* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1327 ggr
Gottfridsson
0

ytterkolumnerna saknas

Hej

När jag försöker öppna iller.ifokus, får jag error meddelande om att det är "error on page" och endast mittenkolumnen visas, när nedladdningen är klar.

Samma error meddelande får jag även när jag går till iFokus.ifokus, men där öppnar iaf alla kolumner upp

Tror inte det kan knappast vara min dator eller uppkopplingen, då ingen av de andra sajterna är något problem att öppna. Chashminnet är tömt och disk clean samt defrag är gjort.

Ammi Gottfridsson

ANNIA
0

Gottfridsson är det likadant fortfarande. I så fall vilken webläsare har du för jag kan öppna båda sajterna utan problem.

Gottfridsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Annia

Jag har IE8 och problemet finns kvar, men trots att det endast är iller.ifokus som det inte går att öppna korrekt från min stationära dator (alla andra sajter går bra), så lutar det iaf att det är den stationära som strular…inte iller.ifokus Skäms Förlåt att jag troligen tagit upp tid i onödan.

Jag har flyttat internetet till min gamla laptop (IBM ThinkPad T40/IE7) och då får jag även upp iller.ifokus utan problem :-O

Konstigt, men jag får snoka vidare och se om jag kan hitta orsaken till att den stationära inte verkar gilla iller.ifokus :-(

Ammi

ANNIA
0

Ammi inte behöver du om ursäkt. Får man nåt fel på iFokus så är det naturligt att det hamnar här på support och inte förrens efteråt man vet om det hörde hit eller inte.

Men det låter mystiskt att det bara är en sajt som krånglar på din stationära. Tyvärr så har jag inget förslag vad du ska kika på det funkar på din andra.

Gottfridsson
0

Annia, tack :-)

Jo, det är mystiskt att endast iller av alla sajter krånglar :-/ Det var ju orsaken till att jag inte trodde att felet kunde ligga i min stationära. Ska låta någon titta på datorn vid tillfälle, så får jag se om han hittar någon förklaring. Om inte, så får vi pröva att installera om datorn…vill inte.

Ha en god fortsättning på Påskhelgen :-)

Ammi

ANNIA
0

Enda jag kan komma på att testa är att rensa webhistoriken. (finns under verktyg)

Eller (vilket låter osannolikt) att du har fel adress. Men då borde du inte få fram nåt överhuvudtaget på iller tycker jag.

Har du XP på din dator då skriver att du har IE8. Om du har vista eller windows 7 så kan du ju testa att installera IE9 som numera finns. IE9 funkar inte till XP.

Önskar även dig en fortsatt trevlig påsk.

Gottfridsson
0

Jag har Windows Vista och borde fått ner IE9 automatiskt när den kom :-O När kom den och var hämtar jag den?

Hoppas jag inte missade att installera den när den kom Förvånad Kan vara möjligt eftersom jag mått lite taskigt. Hmm, tror att någon kommer att ha "jobb" med att få igenom min dator efter Påsk.

Ammi

Gottfridsson
0

Hmm…jag hade missat installationen, nu är IE9 installerad…tyvärr är problemet med att få ner hela iller.ifokus kvar :-( Men, men, får kolla upp det efter påsk.

Ammi

Gottfridsson
0

Undrar…

när jag klickar på Iller, under rubriken: mina iFokus-sajter, så dyker båda sidospalterna upp och försvinner igen direkt. Blinkar bara förbi och kommer inte tillbaka.

Kan det vara någon inställning på min stationära dator som orsakar det?

Ammi

ANNIA
0

Ammi jag vet ärligt inte vad du fått för mystiskt fel. För iFokus sajterna är ju alla uppbyggda på samma sätt så om det låg på iFokus borde du få samma på flera (alla) sajter.

Å andra sidan, så funkar ju även webläsarna. Att dom ska läsa alla iFokus sajter på samma sätt.

En liten tanke jag hade var om du hade fått skrivförbud på iller för då försvinner vänstra kolumnen. Men den tanken faller på att även högra kolumnen försvinner och att du får fram iller på din andra dator.

Men det du kanske kan be nån kolla om du själv inte kan, kolla i ditt antiviruprogram och även brandvägg om det av någon anledning blockas nåt där gällande illersajtens adress. För såna program kanske kan blocka enskilda adresser.

Gottfridsson
0

*S* tvivlar på att jag har skrivförbud, isf. hade det varit intressant att veta varför. Skrev en påskhälsning till valpar och valpköpare, för någon dag sedan…och skickat några snälla PM…allt jag gjort de senaste månaderna.

Jo, jag ska be den som brukar sköta om datorn titta på den, så snart som möjligt efter helgen. Glad att TeamViewer finns, så jag slipper skicka datorn till fastlandet :-)

Ha det bra och tack för all hjälp :-)

Ammi

ANNIA
0

Hoppas det bara är nåt enkelt. För som det verkar så ligger det ju nåt på din dator då det funkar som det ska från den andra. Fast säker ska man aldrig vara.

Gottfridsson
0

Jo, man får hoppas det. Kan inte påstå att jag känner för att installera om den datorn. Har WoW på den och med min mobila uppkoppling och svaga nätkontakt, så tar det många timmar att ladda ner det som inte finns på skivorna :-(

Känns skönt att den som ska titta igenom datorn, är samma som gjort alla installationer. Även om det egentligen inte har någon större betydelse.

Ammi

ANNIA
0

Jag tror inte (eller ska väl säga hoppas) att det är nåt större. Utan mer nån uppdatering som du fick för nån dag sen eller nåt sånt som ställt till det. Och då borde det gå att hitta. Kanske testa med en systemåterställning i så fall och testa, men låt den personen kika först för att se på ev blockeringar i av och brandvägg.

Gottfridsson
0

Låter tryggast att låta honom sköta om datorn. Jo, all historik om uppdaterinar och dyligt finns lagrat.

Ammi

Gottfridsson
0

Annia…det var inte min dator, utan trotlern (hur det nu stavas, dosan till mobila bredbandet, som man sätter kortet i). Ny dosa på väg Glad

Ammi

ANNIA
0

Tack för att du talade om. Hoppas det fixar sig med det.

Gottfridsson
0

Jo, nu kommer det att fixa sig. Hade inte postgången varit "snigel" till ön, så hade jag haft dosan igår :-)

ANNIA
0

Ok. Antar att det finns andra fördelar som väger upp med att bo på ön. Flört

Gottfridsson
0

O ja, massor. Gotland är en underbar pärla i Östersjön Flört

ANNIA
0

Förstod det fanns "nåt". Cool