* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 102 ggr
Ljungåsen
2

Texten överst på lexikonsidan

Den text som står överst på lexikonsidan stämmer inte med hur lexikonet fungerar nu för tiden. Eftersom alla sajter jag tittat på har precis samma text gissar jag att den är definierad centralt någonstans. Det vore trevligt om den text som visas stämmer med verkligheten.

För exempel, se https://support.ifokus.se/lexicon

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Herveaux
1

Menar du att ändra i texten att lexikonord idag blir blå istället för understrukna?

// Harley

Ljungåsen
0

#1: Nej, jag måste ha uttryck mig väldigt otydligt. Jag menar texten nedan, som står överst på själva lexikonsidan. Det finns väl ingen möjlighet för vanliga medlemmar att kunna lägga till ord I lexikonet längre? Och oavsett det så kan man inte göra som det står att man kan.

Sajtens Lexikon skapas av medlemmarna tillsammans. Det kan liknas vid ett Wikipedia fast bara för sajten. Det ska innehålla ord och fraser som är vanliga inom sajtens intresseområde. Det kan vara fackuttryck, jargong och annat man behöver förstå för att följa diskussionerna på sajten. Lägg till nya lexikonord genom att skriva ett nytt inlägg och markera att det tillhör sajtens Lexikon. I inlägg och kommentarer visas länkar till lexikonord med en streckad linje under. Tryck på ordet så öppnas förklaringen. En bra rubrik på lexikonord består av ett ord eller vanligt uttryck. Något som ofta nämns i diskussioner på sajten. För exempel på hur bra lexikonord kan se ut, titta på sajten Smart hem iFokus: https://smarthem.ifokus.se/lexicon

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Ljungåsen
0

Och nu ser jag att orden blir blå istället för understrukna. Det hade jag helt missat.

Herveaux
1

#2: Nejdå, du är inte otydlig, det är jag som inte är tillräckligt uppmärksam! 😅
Jag hade helt missat att medlemmar inte längre kan lägga in ord till sajtens Lexikon.
Nu är jag med på tåget och håller med om att texten behöver uppdateras. 😀

// Harley

Ljungåsen
1

#4: Vad bra! Då hoppas vi att någon som kan ändra den texten gör det så att det står rätt.