Skillnad på bokmärk & bevaka
Att bokmärka en diskussion är att spara den i en lista så att du enkelt kan hitta tillbaka till den. Används förmodligen till väldigt utvalda diskussioner som man tycker är viktiga att kunna gå tillbaka till senare.
Att bevaka en tråd betyder mer att man vill få en notis om när den kommenteras även fast man inte själv deltagit i den.
Så fort du kommenterar eller skriver en diskussion skapas automatiskt en bevakning. Du har med andra ord väldigt många bevakningar om du är en aktiv användare.
Mvh // Johan
- Redigerat 2026-08-20 20:04 av johan
Tack för förklaringen!
Var hittar jag listan för bokmärkta diskussioner? Går det att avmarkera bokmärken?
I menyn Hantera för ett inlägg kan man bokmärka och ta bort bokmärke.
I listan med etiketter finns ett nytt val för Bokmärken som visar bokmärkta diskussioner på den sajten.
Under Inställningar, Mina bokmärken kan man se alla ens bokmärkta diskussioner, oavsett sajt.
Mvh // Johan
Måste försöka komma ihåg bokmärkning. Vissa trådar har jag svårt att hitta tillbaka till. Fast blir det för många är det kanske svårt att hitta dem ändå.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Speciellt om de ligger inne under inställningar.
Kanske skulle kunna ligga som en länk inne på Favoriter?
Jag brukar bevaka de trådar jag skriver i eller som jag vill följa. Bokmärkning har jag på de siter jag administrerar, och då ligger de i bokmärkesföltet.
Nu står det helt still.😉
Hur hittar jag mina bokmärkta trådar?
/Maria
#6: Se kommentar #2
Mvh // Johan
#7 Haha. Där ser man vikten av att läsa alla kommentarer 😃
/Maria