* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1221 ggr
Mitralis
0

Youtubeklipp över smileysar

**1) Händer samma sak om du försöker igen?
**Ja

**2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
**http://humor.ifokus.se/discussions/4f809a9d88f472391a003b31-why-do-men-snore?discussions-1

**3) Vad gjorde du när felet inträffade?
**Skulle välja Kyss i ett inlägg under ett youtubeklipp

**4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
**Youtubeklippet lade sig över rutan där man väljer smileysar och eftersom man inte kommer åt att klicka bort smileys rutan så "låser" det sidan. 
Nu löste jag det genom att förstora smileysrutan så att jag kom åt X och kunde stänga ner den.

**5) Vilken webbläsare använder du?
**Google chrome

**6) Har du rensat webbhistoriken?
**Nej

**7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
**Jag gjorde en print screen, men jag fick inte välja fil här inunder, så jag kunde inte bifoga den.

Niklas
0

Där ser man. Jag lyckades återskapa det och så ska det så klart inte vara. En väg ur det om det händer igen är att ladda om sidan.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mitralis
0

#1 Jag har för mej att jag laddade om den Obestämd
Blev ju lite trixande fram och tillbaka för att jag skulle få till en bra felanmälan.

Michaela-N
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kyss

Michaela-N
0

Det funkar ju!

Mitralis
0

Funkar det att få in en smiley i #4? Det var det som var lite trixigt.

Michaela-N
0

I #3 menar du?

Alex
0

#6 Nej, i #4. Problemet är när du ska svara i en tråd där sista kommentaren innehåller ett YouTube-klipp. Klickar du då på smileyn för att välja en smiley att infoga hamnar den rutan under YouTube-klippet i kommentaren ovanför.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mitralis
0

Nu funkar det fint igen Glad

Niklas
0

Hmm, såvitt jag vet har vi inte ändrat något som har anknytning till det här.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Alex
0

Funkar inte för mig. Smileyrutan hamnar under YT-klippet om man placerar den där.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mitralis
0

I spoke too soon. Nu hamnar smileyrutan under igen.
Senast noterat under #12 i  http://politik.ifokus.se/discussions/4ed355b6d4ebea2529003af3-politiska-filmer?discussions-1

Alex
0

#11 Låg smileyrutan ovanpå Youtube-klippet förut, när du skrev att det fungerade? För smiley-rutan hamnar ju i princip på skärmens mitt, oavsett placering av kommentarsrutan, så om inte Youtube-klippet befinner sig i mitten av skärmen så kommer ju smileyrutan hamna nedanför exempelvis och därmed uppstår inte problemet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mitralis
0

#12 Japp, då låg den ovanpå, som jag kommer ihåg det nu i alla fall Obestämd Den var i alla fall inte under som förut, för det kan man inte missa.

Mitralis
0

Blev tvungen att kolla om det hjälpte att scrolla, det gjorde det inte.

Alex
0

#14 Nä, det har jag också testat. Men hur man placerar sidan på skärmen innan man öppnar smiley-rutan avgör ju vart rutan hamnar. Ber om ursäkt för min värdelösa förklaring, hoppas du förstår vad jag menar. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mitralis
0

#15 Om jag förstår det rätt så kan det alltså vara idé att försöka ha kommentatorrutan så långt ner som möjligt innan man öppnar smileysarna? 
Vore fint om det fungerade framöver då vi har ganska många youtubeklipp på Humor Glad

Alex
0

#16 Nej, tvärtom. Kommentatorrutan så högt upp på skärmen som möjligt. Flört Eller snarare - Youtube-klippet helst ute ur bild (åtminstone högre upp än mitten på skärmen).

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mitralis
0

#17 Ah, måste prova det.

Mitralis
0

Nu hamnar även guldmynten under youtubeklippen Obestämd