* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 3214 ggr
Mitralis
1

Lika i texten ut

Jag undrar om det är någon mer än jag som upplever det som jobbigt att texten jag skriver ser olika ut när jag skriver den och när den är publicerad. Jag tänker på radbrytningarna.

Jag måste alltid gå tillbaka i texter jag skrivit och redigera om dom flera gånger innan jag blir nöjd över styckeindelningen och radbytena.
Ibland så ser det ut som att jag har radbytet på rätt ställe när jag skriver texten, men när jag sedan läser igenom det publicerade materialet så kan det hänga kvar ett stackars I i raden ovanför som jag vill ha ner för att det ska se mer ordnat ut i texten.

Har även bekymmer med presentationstexten på min personliga sajt.
Ett tryck på enter där i texten när jag skriver den blir 3 i texten som andra ser den. Det blir alltså väldigt mycket luft mellan raderna.

Jag önskar att texterna ska se likadana ut när jag skriver dom och när dom är publicerade.

ANNIA
0

Mitralis inget jag tänkt på överhuvudtaget utan jag låter iFokus sköta mina radbrytningar.

När det gäller mellanrum i texten så kanske det kan bero på vilka inställningar man har här på iFokus för man kan ju ha normalt eller dubbelt radavstånd sen vet jag inte om inställningar i webläsaren också kan ha inverkan.

En sak vet jag när det gäller mina webläsare att texten är placerade lite annorlunda beroende på hur jag har sidan zoomad.

För jag om tex tittar på ditt första stycke. Så sista raden i det så står det "publicerad. Jag tänker på radbrytningarna" när jag har sidan på 100% Zoomar jag däremot upp den lite så har jag bara sista meningen. "Jag tänker på radbrytningarna"

Så inte nödvändigtvis att det ligger på hur iFokus gör utan kanske din egen webläsare.

Mitralis
0

Jag ser hela texten när jag skriver och jag använder inte zoom vad jag vet i alla fall. Hur ändrar jag inställningarna till Normalt eller dubbelt radavstånd? Ska göra ett expriment och låta iFokus fixa texten jag skrev i "0 och se vad det blir för skillnad.

Mitralis
0

Det blev inte så stor skillnad denna gång, men nyss när jag skrev ett inlägg på Politik så fick jag fixa väldigt mycket Obestämd

ANNIA
0

Har du redan hittat och ändrat annars. Inställningar-profil- ändra storlek för teckenstorlek och utseende.

För min del, visst finns det en skillnad på din text men inte så att det stör på nåt vis. Och för mig som sagt så blir det skillnad om jag zoomar upp webläsaren eller har den på 100%

Mitralis
0

Hittade det. Var inne på fel och rotade först. Allt står på normalt.
Mystiskt. Det som händer ibland är att ord som står i mitten av texten hamnar i slutet av den när jag publicerar den och så kan det bli strö ord kvar i raden ovanför som stör mej.
Fast om det inte stör andra så kanske jag ska försöka släppa det, om jag kan Flört

Om jag tittar på raden som slutar med strö ord ser jag kvar i raden ovanför som stör mej. på samma rad när jag skriver före publicering.

ANNIA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror du kan släppa det. Finns många varianter på skrivsätt på iFokus och din text sticker inte ut. Flört

Jag lägger in två dumpar på #0. I den här som det ser ut med 100% iIE

ANNIA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bara uppzoomad till 125% Så att din text ser annorlunda ut är helt och hållet på grund av att jag zoomat lite.

Mitralis
0

Tack för hjälpen Glad
Vi får se om jag kan låta bli att redigera Flört

ANNIA
0

Du spar ju in lite jobb och kan skriva några extra kommentarer istället i nåt intressant ämne. Kanske kan bli en morot. Glad

Mitralis
0

#9 Sant, sant Glad