Sambons ex blandar sig i
Hej!
Jag är sambo med en man som snart blir farfar.
Han har 2 vuxna barn med en kvinna,och även 1 barn på 15 år med hans ex.Dom skilde sig för 12 år sedan.
Jag och min sambo har varit tillsammans i 3 år,varav 1 år som sambo.
Nu till problemet: Min sambos vuxna barn och deras gemensamma dotter på 15 år,vill bara fira högtider,födelsedagar osv med min sambo och hans ex. Min sambo säger att han känner sig tvungen att fira med exet,för barnens skull ( 4 är vuxna..)
Min sambo säger att jag får fira med dom om jag vill,men det skulle bara kännas konstigt.Som femte hjulet..
Jag bor med min ssmbo och mina 2 barn,11 och 13 år gamla.
Jag har önskat att vi och våra barn kunde umgås,och löra känna varandra,så vi får ihop bonusfamiljen. Sambon säger att hans barn inte vill det,men jag tycker att det är min sambo som är konflikträdd!
Min sambo säger att han vill få ihop våra familjer,men gör inget åt det..
Jag har nu 2 val minst:
Att fira med alla,även exet ( vi har ingen bra kemi..),eller helt enkelt låta dom fira det dom vill på egen hand.Men då skulle nog jag & min sambo bara glida ifrån varandra på sikt gissar jag.
Jag har flyttat från en annan stad för att bo och umgås med min sambo. Det känns konstigt om han ska åka iväg för att träffa exet..
Vad skulle ni göra i min situation?
Izabellah
- Redigerat 2023-05-05 12:18 av Fridaaaa
#1: Satt precis och skrev samma sak! 😁
#0: Du har rätt, det låter som om han är konflikträdd och/eller rädd att försämra kontakten med sina barn. Frågan är vad som är viktigast för dig. När du kommer underfund med det är det lättare att se vilka möjliga vägval du har.