad jag tycker, du har sagt att det inte kommer bli så. Lämnar diskussionen nu.
Niklas: Om antalet nålade trådar kommer att bli begränsade, önskar jag att den kunde ligga kvar längst upp, då stör den inte intrycket på sajten och man blir påmind om att läsa den ibland. :)
💖🧡💛💚💙💜
När det gäller nålade trådar så ser jag båda sidorna.
För min del som medlem, nu pratar jag för mig själv, men tror att även andra har samma inställning till vissa delar.
Om jag läser en tråd oavsett om den är nålade eller inte beror på rubriken.
När det gäller nålade trådar, om jag överhuvudtaget läser den så är det en gång. Om det är en bra rubrik/tråd så kan jag läsa den igen om det skrivits nytt i den annars så blir det bara en gång.
För generellt sett så en nålad tråd handlar om regler, frågar/svar eller hur man går tillväga. Så det räcker med en gång.
Det här nya att de släpps när de lästs tycker jag är bra för jag kan få bort dom från listan. För i mitt tycke så har det tidigare (vet inte hur det är idag) funnits många trådar som inte alls innehåller nåt av substans, men ändå varit nålade. Nu kan jag få bort dom.
Sett ur värden synvinkel som tycker det är bra att de kan nålas. Det finns andra alternativ. Niklas nämnde "om sajten". Där går det att lägga länkar.
Men som värd kan man även göra Lexikon av tråden och det gör då också om nån skriver exakt samma i en kommentar så blir det en länk till den tråden.
Ett annat alternativ att som etikett ha med ordet nålad då samlas de på samma ställe.
Annars tycker jag det är bra med löpsedel. För går jag in på en sajt så går jag oftast in på sajtnamnet och hamnar då på första sidan så jag ser ju då löpsedeln.
.
- Redigerat 2023-01-06 16:00 av annia1
#73: Jag förstår inte riktigt vad du menar. När du öppnar en sajt som har löpsedel ligger löpsedeln i mitten och inläggslistan till vänster som den brukar. Hur är vägen till inläggslistan längre?
#77 Inte inläggslistan men till första nya inlägget. Då blir det ett steg extra för lösedeln är väl ofta mer statisk.
Som sagt, det känns mest naturligt för mig.
#78: Senaste inlägget ligger väl högst upp i listan som vanligt? Det låter som om vi pratar förbi varandra någonstans.
#79 Ja jag var nog otydlig. Med löpsedelssida måste jag öppna fliken, alltså ett steg.
Utan löpsedel är första inlägget där direkt.
Mindre grej.
En annan variant är att manuellt börja trådens rubrik med en symbol.
Visserligen kommer tråden att gradvis försvinna men den är då enklare att se.
Alternativet är att skapa etiketten fastnålad.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2023-01-09 10:00 av Pyttelite
Pyttelite #81 nu utgår jag ifrån att det blir en miss nånstans. Endera missförstår jag dig eller så vet inte du att fastnålade redan har en markering,
Om du tittar på niklas bild i inlägg 72 så ser du hur den markeringen ser ut. Det är en röd plupp med utropstecken i.
Man ser inte markeringen inne i tråden, men väl ute i listan till vänster. Och det är ju där det är viktigt att se markeringen.
Den markeringen är det bara värd/medarbetare som kan använda.
Så man behöver inte komma på någon annan egen markering. Dessutom finns alltid risken att vanliga medlemmar använder samma symbol i sina rubriker och då förlorar den eget satta markeringen (som nålad) sin betydelse.
.
- Redigerat 2023-01-09 14:41 av annia1
#82: Jo man behöver komma på en egen överenskommen markering om man snabbt vill få fram nålade trådar som glidit nedåt i raden pga att de är lästa.
Frågan var ju om man kunde få de nålade trådarna fastnålad så att man lätt skulle kunna läsa om.
I dagsläget finns ingen funktion vad jag vet för att samla ihop redan lästa nålade trådar.
Pyttelite #83 jag förstår inte. Den röda pluppen/markeringen finns ju kvar även när tråden är läst. Så det är ju bara till att leta efter den.
Då den är röd så syns den bättre än vad du än själv sätter dit för symbol/makering.
Enda problemet är ju åldern på trådarna. Är det äldre trådar så hamnar de ganska långt bak när det blivit lästa.
Det finns förslag både från niklas tex #54 #72 och mig #76 i tidigare inlägg vad man kan göra för att samla dom på ett ställe. Men det är knappast ställen som medlemmar letar på.
Så nej man måste inte hitta på nåt eget. Dessutom hur ska medlemmar veta att just den symbolen/markeringen är nåt som värden anser vara viktigt. Det finns medlemmar idag som använder symboler i rubriken och för mig skulle det inte spela nån roll att det är en värd/medarbetare som har en egen symbol.
.
- Redigerat 2023-01-09 19:21 av annia1
#84: Du har tydligen inga problem så jag föreslår att du glömmer det hela.
Om man som jag använder telefon är listan över inläggen ganska liten så att de nålade inläggen försvinner snart.
Mitt förslag innebär inte några nya funktioner utan de värdar som vill hantera inläggen så kan börja omedelbart.
Problemet att nya inlägg får felaktig etikett dvs att man markerar ett icke nålat inlägg kan värd och Medarbetare städa upp.
Mitt förslag är alltså att man skapar en egen etikettrubrik för nålade inlägg för att sortera fram dom snabbt.
Alla använder inte samma verktyg som du - vill du inte köpa mitt förslag behöver du inte men just nu finns det inga bättre.
- Redigerat 2023-01-09 19:57 av Pyttelite
Ett tilläg är att du kan söka på symboler men det är inte lika enkelt att söka på symbolen för nålat inlägg om man nu vill gå den vägen.
Edit: Ser inte att det fungerar enkelt att söka på den automatgenererade symbolen nålat inlägg.
I och med att den inte finns med i rubriken blir det svårare att söka fram iallafall mha telefon.
- Redigerat 2023-01-09 20:03 av Pyttelite
Pyttelite ditt inlägg #81 hade två saker. En symbol i rubriken. Det finns redan.
Ditt andra var att sätta en etikett med fastnålad. Se mitt #76 så ser du att jag redan haft det som förslag.
Så jo jag ser vad det handlar om och jag och niklas har haft förslag hur man ska komma runt det, om fastnålad trådar tas bort. För som det är idag har det varit sen iFokus gjordes om 2020. Så det är inte nytt att fastnålade trådar släpps för medlemmar när de läst trådarna.
Övervägande majoriteten av medlemmar lär inte söka på symboler, de lär inte ens leta efter nålade trådar när dom väl läst dom. För så intressanta är inte dom flesta.
Och värdar behöver inte leta efter dom eftersom dom redan har dom längst upp.
Om man som medlem är intresserad av att ha koll på nålade trådar så får man göra dom till favorit i sin webläsare.
.
- Redigerat 2023-01-09 21:22 av annia1
#87: Nej det finns inte en målad symbol som är sökbar idag utan då får man göra en själv.
Om du nu själv föreslaget etiketter varför är det då ett problem att jag gör likadant?
Ovanstående förslag ger användare en möjlighet utan att lägga in några extra funktioner.
Vill man så går det - har man inga behov så låter man det vara.
Pyttelite #88 jag vet inte hur du läser det jag skrivit.
När jag svarade på ditt 81 så var det symbolen. Det finns redan en så det behövs ingen annan.
Om man ändå tittar på egen symbol. Om en värd gör en egen så jag tror inte det finns en enda medlem som kommer ihåg hur den såg ut för att kunna leta efter den i efterhand.
Om en värd vill att de nålade trådarna ska synas, (för medlemmar), oavsett om dom är lästa eller inte så är bästa förslaget det som niklas gav i #72 nämligen att ha löpsedel och lägga trådarna där. För då syns dom varje gång man går in på sajten via sajtnamnet. Annars får värden vara kreativ och lägga dom nån annanstans bland de ställen som finns på sajten.
Tänker inte upprepa det jag sa i ovan.
.
#89: Låt värdarna avgöra istället för att förkasta mina förslag - båda fungerar för att hitta om man inte använder löpsedel och symbolen för nålade sidor är inte sökbar.
Jag misstänker att du inte är värd och de är upp till dom ifall man vill skapa egna lösningar.
Om du inte gillar mina förslag är det ok men du är inte alla.
Pyttelite #90 som jag sa så undrar jag hur du läser det jag skriver.
Du hade två förslag. Och det var ett jag invände emot.
Och för den delen så vet jag inte ens om det går att göra egna symboler och lägga i rubriken. För ska man komma ihåg en symbol så måste den sticka ut mer än de emojs som finns.
Värdar får alltid göra hur dom vill. Och det är värdar som skrivit här i tråden. De har i början gett förslag på hur man kan använda löpsedeln. Och Niklas är inte bara ägare utan även värd/medarbetare för flera sajter och han har gett några bra förslag hur man kan utnyttja de funktioner som faktiskt finns.
Och det är så att man kan vända på det hela. Du är bara en värd av flertalet. Så det är upp till de andra värdarna om dom vill lyssna på det jag som medlem säger. För det som sagt värdarna som bestämmer.
Och här på support så är även medlemmar välkomna med sina synpunkter.
.
- Redigerat 2023-01-11 01:35 av annia1
#91: Jag gav andra förslag för att vissa använder inte löpsedeln och andra vill använda löpsedeln till aktuella saker precis som man använder en traditionell löpsedel.
När det gäller symboler räcker väl de som redan finns som emojis och det finns väl till och med en knappnål så självfallet går det att lägga in dessa symboler i rubriken om man vill och de är sökbara med brasklappen att sökfunktionen har vissa brister.
Självfallet har jag testat annars skulle jag inte komma med förslaget - lite lustigt att du dissar ett förslag utan att testa själv. 😊
#92: Det var inte meningen att vara anonym.
#92, 93 Det var inte meningen att vara anonym.
#92 emojis kan alla använda. Den röda pluppen kan bara värd/medarbetare använda.
Den röda pluppen måste finnas där i alla fall annars blir den inte nålad utan bara en vanlig tråd.
Varför ska jag testa nåt som jag redan vet jag fungerar. Emojis har jag sett flertalet. Däremot så sätter jag mig inte och ritar nån egen och provar.
.
#95: Det verkar inte som att du överhuvudtaget förstår och ändå dissar du ett förslag som man kan anta eller inte.
Återigen den nålade symbolen är inte sökbar.
Du behöver inte ens bry dig om du inte är värd.
Det är i såfall värden som kan göra egna regler på sina sajter.
Exempel på egna regler är att kräva etiketter på inlägg som inte är obligatoriskt och det är som ni du säger värden som nålar inläggen.
Nu var det en tidigare värd som väckte frågan därför finns ärendet med under support.
Pyttelite #96 en värd/medarbetare behöver inte söka/leta efter nålade trådar då de ser sina längst upp hela tiden oavsett om de är lästa eller inte.
En medlem kommer med 99,9% sannolikhet inte söka efter en symbol. Den kommer inte ens söka efter en nålad tråd då de allra flesta, som finns på iFokus, är trådar som man läser en gång.
Om det är en nålad tråd som innehåller nåt vettigt, som man som medlem vill kunna återvända till så kan man bokmärka den i sin webläsare, man kan skriva i tråden då dyker den upp bland sina inlägg till vänster. Om man missat de två så kan man leta manuellt. Om man inte tänker på det så kan man fråga efter specifik tråd.
För min egen del. Om det är en tråd som innehåller nåt bra/viktigt/vettigt så finns den även som Lexikon. För det är där man brukar hitta nyttiga trådar.
För värdar så är det alltid upp till hur dom gör på sina sajter så det behöver du inte upprepa.
.
- Redigerat 2023-01-12 01:02 av annia1