Kopiera text
Hur gör man för att kopiera mitt inlägg i en sajt och lägga den också på en annan sajt?
Jag blåmarkerar trycker på ctrl och x samtidigt, sen klickar jag mig till den nya sajten och klickar in på nytt inlägg och skriver ctrl och v samtidigt och klickar men inget händer!
Vad är det som jag gör fel?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Du ska trycka ctrl c för att kopiera.
Ok tack! (Fast 2 st har skrivit innan att jag skall ha x.)
Har försökt men det funkar fortfarande inte!
Förstod inte riktigt hur du gör för att kopiera in det?
Du sätter markören i textrutan där du vill kopiera in texten. Sedan trycker du in ctrl och v samtidigt.
Ok, nu funkade det. Problemet var att det nu blev 10 samma inlägg så jag fick radera och börja om. Hoppas nu att jag lärt mig detta. Tack!
# 2 Ctrl X betyder att du klipper ut texten.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Och vad betyder det? Finns det något data Lexikon som man kan använda för att hitta olika sådana här saker om hur man skall göra?
Om du skriver en mening som du markerar och sen tar CTRL X så ser du att meningen förrsvinner = du klipper ut texten alltså.
Detta är för Windows XP. Om du har annat OP så googla på kortkommandon+OP så hittar du listor.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Tack, skall kolla upp det.
Måhända en dum kommentar, men tryck inte samtidigt. Håll in crtl och tryck sen x för att klippa ut (och spara i clipboard) eller v för att kopiera till clipboard. Klistra in där du vill ha det med ctrl + v.
På mac fungerar samma sak men ctrl heter cmd där istället.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Oj, det här är för avancerade saker för mig. Har inte kommit så långt i min data inlärning ännu. Tack ändå.
Det går alltid att högerklicka och välja kopiera också! Kortkommandon må vara smidiga, men det är inget man måste använda sig av.