Rullande reklamfilmer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag sitter mest på Kolhydrater
Min dator säger:
Varning för hög prestanda bla.bla. internet bla.bla. hela tiden på sistonde vilket den inte gjort förrut….(Datorn har tom. stängt av sig själv vid något tillfälle) Jag har ju Kif öppen hela tiden när jag är hemma och datorn är på samtidigt som jag är på andra sidor.
Undrar nu… kan det vara de där reklamfilmerna som rullar hela tiden under varje trådstart som "stjäl min prestanda"? 
(Jag har nu trådlöst internet via fiber och ganska bra uppkoppling i övrigt om det nu har betydelse…?)
Aliki börja med att säga att tekniska i datorer är inte nåt jag har koll på. Men vad jag vet så ska dom filmerna åtminstone inte dra mer än vad tex en you tube film drar. Och om din dator stänger av sig så låter det mer för mig att det är nåt i datorn som börjat krångla. Kanske blir för varm. Men som sagt jag har ingen aning.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, det är ju det, som en kortfilm…men de fortsätter i oändlighet och om jag inte är uppmärksam och stänger av filmen och sedan kollar något annat på tex någon kanal.play blir det då för mycket….för min stackars dator?
Och varmt blir det naturligtvis, även om jag plockat ut batteriet, men värmen kommer väl därifrån….jobbandet, menar prestandan eller?
Jag kan ärligt inte säga. Men för mig låter det som det endera kan vara arbetsminne som är för litet eller att ev en fläkt inte går igång som den ska. Men som sagt det innanför "huven" har jag ingen koll på.
Så kanske fråga inne på datorn iFokus vad som gör att din dator stänger av sig på det sättet ibland för det bör den inte göra för att en film går. Kanske bara behöver göras ren inuti.