Realtidsuppdateringar tillfälligt avstängda
Vi håller på att försöka felsöka vad som kan vara orsaken till att iFokus ibland blir långsam / oresponsivt i allt från några sekunder till minuter ibland.
En sak vi testar är att stänga av att sajten uppdateras automatiskt när det händer något. Jag har lite dålig koll på exakt alla delar det kommer påverka, men allt bör laddas in korrekt om man laddar om sidan eller byter sajt.
En sak som eventuellt beter sig sämre är att kort från flödet automatiskt försvinner när man läser en diskussion via inläggslistan eller liknande.
Detta är temporärt för att se om det kan vara en del av problemet.
Mvh // Johan
#0: Tack för att du informerar om kommande förändringar!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
🙂Tack.
/Maria
Tack för att du meddelar oss. Märkte att inlägg inte markeras som lästa förrän man byter inlägg eller uppdaterar sidan, och undrade varför. Nu vet jag. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Hur mycket har man egentligen saknat realtidsuppdateringarna? (Förutom att inlägg inte korrekt omdelbart markeras som läst)
Jag trodde jag skulle lida mer av att dom var borta, men har inte märkt någon enorm skillnad.
Mvh // Johan
#5: Det är samma för mig. Saknar att inlägg markeras som läst, men det är inget jätteproblem. För övrigt märker jag inte så mycket av det. Än så länge har iFokus dessutom var snabbt nästan hela tiden. Det har varit ett fåtal tillfällen då det tagit lite längre tid att öppna en sajt, men det rör sig inte om minuter som det var tidigare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#6: Upplever samma.
Det faktum att man (eller i alla fall jag) byter sajt lika ofta eller oftare än jag växlar inlägg på en enskild sajt, drar man inte riktigt nytta av realtids-uppdateringarna.
Då kanske det är bättre att jag ser till att fixa så inlägg bli markerade som lästa korrekt, och kanske gör så att inlägg och flödet uppdateras var femte minut eller nåt.
Mvh // Johan
#7: Det skulle nog funka. När jag tycker det går för långsamt med uppdateringen så trycker jag bara på uppdateraknappen. 😊
#8: Och det laddas alltid om när fliken i browsern får fokus igen, så om man t ex växlat till ett annat program och växlar tillbaka igen, så kommer det laddas in nytt innehåll (om det finns nåt).
Mvh // Johan
#9: 👍
Toppen att du meddelar.
#5: Jag saknar det till viss del ("Va, jag kollade väl den tråden nyss?!") men när jag vet att det är för att du är och "pillar" så är det ju ok - och en ren vanesak, antar jag.
Bra att du informerar! 👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tack för informationen Johan och för alla förbättringar som du gör 👍
Lite annorlunda är det men jag tycker det flyter på riktigt bra så det här det kommer att bli bra det 😎
Har märkt att det ställer till problem när iFokus inte uppdaterar i realtid om man skriver PM till någon. Är man för snabb att svara och den andre har samtidigt skickat ett till PM, så ser man inte det nya PM:et vilket gör att man i stället bara svarar det gamla PM:et…….Och hela konversationen blir lite kaos🤷 om detta inte blir tillfälligt kanske man skulle se över det med PM:en så åtminstone de uppdaterar i realtid?
Sedan en tid tillbaka verkar det som om realtidsuppdateringarna är tillbaka. Stämmer det? 👍😊
#17: Ja.
Mvh // Johan