Flytta inlägg
Jag undrar om det finns en funktion för sajtvärdar och Medarbetare att flytta inlägg från en tråd till en annan? Vi har en medlem på vår sajt som verkar att ha problem att skriva i rätt tråd. Finns det en möjlighet att flytta över inlägg i rätt tråd?
Kopiera och klistra in borde funka med en liten förklaring.
/Maria
#0: Kort svar: Nej.
Långt svar: Tror det skulle medföra en hel del märkligheter. Specifikt hur referenser till andra kommentarer skulle få helt fel index.
Vet inte riktigt vad det bästa alternativet är, men kanske att ta bort felaktig kommentar och skicka ett PM och be dom skriva i rätt tråd. Det kanske ökar chansen att dom lär sig snabbare, än att en admin magiskt flyttar det rätt.
Ja, jag har tonårsbarn som skulle behöva lära sig hur en papperskorg och diskmaskin fungerar istället för att jag blir för irriterad på att vänta att dom ska göra det och gör det själv…. :)
Mvh // Johan
Tack för svaren!
Att kopera texten och klistra in den är inte den bästa lösningen, för man kan ju bara kopera texten och inte medlemmens alias.
Jag har uppmanat medlemmen flera ggr. att skriva i rätt tråd. Då skrev han ett inlägg i rätt tråd, men ett par dagar senare i fel tråd igen. Sen har vi en röra i trådarna. Jag vill ju inte radera inläggen eller stänga av medlemmen, för jag har inte intycket att han är elak eller så. Han verkar bara ha någon sorts problem och tänkte att man kan flytta inläggen. Jag vet inte om jag minns rätt, men jag inbillar mig att det gick i det gamla formet.
#3 Der var därför jag skrev "med en liten förklaring " .
Det blir såklart merjobb men om det inte händer alltför ofta så…
/Maria
#4:
Medlemmen skriver bara ett par inlägg i veckan, men hälften hamnar i fel tråd. Kanske bäst att skriva ett svar under inläggen som hamnar fel, med information, i vilken tråd inlägget ska stå i och ge 24 timmar tid att skriva det på nytt i rätt tråd innan det tas bort. Det blir mindre jobb för mig och kanske har effekten att medlemmen lär att skriva i rätt tråd i framtiden.
#5: Skulle tro att det nog är den bästa lösningen. Förr eller senare borde ju personen ifråga fatta kan man ju tycka.
#6:
Jo, jag informerade redan på vår sajt hur det hanteras i framtiden.

Jag tror inte personen ifråga förstår hur det fungerar. Tankar och funderingar verkar hamna i tråden som är närmast till hands. Jag har hittills inte läst ett "vanligt" inlägg från personen utan bara långa, invecklade.
#8:
I så fall får han väl leva med att inläggen blir borttagna efter 24 timmar.