* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 351 ggr
Syntium
1

Får inte kort i flödet

Får inte alltid uppdateringskort när något har hänt i trådar jag skrivit i, inte ens om jag fått ett direkt svar. Gick in i en tråd nu och där var flera nya kommentarer som jag inte fått notis om alls, inte ens som sagt direkt svar på min kommentar.

"I'm too old for this shit."

[Vargnatt.]
1

Har du kollat i inställningar på flöde och bevakningar ? jag råkade av misstag klicka bort i rutorna där inne för ett tag sedan och fick inte några kort och precis som dig flera svar i trådar jag deltog i men hos mig syntes det inte.

Kolla ifall att du gjort som jag gjorde råkade bocka ur rutorna i flöde och bevakningar. Hoppas det är så enkelt löst för dig också 😎

Syntium
0

#1 Tack, ska kolla!

Syntium
0

Nej, allt var ikryssat.

Niklas
0

Gäller det vissa eller alla sajter? Gäller det varje dag? Hur länge har det varit så?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Syntium
0

#4 Det är inte så ofta så att jag tänkt på nåt mönster men när jag går in i den tråden det hände senast så hamnar jag på mitt senast skrivna inlägg (efter det inlägget har jag inte fått kort).
Nu har det inte hänt så mycket mer i tråden så vet inte hur det är nu.

Niklas
0

#5: Okej. Det vore intressant att dels höra om det är fler som upplever samma sak och dels om det går att se något mönster i hur det sker.

TatsuOni
1

Jag har upplevt det ett par gånger. En gång inne på min egen sajt. Men sen när jag har skrivit en ny kommentar så har det fungerat. Jag har inte kunnat se varför det har hänt just då.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

• Redigerat 2022-12-06 18:50 av TatsuOni
Syntium
2

Upplever att detta hänt mer senaste tiden.

Niklas
0

Jag önskar att någon kunde se ett mönster för när problemet uppstår. Det är nästan omöjligt att laga det utan att veta under vilka förutsättningar det händer. Det tycks inte drabba alla användare så det är än så länge väldigt svårt att fixa.

Fortsätt gärna rapportera här om ni kommer på fler ledtrådar till varför det händer.

Syntium
1

Nån gång tycker jag mig ha sett kort flimra förbi så det kanske har med synkning dator/mobil att göra. Eller så är det en egen grej.

Niklas
0

#10: Menar du att du har iFokus öppet på mobil och dator samtidigt och att det skulle kunna ha något med det att göra?

Syntium
0

#11 Nej jag tänkte att det i de fallen när jag öppnat iFokus på datorn, sett kort vara där en kort sekund och försvinna, kanske var kort jag redan sett på mobilen.
Men vet inte riktigt varför jag inte får uppdateringar om trådar som har nya svar alltid. Är kanske separata saker som sagt.

Magi-cat
0

#12 Det där har nog hänt mig också! Jag har blivit konfunderad och undrat om det var jag som gjorde något. 🙂 (Det gäller vid datorn.)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Syntium
0

Alltås, detta kanske händer mer än man tror. Nu var det en tråd som jag bara bevakade, inte skrivit i, som det hände. Fick kort först, av en slump kollade jag och där var nya svar jag inte fått kort om. Det är ju svårt att veta liksom, om man inte kollar alla trådarna manuellt.

Syntium
0

Och nu fick jag kortet efter jag kollat tråden och sett det nya inlägget.

Herveaux
1

Nu har det hänt mig flera gånger igår kväll och idag att jag inte fått kort från trådar där jag fått svar.

// Harley

Syntium
1

Har inte fått några kort alls på en tråd. TS är anonym och det är hittills bara jag som svarat om det spelar roll

TatsuOni
0

Nu krånglar det för mig igen. Jag har kort som kommer och går och en tråd fick jag inget kort alls.

Syntium
1

Okej, det verkar ju som att ifall TS är anonym så får man inte alltid ett kort. Eventuellt kan det vara så att jag inte fick kort för att jag surfade på mobilen, för har fått kort från tråden innan men på dator.

• Redigerat 2023-07-10 06:19 av Syntium
TatsuOni
1

#19 I mitt fall så har det inte handlat om någon anonym eller att jag har öppnat iFokus på någon annan enhet, så det måste vara något mer som krånglar.

Syntium
1

#20 Nej det är inte alltid bara anonyma TS men jag försöker ta med de detaljer som jag tänker kan vara relevanta för att hitta felet. Men, jag är ju inte heller helt säker på att det stämmer. Jag tror det har varit så innan, det har varit anonym TS, jag har fått kort på datorn men inte på mobilen.

Det är ju ingen lätt grej att hitta, man kanske har många flera trådar än man vet om som fått svar men som man missar för att man inte får kort. Jag brukar bara se det av en slump i Senast på iFokus eller på min egen sida.

TatsuOni
1

#21 Jag brukar oftast se det när det händer inne på mina egna sajter. Jag kan ha varit aktiv i en tråd i flera veckor och helt plötsligt så får jag inte kort för den tråden längre. När jag skriver en kommentar så börjar det fungera igen.

[Zefirka]
0

Jag får inga kort vid anonyma inlägg eller på schemalagda inlägg.