* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

LĂ€st 262 ggr
[solljust]
2

Det hĂ€r med att blockera profiler 🛑

JÀttebra att det finns det Àr behövligt men jag undrar hur kommer det sig att om jag blockerar en person sÄ kan jag ÀndÄ se dennes profil samt skicka PM ?

Finns det en orsak varför det Àr upplagt sÄ jag tycker det ska gÄ Ät bÄda hÄllen blockerar en person ska inte den heller kunna se eller kontakta den som den blockerat frÄn sin profil.

Det blev en liten hÀndelse för nÄgra dagar sedan jag skickade PM till en medlem ovetandes om att jag nÄgon gÄng av misstag lyckats blockera medlemmen jag hade hamnat pÄ fel profil vid nÄgot tillfÀlle och i hasten inte sett mig för vem jag blockerade men just det löste sig personen hörde av sig pÄ annat vis.

I det hÀr fallet skrev jag in anvÀndarnamnet direkt i PM och jag vet att det finns en liten ruta pÄ profilen om man scrollar en bit ner som sÀger medlemmen Àr blockerad men det Àr inte alltid man gÄr den vÀgen jag gör det inte jag gör som med eposten skriver in namnet pÄ mottagaren men Àven om jag gÄr via en profil och klickar pÄ kontakta tror jag det stÄr sÄ kan jag kontakta en person jag blockerat och det kÀnns ju sÄ klart inte helt rÀttvist mest rÀttvist Àr att Àven den som blockerat inte heller ska kunna ta kontakt med den som den har blockerat.

För mÄnga Är sedan med nÄgon av dom tidigare i fokus plattformarna blockerar en sÄ blockerades bÄda tvÄ och det Àr sÄ man tycker det ska vara för varför ska en kunna lÀsa en profil eller skicka PM samtidigt som den har blockerat personen det kÀnns inte bra alls.

Det skulle ocksÄ kunna missbrukas om det vill sig illa dÀr den som blockerar kan sitta och skriva en massa till en medlem som i sin tur inte kan svara eller ens göra nÄgot Ät det PM skulle kunna vÀlla in och mottagaren stÄr dÀr och kan ingenting göra sÄ hÀr borde det ÀndÄ finnas möjligheten att motblockera om man sjÀlv blivit blockerad.

Finns det nÄgon förklaring pÄ varför det Àr upplagt sÄ hÀr och kan man göra det bÀttre sÄ Ätminstone en motblockering finns ?

Niklas
4

SkÀlet Àr att man blockerar det man inte vill se/fÄ. Det Àr upp till den andra personen om hon vill blockera dig, vilket inte Àr sÀkert. Det kan vara sÄ att du Àr SajtvÀrd eller Medarbetare och dÀrför skickar massmeddelanden till medlemmarna. Det kanske personen du blockerade vill fÄ oavsett om du inte vill ha meddelanden frÄn henne.

VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelsslÀkter för din slÀktforskning

[TerryTales]
3

Hur ska man blockera nÄgon tillbaka nÀr den knappen inte lÀngre syns nÀr de har blockat en först???

[solljust]
1

#1: Aha dĂ„ Ă€r jag med hade inte en tanke pĂ„ det innan men det förklarar alltihop 😎

johan
4

#2: Haha.. Bra poÀng. :)

Mvh // Johan

[TerryTales]
3

#4: Har ni under alla Är som ni har haft sajten verkligen inte upptÀckt detta? Det mÄste ju ha kommit upp att folk inte kan blocka tillbaka. Att man kan blocka nÄgon och sedan sitta och skriva till dem eller kolla deras profil och ha koll pÄ deras aktivitet (det senare vilket Vargnatt har gjort med mig) Àr ju ett stort problem.

Niklas
1

#5: Jag tror inte det Àr sÄ vanligt att folk anvÀnder funktionen. Jag har aldrig anvÀnt den.

VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelsslÀkter för din slÀktforskning

johan
0

#5: Nej faktiskt inte. Men som Niklas sÀger Àr det nog ett tecken pÄ hur lite den anvÀnds.

Mvh // Johan

[TerryTales]
4

Att blockera folk som man har haft irriterande diskussioner med pÄ ett forum Àr knappast sÀrskilt ovanligt, dÀremot Àr det nog ovanligt att efter att man har gjort det fortsÀtta med att hÄlla koll pÄ personens aktivitet. Men eftersom det nu tydligen finns folk som gör det sÄ skulle jag önska att ni gjorde det möjligt att blockera tillbaka.