Fler som fått samma meddelande?
Användaren har avslutat sitt konto.
#1 Ok, förmodligen troll då? Eftersom den spamade?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Något skumt var det kanske.
#3 Ja jag tycker det.
Det stod något om ett liknande meddelande i tidningen häromdagen. Det var inte en seriös fotograf. Försökte bland annat få unga tjejer att skicka in nakenbilder.
#5 Ja jag misstänkte nästan det. Jag går aldrig på sånt men finns ju tyvärr dem som gör det :(
Ja, inte kul när unga tjejer får det och tror att de har en riktig chans att komma in i modellvärlden.
#7 Ja tyvärr är det så. Mycket kretsar ju kring sånt nu så 😕
Fick också meddelandet.
Det där med KIK lät inge bra heller. Brukar varna alla för denna chatt för det finns väldigt många oseriösa där som är ute efter unga tjejer.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Sådana där meddelanden skall man som tjej passa sig för.
Det lyser "bluff" hela vägen om det där meddelandet och säger som #10 varför i sin dar vill hen kommunicera på kik.
En seriös fotograf hade velat kommunicera på annat sätt via serös mailadress och ett olöst öppet telefonnummer så att det gick att kolla hen.
Dessutom så har de flesta seriösa fotografer en egen hemsida eller åtminstone blogg som de hänvisar till.
Sedan så skall man också få namn och adress så att man kan kolla upp den där "fotografen" på Ratsit.
Bästa hälsningar,
Bertil
Fick som svar om hon hade en hemsida detta. Man märker lögn om hela meddelandet.
min hemsida byterwebbhotell samt uppdateras =/
vad heter du på kik?
min nästa modell får minst 6400kr varje jobb
Ja, hon skrev såhär till mig:
''Hejsan!
Jag heter Alma Gustafsson och jag jobbar som fotograf.
Just nu söker jag efter tre modeller.
Det är väldigt bra betalt och du får ta med dig vilka du vill när vi ses.
Intresserad? vad har du för kik? :)''
Checka in @gnagarboden på instagram 
hon skrev på min kik :o
Personen skrev till mig med, på kik. Då kallade den sig för alma boman eller nåt sånt. Riktigt synd att folk går på sånt. :/