Lexikonord ballar ur!
Vad är det som händer?! Inne på Sydkorea blir alla lexikonord dubblerade när man skriver. Bifogar två exempel i form av två bilder ovan
Det här har aldrig hänt förut och jag var inne senaste vid middagen idag och då var allt som vanligt men nu när jag kom in igen hade allt blivit såhär?!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Samma sak händer på andra sajter när jag gjort testinlägg med lexikonord.
Sitter inne på Safari men testade även inne på Chrome och samma problem återstår oavsett webbläsare..

Det beror säkert på att Erik försökt fixa buggen som gjorde att man inte kunde ha lexikonord som började med ÅÄÖ.
Jag ber honom ta en titt på det så fort som möjligt.
// Staffan
Åh okej, det är riktigt irriterande att se samma ord flera gånger.
Hoppas det går att lösa!
Vad har du för (version av) webbläsare? Det ser ut att fungera för mig med färska versioner av Chrome, Safari, Firefox och IE. =/
Har du möjlighet att testa tömma din browsercache och se om det påverkar?
Och det hjälpte inte alls :)
Safari 8.0.3
Mystiskt. Jag har gjort en liten ändring till nu, och det ser ut att fungera som det ska för mig med Safari 8.0.3. Tyvärr (?) gjorde det (nästan) det även tidigare, så jag vet inte hur jag veta vad som hjälper…
Du kanske kan peka mig till en av trådarna som är mest trasiga, ifall det är någonting jag missar för att jag tittar på fel ställe? Eller är det fel överallt där det länkas lexikonord?
Skulle också vara hjälpsamt att veta om det någon annan som upplever samma problem, och i så fall med vilka webbläsare.
Ja, alla trådar för mig där jag sätter in ett lexikonord som är fritt så blir det så. Allra helst inne på en låst tråd på Sydkorea iFokus. Där är alla ord i punktform och nu är den listan helt knasig för mig (som jag visade i en bild ovan).
Tror någon skrev inne på iFokus iFokus också om det här, VSK tror jag det var.
Det är verkligen bisarrt hur många gånger samma ord upprepas!
Jag hade inte ändrat någonting mellan gångerna jag kollade iFokus igår. Jag hade inte ens loggat ut utan när jag gick från Musik iFokus till Sydkorea iFokus blev plötsligt alla lexikonord dubbla….eller trippla?
Testade gå in på Chrome också och det är samma fel där, nyaste versionen och allt. Min sambo som sitter på PC testade (via chrome) och för honom ser allt bra ut men för min syster som också sitter på Macbook Pro med Safari ballar allt ur.
Jag har testat både Chrome, Safari och Firefox på Mac utan problem. =/
Vilken tråd är det du tar bilderna ifrån?
-- erik
Sydkorea iFokus -> "Vad lyssnar du på nu" och en låst tråd som är för våra lexikonord.
Samma sak händer inne på musik om jag skriver in ett lexikonord som redan finns. Något måste ni ju gjort då detta problem inte fanns för varken mig eller min syster igår under dagen och så plötsligt har vi båda problem på kvällen.
Som sagt har VSK samma problem och hans tråd finns inne på *iFokus iFokus*
Det finns andra trådar/artiklar som det finns dubbla ord. Jag har ju dock inte provat skriva ord som ska till Lexikon utan bara ser dom som finns.
Erik jag vet inte om du blir hjälpt eller inte. Men när jag går in i tex vad lyssnar du på nu så de felaktiga kommer fram med en viss fördröjning. Inte mycket bara nån sekunds fördröjning och det gör samtidigt att sidan hoppar till lite. Märks mest om jag skrollar sakta.
Sen en annan sak som jag ser i bilden som finns i TS att vissa ord delvis är blåmarkerade som en vanlig länk. Nu kan ju kaosarn svara på om det är ord som gjorts som länkar på just det sättet annars verkar det ju även nåt fel på själva länkningen där.
Detta är på min vista med chrome.
.
#12 Det blåmarkerade har alltid varit för mig när jag staplar lexikonord sådär i listor. Det är ingenting som hänt nyligen för min del utan det har varit så från början sedan lexikonorden lanserades. Och dom orden kan man ändå trycka på och man kommer som vanligt till inlägget/artikeln.
Ok såg bara så konstigt ut när bara en del av ordet var blåmarkerat.
.
"If at first you don't succeed - try, try again."
Hur ser det ut nu då? Verkar som om problemet uppträdde specifikt för lexikonord som var först eller sist i sina omslutande element (t.ex. först i en paragraf eller ett listelement). Att det fungerade för mig var alltså för att de sidor jag tittade på hade orden mer "mitt i" texten.
Tycker fortfarande det är lite mystiskt, men när jag väl hittat exemplen kan jag i alla fall testa mig fram tills det fungerar för mig.
-- erik
Noterade f.ö. också formatteringen, så det ska vara åtgärdat också. :)
-- erik
Dom två trådar jag kollade nu var ok. Enda jag såg var att understrykningen av lexikonordet kom nån millisekund efter, men det kanske det alltid gjort och det är ju inget som gör nåt.
.
JAAA NU! 😃😍
#19 - Kan du ge mig en länk till den tråden?
-- erik
Men nu verkar det som buggen är borta…
Vad synd.
😉
Håller tummarna att det håller ihop framöver då.
-- erik
VSK hade det inte varit bättre om du lagt in länken till den tråd där du testat och där det ibland verkar bli nåt fel när det finns siffror med, finns även en där punkten ovanför har hoppat ner.
Erik här är tråden från bandysajten testing testing. Och i den tråden finns det även en länk till en tråd på hockey. Men där får jag inte riktigt ihop med det att ovanför hoppar ner.
.
Ja verkligen…. 😃
Jo, men du hann före mig 🙂