* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketterönskemål-förslagskriva
Läst 288 ggr
Lona
2

"Fet stil" i rubriken?

Skulle man kunna införa möjlighet att använda fet och/eller kursiv stil i rubriken?
Jag saknar det rätt ofta. 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Tismon]
0

Håller helt med! 🙂

johan
6

Rubriken är fet stil.

Och i övrigt nej, eftersom fet/normal stil i rubriker används för att visa om inlägg är lästa eller olästa.

Och ett fler rent tekniska aspekter.

Personligen har jag otroligt svårt att se behovet för 99,9999999% av inläggen. Skulle tycka det vore bättre att lyfta fram etiketter på fler ställen än när man läser ett inlägg i så fall.

Men även här… ta 1000 inlägg och fundera på för hur många inlägg det faktiskt skulle tillföra något stort värde?

Mvh // Johan

• Redigerat 2022-12-25 20:33 av johan
Lona
4

#2: Tja, det där var ett uppmuntrande svar. Ok, jag förstår anledningen och tack för förklaringen men enligt samma resonemang kan man börja fundera på vad - av 1000 inlägg - som bidrar med något eller inte?
Trist inställning av ledningen för iFokus. 😏

[Tismon]
3

Olästa inlägg hade kunnat vara röda eller liknande, man behöver inte avfärda någons ide helt negativt

annia1
8

Jag förstår inte hur det skulle fungera med att man själv kan göra rubrikerna i fet stil. För som johan säger så är olästa i fet stil så det visar för mig att den är oläst.

För min när jag går in på en sajt så ser jag ju direkt vilka trådar jag läst och vilka som är helt nya eller det tillkommit nytt i. Det skulle jag inte kunna göra om man själv kan skriva i fet stil.
Går man i en tråd så är ju rubriken i fet stil.

Tyvärr tismon att ha dom i en annan färg är inget bra alternativt för det blir jobbigt att läsa för mig (och säkerligen andra) när färger blandas på det sättet. Det som ev skulle funka är om det satt en plupp vid sidan om tråden som visade om den är oläst eller inte, men inte färgen.

Jag har varit på iFokus ganska många år. En medlem hade som vana att skriva hela sina inlägg i kursiv stil och det blev bara jobbigt att läsa så dom hoppade jag oftast över. Och samma är det med inlägg som bara har stora bokstäver. De hoppar jag också över.

Andra medlemmar kom underfund med hur dom kunde göra sina inlägg "egna" genom att skriva in texten i färg och annan storlek och det blev bara jobbigt.

Och en sak som är 100% säker. När medlemmar märker att dom kan göra sina inlägg speciella så gör dom det så då skulle alla trådar till slut vara i fet stil och inte bara speciella. Så de inlägg som ni ev tänker på skulle passa bra med fet stil de skulle inte sticka ut i alla fall. Utan se ut som alla andra.

Jag för min del har problem med ögonen. Att ställa om ögonen från tex kursiv, stora eller färg till vanlig text är problematiskt för mig. Så för min del så behöver jag ha så enhetligt som möjligt för att det ska funka bra.

.

• Redigerat 2022-12-26 00:51 av annia1
[Moon AppleGrey]
2

Tycker att rubrikerna är stora nog som de är.

Lona
3

#5: Tack för ett klokt svar utan fördumning! 👍🙂

Niklas
2

#3: Jag tycker det är bra att Johan är tydlig och inte ger för stora förhoppningar om att en funktion kan komma fastän han inte tror det.

När det gäller funderingen om vad som gör nytta för en stor del av 1.000 inlägg tror jag nog att det finns massor som skulle kunna påverka en stor andel.

Tänk på de funktioner som finns nu till exempel. Skulle vi vilja vara utan formatering av inlägg? Skulle vi vilja vara utan numreringen? Signaturer? Smileys? Hantera, bifoga filer, infoga video, automatisk länk till kommenterade inlägg, svara-länken?

Vi vill lägga mest tid på utveckling av sånt som ger en förbättring för så många som möjligt. Jag tror det finns hur mycket sånt som helst. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lona
1

#8: Ja, jag har "pratat" med johan, vårt missförstånd har löst sig.🙂

Niklas
2

👍🏻 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning