* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 999 ggr
[Vargöga]
2

Varför rensa stup i kvarten

För att få denna sajt att fungera smärtfritt så måste man ju rensa cachen hela tiden. Vet ingen annan sajt som har så många besvär som denna.

Varför har ni gjort så att vi måste rensa historiken hela tiden?

beem
2

Om det är så kan du ju ställa in den så att den rensar automatiskt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Vargöga]
1

Men hur? Har FF. Men det är störande att just denna sajt har såna besvär fast ingen annan sajt som jag besöker (forum och bloggar samt nyhetssajter) inte har såna problem som iFokus har.

Varje sida tar flera minuter att laddas upp just nu och jag rensade historiken men den segar ändå. Rynkar på näsan

Alex
2

Fast det är nog inte iFokus som är byggt så, jag skulle snarare tro att det beror på datorn och/eller webläsaren man använder, att det blir för mycket information lagrad till slut och därmed uppstår problem.

Själv har jag aldrig haft något problem med det, rensar extremt sällan. Har inte gjort det en enda gång hittills på min dator som jag köpte i november och det har funkat felfritt hela tiden (trots HÖG användning). Så jag kan inte tro att det beror på iFokus. Jag vet dessutom fler forum som uppmanar till att rensa webhistoriken vid vissa problem, så det är inget speciellt för iFokus heller.

Det är väl snarare positivt att vissa problem kan åtgärdas så enkelt som med en rensning av webhistoriken? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

beem
0

IE har "ta bort webhistorik när du avslutar".

Kolla längst ner i inlägget i länken.

http://www.idg.se/2.1085/1.173608/internet-explorerfirefox-sa-rensar-du-sparen-efter-dig-pa-internetkaf%C3%A9et

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Vargöga]
0

Tack för länken.

walter
3

#3 Rätt till viss del. Stämmer att historiken med tiden tar upp utrymme, men läser man en tidigare tråd här på support så skriver TS att hon rensade bara för några dagar sen. Så nog inte troligt att utrymmesbrist var hennes problem denna gång.

iFokus har av och till under en längre tid varit segare. Kan ta uppemot en minut innan jag ens får upp iFokus, då är det bara till att göra något annat ett tag och det har då legat på iFokus.

Stämmer också att man ibland på andra ställen på nätet kan får rensa historiken för att rätta till ev fel. Det är nog då troligen samma orsak som det troligen är här på iFokus att något har förändrats på de sidorna så koderna ändrats.

En webbläsare när man öppnar den går alltid till sin cach först för det går snabbast att öppna sidor den vägen. Har det då gjorts förändringar så kan det man har i sin historik vara felaktigt och då krockar med de nya koder som finns på iFokus.

Även om iFokus inte är byggt så att man ska behöva rensa stup i kvarten så kan konsekvensen bli just det då det görs förändringar och det görs väl en hel del då fel/problem som vi kanske inte ser fixats.

hej