Menyraden försvunnen
Jag har nyligen bytt dator och där med bytt från windos 7 till 8. Jag vet inte om det är problemet. Jag kan inte se några smileys, hela raden här ovan syns inte med fet stils inställningar, kan inte centrera texten osv. Allt är borta. När jag skriver artiklar så använder jag mig av radbyten för att texten ska bli mer luftig men det fungerar inte. När jag publicerar artikeln så blir texten i en hel klump. Är det här nått som någon känner igen sig i och vad det kan bero på?
Har för mig att win 8 och IE inte visar menyn. Har du IE?
Menar du denna, som visas här? Jag har Windows 8.1 och IE 11 och har inga sådana problem.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så ser det ut när jag ska skriva en artikel:
Precis, det är den där raden som är borta! Testade på min kompis dator med windows 8 och det fungerade. Ingen som har koll på vad det kn vara så? Något program som jag inte har laddat ned till själva datorn?
4 vilken IE version har du?
Hur tar jag reda på det?
Blir halvt galen, nu har Avatar bilderna försvunnit också, vad fasen kan det vara som är fel? Hittade och jag har Windows 8.1 och IE 10
7 Ibland hjälper det att rensa webbhistoriken. Sen minns jag inte om det är bäst mediIE 11
Tack så mycket, ska testa!
Tack för tipset om F5 knappen, nu fungerar det:)
Hera två saker. SaaraE skriver att det är en ny dator så att rensa historiken borde knappast behövas.
Sen gäller det alla versioner av IE att man får använda F5 för att få fram menyrad och avatarer. Sen det blir en tredje sak, när det gäller IE 11 så funkar inte smilysarna som dom ska utan då får man hålla på att kopiera och klistra in så egentligen är IE 11 sämst.
SaaraE bra att det funkade.
.
12 Då blandade jag ihop det. Visste att det var något med IE 11 😂
#13 Man vänjer sig fort och försöker använda samma smilys flera gånger. 
Säger som #14 att det där med att kopiera och klistra in smilisar i IE11 vänjer man sig fort med.
Problemet som TS beskriver har jag personligen inte upplevt vare sig då jag hade IE10 eller nu när jag kör IE11.
De gånger som jag har använt F5 är när jag varit borta från datorn en stund och skall kolla om det kommit några nya inlägg i trådarna jag deltar i.
I övrigt så är IE11 en väldigt bra webbläsare.
Tyvärr har MS fått leva med de dåliga omdömena och de dåliga webbläsarna man hade tidigare men från IE9 så började det bli en riktigt bra webbläsare och med IE11 så är den minst lika bra om inte bättre än både Chrome och FF.
Hur som helst så bra att det löste sig för dig TS.
Bästa hälsningar,
Bertil
Felet är att iFokus och IE inte fungerar bra ihop.
Man måste använda F5-knappen precis hela hela hela tiden, så fort man gjort något. Det har skrivits om det åtskilliga gånger och man får rådet att "rensa web-historiken" omväxlande med "byta webläsare". Nu har "använd F-5-knappen" också tillkommit. (som löser problemet för stunden)
Kan inte minnas att det var så här förr.🤔
IE är trots allt en vanligt web-läsare och det måste vara många nya användare som undrar över samma sak.
Det kanske skulle upplysas redan när man går med i iFokus eller besöker det? Att för att det ska fungera med IE måste man uppdatera precis hela tiden eller byta webläsare? Bara så alla nya eller tillfälliga besökare får veta? Annars reagerar de som TS och undrar varför avatarerna är försvunna eller menyraden eller…
Det kan ju vara ganska frustrerande, menar jag.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag tröttnade på att ständigt behöva uppdatera. Så jag laddade ner Chrome. Men jag har kvar IE också. Det är bara här på iFokus jag använder Chrome. Det funkar jättebra att växla mellan de två webbläsarna.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Det är säkert inga problem att växla, när man väl vet om det. (Är det en publik dator t.ex. kan man inte ändra något utan får stå ut.)
Om man vanligen använder IE, är nöjd med det och allt annat fungerar med det, bör man vid inträdet till iFokus få veta att just här fungerar det inte utan att man samtidigt nöter ut F5-knappen.😉
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ändå konstigt att jag aldrig behöver använda F5 knappen när jag kör IE11.
Den enda gången som sagt när jag varit ifrån datorn en stund och vill se om det kommit nya inlägg i trådar jag deltar i.
Jag har också Chrome installerad men använder den alltmer sällan sedan IE11 kom.
Nåväl, BRA att veta för de som har problem med IE att de kan använda F5 knappen.
Bästa hälsningar,
Bertil