Kan inte posta inlägg direkt
Sedan några dagar får jag alltid det här innan jag kan posta vid andra försök.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Och det saknas alltså ingen data? Du behöver inte fylla mer när det går andra gången?
Har samma "problem" och det behöver inte fyllas i mer vi försök nr 2. Då går det att publicera.
#1 nej, det fattas inget men klicka man bort meddelandet då står det text med röda bokstäver till vänster av inlägget. Men utan att ändra nånting funkar det alltid vid andra försöket. Trodde det var kanske för "bråkiga" medlemmar att tänka över inlägget innan det postas:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#0, 2, 3 - Vad har ni för webbläsare?
-- erik
#4 IE
Testade precis FF och där fungerar det som det ska.
(Upptäckte dock ett annat fel i FF och det är att det inte går att lägga in smilisar, men det är ju en annan historia det)
#6 Jag har FF och kan lägga in smileysar.
#7 Men vad konstigt att det inte funkade för mig. Kan ju ha varit bara just då. Använder inte FF i vanliga fall.
Har också IE. Har problemet sedan en vecka eller nåt. Är nog inte värsta bugg men lite störande.
Värre är att jag fortfarande måste backa uppåt innan jag kan skriva ett inlägg och att jag inte kan lägga ut en bild direkt. Måste alltid publicera texten hantera och då kan jag lägga in en bild- så som här i tråden.
#9 Och de problemen du beskriver har inte jag.
#9 Jag har haft samma problem i ca en veckas tid. Använder också IE.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Konstigt. Jag använder IE just nu och har inga problem.
#12 Jag måste trycka på Publicera kommentar 2 gånger vid varenda inlägg. Klart irriterande och jag hoppas att någon kommer på vad felet är.
Har också upptäckte det problemet, bara med IE.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Sådär får jag upp om internet krånglar här hemma.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Men jag sitter på jobbet och får samma problem och vi har inga som helst internetproblem. Mycket frustrerande!
#16 Jag bara nämnde det 😉
Konstigt att du får upp det så, trots bra internet 😮
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är inte så att ni har nån gammal IE-version som behöver uppdateras?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det här är också jobbets dator och det har aldrig varit problem förut. Inga andra problem heller. Jag kan inte uppdatera någonting här.
Det verkar ju ligga något annat bakom är bara att det är IE eftersom tex jag inte har problemet. Kan ni kolla upp vilken version ni har?
Sitter med chrome nu och det är inga problem. Har inte kunnat kolla upp vilket IE jag har/hade men det har aldrig varit detta problem förut.
Samma som förut med IE.
Vad har ni för version av IE. Det är några som nämnt jobbdator, förut så har företag oftast haft IE7 och problem i IE7 kommer inte åtgärdas den är för gammal.
Tittar jag på bilden som Alexej lagt i inlägg 3 så endera är det IE7 eller IE8.
.
Hur ser man vilken version det är? ☺️
Du går upp längst upp i webbläsaren och går in på rubriken hjälp. Rubriken längst ner står om internet explorer. Klicka på den så kommer det upp en popup som talar om vilken version det är.
.
#25 Ah! Tack! 🌺
Version 8.
Har version 8 jag också och detta problem.
Erik. Jag tror att det här felet uppstått i och med att ni ändrat så det inte ska gå att skicka tomma inlägg. Tittar jag på tidpunkter som anges så stämmer det rätt bra.
Och jag tror att det är sammanlänkat med att i IE när man klickar med musen i skrivrutan så lägger sig ju markören inte på första raden utan på andra raden. Så möjligt att editorn först ser det om ett tomt inlägg. Den röda texten är ju tecken på att den ser det som tomt.
Är det svårt att se till att musmarkören hamnar på rad 1 från början även i IE. För IE är enda webbläsaren för mig som lägger sig på rad 2. Kanske fixar detta fel då.
.
Ja, min muspekare hamnar alltid på andra raden. Men jag kan skicka tomma inlägg. Tryckte fel en gång, på publicera istället för upp igen, tänkte först det gör inget men då kom det ett tomt inlägg. Det var inte så innan. Har också IE 8.
Har IE 8. Samma fenomen att cursorn alltid hamnar på rad 2, men jag klickar upp till första raden. Får ändå felmeddelande.
Alexej har du kunnat skicka tomma inlägg den senaste veckan för det är bara ca 1 vecka sen dom ändrade det. Om du fortfarande kan det så är det möjligt att det är en del av problemet.
.
#31 Som framgår av #32 så kan åtminstone jag skicka tomma inlägg fortfarande. Jag får samma felmeddelande som alltid och trycker på Publicera en gång till.
Då är det som sagt möjligt att det är en del av problemet för det ska vara ändrat.
.
Hej!
Jag har lagt upp en fix som låter även IE8 se att det finns innehåll i editorn innan den validerar inlägget. Hoppas att det löser problemet för er också? I alla fall problemet med att man måste klicka på publiceringsknappen två gånger?
-- erik
Ska försöka posta.
Det gick direkt men fortfarande andra rad.
Funkar jättebra nu, tack!!
#35 Tack Erik!🌺