* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettregler
Läst 1639 ggr
VildaVittra
10

Maktövergrepp från sajtvärd

Om en Sajtvärd går in på ett helt annat forum och snackar skit om en medlem denne spärrat från sitt forum, får denne göra det eller finns det någon typ av ett regelverk för sajtvärdar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Karmatarerskanise
10

De vanliga reglerna gäller för sajtvärdarna också. Så det är värden på den sajten som isåfall får agera mot det som skrivits om det bryter mot den sajtens regler.

VildaVittra
8

Det var tråkigt. Då kan man alltså som Sajtvärd bete sig hur illa som helst mot medlemmarna, även på sitt eget forum, om den andra sajtvärden inte orkar/vill ta konflikten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Karmatarerskanise
9

Bryter man inte mot lagen eller mot de regler som finns får man hoppas att andra sajtvärdar tar tag i det om det bryts mot sajtregler.

Karmatarerskanise
8

Jag tog bort länken till diskussionen eftersom vi inte får diskutera enskilda medlemmar på supportsajten.

VildaVittra
4

#4 Tänk om den sajtvärden hade respekterat en sådan regel på den forumet. 😕 Det skulle behövas regler så de inte kan bli maktgalna.

Karmatarerskanise
6

Vill du förtydliga vad maktgalna innebär för dig?

VildaVittra
5

När de anser sig ha rätt att bete sig mot andra som de vill då de är sajtvärdar. Sajtvärden ifråga förmedlar detta genom sin text i en tråd sajtvärden inte ens var deltagande i innan inlägget, där denne just går in som Sajtvärd från det andra forumet och inte som medlem i trådens forum.

Blir snurrigt att skriva när man inte kan nämna namn. Får man skriva forumens namn?

Karmatarerskanise
9

Tror det är bäst att låta bli det.
Skriv till sajtvärden på sajten det skrevs, och anmäl inlägget om du tycker det bryter mot reglerna.

Fjäril
3

Även om det inte finns någon regel så finns det något som heter sunt förnuft och att föregå med gott exempel.

Tråkigt att du haft den upplevelsen, VildaVittra.

Sajtvärd på Övernaturligt

VildaVittra
6

Tack Hera! 👍

#9 Det var inte jag som råkade ut för det, utan en annan. 😕 Jag kan bara inte hålla truten när jag ser felaktigheter. Och ja, jag tycker också att man med ansvaret som Sajtvärd osv ska vara ett föredöme för andra medlemmar.

Bettan
34

#10 Om det är det jag tror så har du inte hållt dig riktigt till sanningen. En sajtvärd på sajt 1 skrev i sajt 2 att hon inte var välkommen i sajt 3. Då gick sajtvärden på sajt 3 in i den skapade tråden och försvarade sig och sin sajt. Så är det det fallet det handlar om så begick sajtvärden som skapade tråden och skrev om detta som gjorde det stora felet. Sajtvärden på sajt 2 sa sedan att det inte skulle vara den debatten på sajt 2

Ha en bra dag

Sport iFokus

Karmatarerskanise
24

Nu väljer jag att låsa tråden så att det inte blir ett öppet bråk. Ni får gärna reda upp detta per PM.

Svaren på hur det ligger till angående sajtvärdar finns att läsa.

Inlägget är låst för nya kommentarer