* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 667 ggr
Mandra
2025-11-21 15:08
1

Lämna Ifokus?

Jag vill lämna iFokus och ta bort alla inlägg jag skrivit och alla svar jag fått på dem. Hur gör jag då?

Fridaaaa
2025-11-21 15:09
3

Det kan man inte, det måste varje admin göra manuellt på sina sidor i så fall.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mandra
2025-11-21 15:13
1

#1: Men jag kan göra det på mina sidor?

Anonym
Anonym
2025-11-21 15:15
1

Man är livegen här alltså?

[Winternight]
2025-11-21 15:19
4

#0 Tråkigt att du lämnar men som Frida skriver så kan vi inte ta bort det som vi skrivit som det gör på en del andra platser så försvinner texter och inlägg i takt med att någon avslutar men här ligger dom kvar.

#2 Det du kan göra är att ta bort det du skrivit på dina egna sajter som du skapat på andra sajter måste du be admin om hjälp sen om dom är villiga att radera allt du skrivit det är upp till dom vad dom vill lägga ner energi på.

Mandra
2025-11-21 15:35
1

#4: Tack. Det är så besvärligt här att jag inte orkar vara här längre.

Anonym
Anonym
2025-11-21 15:35
2

#3: För alltid fast en träl slav ofri rättslös underhuggare.

[Winternight]
2025-11-21 16:18
6

#5: Jag tror det är så på i fokus att eftersom det är ett diskussionsforum så ligger inläggen kvar för annars kan diskussionerna och trådarna se lite hackade och malda ut om inlägg försvinner trådarna tappar sammanhang.

Jag har för mig att någon ur ledningen skrev något i den stilen en gång och det är så klart logiskt för i fokus ser annorlunda ut än flera övriga sociala medier på det viset samtidigt kan jag förstå att om man slutar vill man att allt tas bort i takt med att någon avslutar sitt konto men här ligger det kvar.

Ja det kan vara besvärligt här många gånger det kan jag helt skriva under på efter många olika erfarenheter genom åren med flera nick det är inte alltid det lättaste och grupperingar uppstår både dolt och öppet ett stort dilemma är i dolda trådar där medlemmar förs på tal helt utan att veta om det så ja det är besvärligt för många som inte har en aning eller susning om vad som sägs bakom deras ryggar och det är väldigt många ryggar det snackas om.

Det är mycket som pågår men det är också mycket som kommer fram utan att dom vet sen ska vi inte glömma att det finns många bra medlemmar och dom är långt fler och känner vi det besvärligt ska vi stå på oss inte ge upp för forumen och sociala medier är till för alla sen att det finns dom som anser sig äga olika plattformar dom ska vi ignorera och göra vårt vad dom än tycker för vore forum och sociala media något för just dom självutnämnda så skulle det enbart finnas dolda grupper inga öppna forum ingenting det skulle vara alldeles dött 😎

johan
2025-11-21 16:45
9

#3: Nej, du är helt fri att både bli och sluta vara medlem. Däremot är det tydligt i användaravtalet att trådar i forumet fortsätter leva även om man avslutar sitt konto. Man är helt fri att välja om man accepterar det och blir medlem, eller om man inte kan acceptera det och inte bli medlem.

Mvh // Johan

johan
2025-11-21 16:47
12

#6: Om du anser att du är slav, anser du väl i så fall att jag är slav-ägaren? Så låt mig säga att du är fri att lämna plantagen när du vill.

Hej då, adjö.

Mvh // Johan

Mandra
2025-11-22 07:57
2

#9: Man var ju inte fri att lämna. Sa du inte det nyss?

Fridaaaa
2025-11-22 08:23
2

#10 Han har inte sagt att det är fri att lämna, däremot kan man inte begära att alla inlägg och kommentaerer man gjort försvinner.

Maria
2025-11-22 08:30
5

#0 Står du inte för dina åsikter och vad du skrivit?

/Maria

Herveaux
2025-11-22 08:49
4

#10: Johan skriver att du ÄR fri att lämna, men att dina inlägg inte raderas automatiskt när du avslutar ditt konto, vilket står i användarvatalet vi alla godkände när vi vart medlemmar på iFokus.

Som andra redan nämnt kan du radera dina egna trådar m.m. på sajter vart du är Sajtvärd.
Du kan be andra sajtvärdar att ta bort dina inlägg/svar på deras sajter, men det finns inget som tvingar dem till att följa din önskan.

En rätt bra tumregel att följa överlag är att det som postas på internet, stannar på internet.

// Harley

Kalle Johansson
2025-11-22 10:44
3

#10: Grundregeln på i princip alla internetdiskussionsforum är att alla ska kunna lämna och avsluta ett medlemsskap när de själva så önskar.

Däremot är min personliga åsikt att gjorda trådar och inlägg INTE ska kunna raderas i efterhand på medlemmens önskemål. Enda undantaget är om det är den specifika medllemmen som startat tråden och inga inlägg gjorts i tråden.

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

Kalle Johansson
2025-11-22 11:24
3

#5: Gör gärna ett längre inlägg och utveckla gärna vad du INTE gillar och även vad du gillar med iFokus!??
Rimligtvis hade du väl läst åtminstone några trådar på forumet INNAN du blev medlem.

Fridaaaa
2025-11-22 11:25
5

#15 TS har varit medlem sedan 2007 så varit medlem länge

Kalle Johansson
2025-11-22 15:39
4

#16: Jag trodde att TS blev medlem för någon vecka sedan och några dagar senare ville avregistrera sitt medlemsskap av en eller annan orsak. Men har h*n varit medlem i 18 år så är det ju lite märkligt att komma på detta helt plötsligt en mörk novemberdag nådens år 2025.

Jag blev medlem på iFokus i februari i år men har väl bara antagit att iFokus ungefär har samma regler och villkor som andra svenska och (västinriktade) diskussionsforum. Har själv vistats på nätet sedan början av 1990-talet.

[Winternight]
2025-11-24 16:10
9

Jag tycker att hela den här tråden är både tragisk och obehaglig den dömer Mandra på ett sätt jag inte kan acceptera och spekulationerna går hej vilt men vi som har känt Mandra länge vi vet att hälsan inte är så god för det har hon själv vart öppen med så att berätta i flera trådar eller har ni glömt bort det ???

Hur vore det om vi slutade att döma. Hur vore det om vi alla fick plats med det är alltid någon eller några som med glädje kör över andra det här måste vi komma ifrån alla får vi plats alla är vi olika men vi är människor och vi måste få vara vi.

Mandra vill lämna i fokus låt det stanna vid det utan spekulationer för vilka tror ni alla att ni är ???

• Redigerat 2025-11-24 16:20 av [Winternight]
Crucio
2025-11-26 17:55
4

#0: Du får väl helt enkelt göra tre nya användare och anmäla alla dina inlägg tre gånger så försvinner de. :')

Joke aside så funderar jag på hur man tänker att det skulle funka att manuellt ta bort vad som antagligen är tusentals trådar och svar efter så många år, även om det gick att göra det.

Sajtvärd på Skrivlust

Draken
2025-11-27 09:34
8

Jag skulle inte vilja sätta mig och gå genom och ta bort, kanske hundratals trådar, manuellt. Det har jag inte tid med, och det tror jag ingen annan här inne har heller.

Jag förstår inte varför man vill radera alla sina skrivna inlägg bara för att man vill lämna. Låt dem ligga kvar, det blir jättekonstigt i trådarna och inget sammanhang om det börjar försvinna massa relevanta inlägg i en diskussion.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

johan
2025-11-27 15:08
4

Jag förstår i ärlighetens namn inte problemet, även om jag förstår önskemålet.

Man har godkänt ett avtal där det är tydligt att det man skriver i forumen kommer vara kvar även om man raderar sitt konto.

Om man inte kan stå för vad man skriver, borde man låta bli att skriva det från första början.

Även om iFokus tagit bort innehåll, hade det ändå legat kvar i Googles sök-index, i arkiv-sajter som Wayback Machine, etc.

Har man publicerat saker på öppna platser på internet, kommer det inte försvinna.

Och precis som Draken säger är ett tungt skäl till att vi på iFokus valt denna väg, att det är tråkigt att förstöra diskussionerna om det är hål i diskussionerna.

Tänk om en skådespelare skulle kräva att alla filmer och tv-serier klipptes om för att han inte stod för sin prestation längre… :)

Mvh // Johan

[Winternight]
2025-11-27 16:03
7

Är det någon som ens kommer ihåg eller tar hänsyn till att vi alla kan råka ut för ohälsa som ställer till det i våra vardagsproblem. Att vi åldras, att vi får sjukdomar vi inte styr över även som medlemmar på forumen vi förändras och fryses ut.

Jag tycker ni ska ta en titt på den här tråden där Mandra öppet och uppriktigt berättar om sitt. Se det som en läxa att inte döma en människa ❤️

https://hjarnan.ifokus.se/discussion/1575239/jag-har-valdigt-dalig-balans

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Mandra
2025-11-27 16:14
2

#18: tack

Mandra
2025-11-27 16:15
2

#22: tack till dig också.

Mandra
2025-11-27 16:18
2

#18: tack.

Mandra
2025-11-27 16:19
1

#19: förstår att det blir för svårt.

Crucio
2025-11-28 22:53
3

#22: Vad har det att göra med trådens ämne??

Sajtvärd på Skrivlust

[Winternight]
2025-12-01 15:24
3

#0 Hur går det för Dig Mandra får Du någon hjälp och gensvar att radera och ta bort ?

Jag frågar för jag vet att det är ett jättejobb för värdar och Medarbetare men också spännande och intressant att höra om någon eller flera ställer upp och hjälper Dig med det här 😎

Draken
2025-12-02 10:04
1

#28: Jag förstår fortfarande inte varför alla inlägg skall raderas ? som jag skrev högre upp, de kommer bli ett jättejobb för de admins som måste sitta och manuellt radera alla inlägg/trådar.

Det kan handla om hundratals inlägg och trådar på flera olika siter. Jag vet att mandra har skrivit på flera av mina siter, men jag har inte möjlighet att sätta mig och leta rätt på alla inlägg och sedan ta bort dem manuellt.

Sen har vi alla siter som inte har aktiva admins, är det tänkt att killarna skall sätta sig med dem och leta rätt på alla trådar/inlägg ? Det tror jag knappast de har möjlighet att göra, de har tillräckligt at göra ändå.

Jag förstår att man inte orkar och vill lämna, och det vänder jag mig inte emot, men vissa saker är helt enkelt omöjliga att få till. Jag hoppas att du snart mår bättre Mandra och att din yrsel lägger sig. jag önskar dig alt gott, men jag kan omöjligt radera alla dina skrivna inlägg och trådar på mina siter.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Crucio
2025-12-02 16:58
4

#28: Mandra har fått svar, att hon är fri att gå in i inställningarna och ta bort sitt konto, men att det inte är möjligt att få sina trådar och inlägg borttagna.

Sajtvärd på Skrivlust

[Winternight]
2025-12-03 14:56
2

#29: Nu var jag mest nyfiken att höra om någon ställt upp och jag tycker inte heller det finns anledning att radera om det inte är något som en medlem mår riktigt illa av så det här var bara min egen lilla nyfikna fråga 😊

[Undertaker]
2025-12-05 08:05
5

Jag tror nog ingen ställt upp och anledningen är väldigt enkel:
Ska du radera en medlems alla trådar och kommentarer på din sajt måste medlemmen först egentligen berätta vilka trådar de deltagit i. Därefter måste du manuellt leta efter alla kommentarer från denna medlem i dessa trådar för att radera dem. Det är ett enormt arbete. Värdar och Medarbetare gör sitt jobb gratis, av intresse, så att ta sig an detta är nog något ingen är beredd att göra. Framförallt med tanke på avtalet man godkänt när man skapat sitt konto.