Borttagna inlägg
Varför händer detta…? När jag väljer "visa innehåll", framgår det att inlägget är fullt normalt och relevant. Inget konstigt.
Nu har det hänt flera gånger, med inlägg från samma avsändare. Denna gång i dubbel upplaga.
Gör avsändaren något fel, eller beror det på mig…?
?
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#0: Det är antingen spamfiltret eller några användare som anmält inläggen och då försvinner de. Admin och Medarbetare kan välja att lägga tillbaka dem om de inte är spam eller olämpliga. Finns varken admin eller Medarbetare på sajten, kontakta Johan eller någon annan av killarna, så fixar de det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: Tack !
Ja, jag kommer heller inte på någon annan orsak än de du nämner…
Om det är fullt rimligt innehåll, men spamfiltret ändå tagit bort det, så skulle jag se till att förtydliga vilket innehåll som är ok under Admin, Instruktioner för spamfilter.
På några sajter har det till exempel lagts till att det är "ok att marknadsföra kurser och böcker som har med
Nu visar du inte vilken sajt eller tråd din bild gäller från, så det är svårt att ge mer konkreta exempel än så.
Men labba med dessa instruktioner för att anpassa spam-filtret till just din sajt.
Under Admin, Spam-rapporter kan du också se vad som tagits bort och varför. Där kan du istället välja att Behålla.
Förklaringen till varför det togs bort, är ofta bra ledtrådar till att skriva bättre instruktioner för spam-filtret.
Mvh // Johan
#3: Titta här:
Som du ser, har det hänt mer….. 7 borttagningar nu….
https://keramik.ifokus.se/discussion/1658087/titta-till-ugnen-under-branning-brandsakerhet
- Redigerat 2026-08-31 12:34 av Bo§e
Skälet till att det flaggas där är:
a) länkar till att köpa produkter som inte har en tydlig koppling till keramik. (övervakningskameror och smarta-hem-produkter)
b) upprepar samma inlägg flera gånger
Nu kanske det är ett jättebra område att ha på Keramik, så det är typiskt något som behöver tydligas.
Förslag på utökade instruktioner:
Länkar till svenska webb-butiker som säljer produkter relaterade till keramik, bränning, ugnar, sensorer, övervakning av ugnar är tillåtet. Exempel på butiker inkluderar Kjell.com, Netonnet.se, Inet.se.
Skriv om det så det matchar ert ämne bättre, då jag inte kan ett skvatt om att bränna keramik.
Men det kan vara en bra startpunkt.
Mvh // Johan
Jag har rensat författarens skrivförbud. Ni får själva välja vilka inlägg som ska återpubliceras.
Mvh // Johan
Jag har också sett de borttagna inläggen och blivit kontaktad av författaren. Tyvärr kan jag inte återpublicera något av inläggen. Varför?
Både jag och Bosse borde väl kunna göra det på keramiksajten.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Det räcker att återpublicera det första inlägget #3 (eller #4 som inte har den långa länken med). Övriga borttagna har i stort sett samma innehåll.
Kanske du kan hjälpa till med det, Johan, nu när vi inte kan.
Tack för tipset om att ändra på instruktionerna till filtret.
_
_
#7: Ser du inte "Återpublicera" under "Hantera" uppe till höger i inlägget om du väljer "Visa innehåll" på de borttagna inläggen?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Nej, det gör inte det. Om inte det har ändrats sedan jag tittade på inläggen. Så brukar det vara. Kanske måste man gå in via admin?
_
_
Det stämmer. Man kan gå in via Admin och titta på spamrapporterna och där välja om man vill behålla inlägget eller ej. En nyhet som jag hade missat.
_
_
#11: Ja, det är en bra nyhet, men det är nog många som missat det.
När det nu råkat bli flera identiska inlägg som behållits, så undrar jag om man kan ta bort de överflödiga utan att författaren får skrivförbud? De rapporteras väl som spam? Jag vill inte strula till det för vår medlem.
_
_
#7: Det kommer tolkas som spam ja.
Men om det sker, så säg till bara så tar jag omedelbums bort skrivförbudet igen.
Mvh // Johan
Kan jag se om medlemmen har fått skrivförbud?
_
_
Nej, det är bara vi super-admins som kommer åt dom sidorna.
Men jag hade fått en notis om det om det var automatiskt gjort, och det har jag inte fått.
Tog dock bort hens skrivförbud för ca 30-60 minuter sedan.
Mvh // Johan
Det finns några dubbletter kvar, men de får ligga så länge. När man nu inte är superadmin själv så…
_
_