Mitralis det beror lite på vad menar. Funktionsmässigt så funkar dom nog dom flesta rätt lika.
Om du däremot menar hastighetsmässigt så tror jag chrome är den som är snabbast. Men inte nödvändigtvis för det beror även på den egna datorn. För webbläsarna tar olika mycket minne och/eller cpu när man har den uppe. Så har man en lite sämre dator så kan en webbläsare som funkar funktionsmässigt bra i alla fall vara sämre. Jo sen kan även den egna uppkopplingen spela roll.
Så enda rådet egentligen är att ladda ner dom en i taget och testa vilken som passar dig bäst. Jo opera är väl den som jag tror funkar lite sämre funktionsmässigt.
Beroende på hur bra dator du har så kan du ladda ner allihop samtidigt och sen testa. Sen bara avinstallera dom du inte vill ha. Vem vet du kanske rent av vill ha IE kvar.
Jo en sak till. Om man har lite för lite minne i sin dator så kan det kanske vara ide att installera ett större. För går inte att komma ifrån att fler och fler program drar mer och mer.
Och då många sidor har reklam så se till att ha flashplayer installerad och att den uppdateras. Nu har väl du reklamfritt men säger det ändå.
Själv vill jag helst ha firefox men den drar mer minne så jag börjat använda chrome, men det beror då på firefox och inte på iFokus.
Jag har för mig att Erik skrivit någonstans att han använder Chrome, så den borde ju funka rätt bra då. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Kanske dags att uppdatera IE då. Om du har XP så är det till IE8 men har du vista eller win7 så är det IE9.
IE7 är det mer krångel med och det kommer nog inte göras nåt extra för att den ska funka då den är gammal.