Anmälda inlägg
Två av bilderna i vår tävling om ny headerbild inne på Akvarium har fått en anmälan. det 'är samma användare som har lagt upp båda bilderna.
Men jag ser ingen uppenbar anledning till anmälan. Kan man på något vis få reda på varför ett inlägg eller en bild har fått en anmälan ?
Vad jag vet, nej. Kan ju vara för att någon trott de är copyrightskyddade eller så har någon anmält på pin kiv.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Nej, det efterfrågas inget sådant.
Men om du som moderator återpublicerar ett inlägg som felaktigt anmälts så det tas bort, kommer personen som anmälde felaktigt få mindre röstvikt för framtida anmälningar.
Förenklat skulle man kunna säga att om det normalt krävs 3 röster för att ett inlägg ska röstas bort, så kanske en person som felaktigt anmäler bara räknar som 0,5 röster nästa gång.
På samma sätt kan en person som anmäler inlägg helt korrekt få högre röstvikt, så om någon gjort helt rätt 100 gånger i rad, kanske systemet litar tillräckligt på denna röst att det räcker med 1 röst.
Förenklat, men ungefär så. Ni som äger sajten kan alltså "lära" systemet vilka ni tycker anmäler bra eller dåligt.
Mvh // Johan
RÄTTELSE
Det var två olika användare på bilderna som var anmälda, såg jag när jag gjorde en dubbelkoll.
Men det är troligtvis samma anmälare eftersom de kom samtidigt med bara några sekunders mellanrum.
Intressant ämne.
Är det ägarna av bilderna som anmält ?
Har de ingen rätt till de egna bilderna ?
Ska det stå copyright på bilderna ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2023-02-01 12:37 av beem
Det känns som att det skulle vara skönt om det fanns en liten alternativsruta med varför man anmäler. Typ:
Spam
Bryter mot upphovsrätten
Bryter mot sidans regler
Upprepade poster
Personangrepp
Övrigt (kanske med en skrivruta)
Vill inte uppge
Vilket sen admin gruppen kan se, självklart anonymt 😅 det skulle underlätta så att förstå varför vissa anmälningar kommit in
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#5: Håller med! Jag har också föreslagit det.
Jag skulle nästan vilja ta det ett steg längre till att man behöver ange vilken skrivregel man anser inlägget bryter mot.
Motiveringen skulle också bli bra information för att träna en AI till att bättre avgöra vad som är skräp och vad som är riktigt innehåll.
Mvh // Johan
#6: Hur svårt är det att få till något sådant, om vi är tillräckligt med värdar och Medarbetare som skulle vilja ha något liknande? 😉
#0: Jag var inne och kollade på tävlingen och misstänker att någon ny som inte förstått hur omröstningen går till av misstag tryckt på anmälan.
Fina bilder var det ialla fall.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
👍
#4: Vad vi (admins) kunde se , så var det inga indikationer på att bilderna på något vis var "olagliga"
#5: Ja både du 5ara och jag är lika ovetande och fundersamma. Så det vore bra om det kunde finnas en sån ruta.
#6: kan inte du försöka lägga fram det igen för Niklas och Stefan ? Det skulle underlätta mycket för oss som administrerar siterna.
#7 Jag tror nog att de flesta värdar och Medarbetare vill ha en sån funktion 😉
#8 Jo de var jättefina.
Det kan ju vara så att det blev en feltryckning. Vi har väldigt många nya medlemmar på siten 🙂
På samma tema, finns det något system att "pausa" använadre för typ 24h om dem får ett visst antal kommentarer/inlägg anmälda inom ett visst tidsspann? Tänker att det gått lite troll idag på vissa siter och att det kunde vara bra för folk att få lite reaktionstid att hantera det hela och stänga av vid behov 😅
#11: Just nu skulle det i allra högsta grad behövas 🙈
Undrar om det inte fanns en tidsinställning förr, för lääänge sedan? Ibland skulle det nog vara bra. 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen