* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketterskrivaom-ifokus
Läst 153 ggr
[Mulka]
0

Kan inte klistra in länkar

När jag skriver på iFokus kan jag inte klistra in länkar. Någon som vet varför? 🤔

johan
0

Är det specifikt på iPhone du pratar om?

Mvh // Johan

[Mulka]
0

Kan inte på iPad heller. Har dock inte använt iFokus på datorn…

johan
0

Jag har också märkt att det är problem när man använt Dela, Kopiera i Safari.

Det jag brukar göra är att kopiera adressen direkt från adressfältet istället.

Ett annat lite omständigare alternativ är att kopiera länken som vanligt med Dela, Kopiera, men sedan kryssa i "Infoga video", klistra in länken där, sedan markera och klippa ut länken igen. Sedan funkar det att klistra in som vanligt.

Kruxet med problemet är att editorn vi använder för att få verktygsraden och hjälp med markdown-formateringen inte riktigt fattar vad en ska göra när Urklipp innehåller den datatyp man får via Dela, Kopiera. Hoppas kunna fixa det vid tillfälle, men då det inte är vår kod, utan ett open source-projekt, är det lite mer omständigt.

Mvh // Johan

[Mulka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! Testar lite…

[Mulka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

[Mulka]
0

Yes nu! Tack för hjälpen!!! 👍👍👍

[Moon AppleGrey]
1

#6: en skärmdump på hur jag menar.

Screenshot_20230222_083003_Firefox.jpg

[Mulka]
1

Ok tack! Men man kan nog göra på lite olika sätt, jag tror inte att det var riktigt så jag gjorde. Men snällt att visa och dela med sig ändå. 👍

johan
1

#7: Jag tror problemet är specifikt för Safari på iPhone och iPad när man har kopierat länken via Dela, Kopiera. Det är inget generellt fel.

Mvh // Johan

[Moon AppleGrey]
0

#8: på så vis. 🙂

#9: aha, okej.
Använder inte "dela" för sådant, så det visste jag inte.
Men då förstår jag.

[Mulka]
2

Men jag fattar hur man gör nu, så tack! 😊👍

[Mulka]
0

Jag klistrar in en länk på min blogg i min signatur, men när jag tittar på signaturen i inlägg jag skrivit så FINNS INTE LÄNKEN DÄR! Så irriterande. Någon som vet något om det?

[Mulka]
1

Oj! Nu kom den dit! 😁

[Moon AppleGrey]
1

#13: bra att det gick till slut. 👍

Förresten så har jag för mig att signaturen ibland tar lite tid att uppdatera efter ändringar.

[Mulka]
0

Det verkade som att jag behövde skriva något för att signaturen skulle ändras. ✏️

Niklas
2

Jag använder en Genväg som kopierar länken och gör en markdownlänk av den. På det viset drabbas jag mer sällan av buggen. Genvägen tar dessutom rubriken på sidan där länken är och använder den som länktext.

Den som vill använda samma genväg hittar den här:

» URL > md-länk

Gör den tillgänglig i delningsbladet. Ni som använder externt tangentbord kan starta den med Spotlight genom att trycka ⌘ - mellanslag och skriva ”URL…”.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Mulka]
0

Bra!