Borttagen ur min egen sajt
ha ha va faen det är väl inget å trycka på bra inlägg för 😃
Är lite konstigt
Ja det är mycket konstigt. Väntar på eventuellt svar från ledningen men det dröjer vad det verkar.
Dock så är det ju kul att folk uppskattar mina inlägg 👍 😃
Min gissning är att du har råkat trycka på Gå ur men det kan vi aldrig få reda på.
Då gissar du fel. Varför skulle jag gå ur min egen sajt? Det är säkerligen 5 cm från där jag trycker på favoritsajt till knappen "gå ur" 🤔 Måste isf varit nån bugg då dessa båda "knappar" ligger på samma rad.
Men men, det ordnade ju sig ändå. Skulle vara intressant å veta vad era loggfiler säger när "jag" gick ur.
Du har ingen katt som knallar omkring på tangentbordet?😃
/Maria
ha ha jo vi har katter men det vore ju själva tusan om de knallade på tangentbordet och lekte med musen 😂
Haha VSK :) det måste ha varit kattoturen du har råkat ut för ;))
😃
he he 😃
10 Det vettiga svaret är att det allra mest troligt beror på felklick från ts själv eftersom det inte finns en sådan bugg.
För övrigt undrar jag vad du gör på supporten då du endast talar negativt om iFokus och gör dig löjlig. Ifokus är fritt att använda.
Använd supporten som man ska!
#12, VSK vet vad han gör och skrev tydligt att han inte hade gjort det. Kan citera exakt och läs det gärna noga:
Varför skulle jag gå ur min egen sajt? Det är säkerligen 5 cm från där jag trycker på favoritsajt till knappen "gå ur"
Måste isf varit nån bugg då dessa båda "knappar" ligger på samma rad.
Sedan är det inte medlemmarnas/värdarnas fel att ledningen inte gjort rätt från början och/eller att det hela tiden uppstår buggar, att skylla ifrån sig och lägga ansvaret på dom är ju löjligt om något.
13 När mangör något av misstag brukar man inte märka det när man gör det. Utan som här märktes det genom att sajten var borttagen.
Eftersom man inte behöver bekräfta i nya versionen är det faktiskt väldigt lätt hänt.
Det är ingen bugg.
Hera ge dig. Jag vet väl vad jag gör och vart jag har musmarkören för sjutton gubbar. jag byggde min första dator på 90-talet och har inte än någonsin "råkat" radera nått konto jag ägt, med "otur". Så varför skulle jag göra det nu 🤔
15 Så det är ett konto du raderat? Det är en helt annan sak än du skrev från början.
Sedan spelar det ingen roll hur mycket erfarenhet man har. ALLA kan klicka fel. Uppenbarligen gjorde du det (om vi nu snackar om att gå ur sin sajt) Nu blandade du inkonto också. Vilket gäller det?
Det finns nämligen ingen bugg som tar birt värdar från sina sajter. Så antingen har du klickar fel, vilket är fullt mänskligt, eller någon annan som har tillgång till ditt konto.
Menade förstås bandysajten i "mina ifokus-sajter" men det har väl mindre roll vad det formellt heter. Gärningen måste vara den samma.
Nej jag har ej klickat fel.
Om nån annan har tillgång till mitt konto kan jag ju inte veta, men det betvivlar jag starkt. Isf så kan ju Niklas kolla i loggen gällandes min externa IP. Men hade nn haft tillgång till mitt konto så hade nog den knappast nöjt sig med att ta bort min sajt ur listan !mina ifokus-sajter" eller vad tror du?
Sen är det ganska fascinerande Hera att du kan säga att det inte är en bugg. Hur kan du veta det? Om så är fallet, så undrar jag helt sonika varför det finns buggar ?
Möjligtvis, jag säger möjligtvis, så skulle det kunna bero på lagg. För jag har varit inne i mitt konto via ikonen/avataren högst upp några ggr den senaste tiden och den ligger precis i lod med "gå ur" i det här fallet den berörda sajten (och alla andra sajter).
#18 VSK
Tummen upp 👍.
Jag VET att du kan mycket mer om datorer såväl som du kan jäkligt mycket mer om it än många andra här på iFokus.
Jag har också noterat att sedan den "nya iFokus" kom och de frågeställningar det har gett upphov till så är det många sajtvärdar här på "Support" som svarar "rakt ut i luften" utan att ha tagit reda på hur det verkligen är!
Ingen nämnd och ingen glömd men OM man svarar på en fråga så bör man ju verkligen ha tagit reda på hur det hela verkligen förhåller sig.
Synd att inte Erik som har hand om de här sakerna eller Niklas går in och förklarar hur det verkligen förhåller sig vid sådana här frågeställningar som sajtvärdar bara "gissar sig till".
De här två Erik och Niklas kan ju så väldigt mycket mer om vad som har gått rätt och vad som väntar med skall åtgärdas med "nya IFokus".
Nu har jag personligen inget som helst emot "nya iFokus" utan tvärtom och Niklas har ju själv skrivit i en tråd att en hel del redan är åtgärdat och en hel del som åsterstår att åtgärda.
Detta är nog något som sajtvärdarna på Support borde ta åt sig och notera innan de ger sina som jag ibland sett det svar som inte alls stämmer med verkligheten.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack för beröm, men det här har nog inte så mkt med kunskap å göra då vem som helst kan råka ut för detta (har läst om andra som oxå råkat ut för detta).
🙂
Jag har diskuterat detta med Niklas och det finns ingenting som tyder på att detta är en bugg.
#19 Admin här på support är inte "bara värdar". Vi gissar inte utan vi diskuterar med bland annat Niklas. Vi slänger inte bara ur oss saker för skojs skull.
Vill du veta vilka som är admin på support kan du se det under "om sajten".
Jag tror det är att man råkat klicka på "gå ur", det är alltför lätt hänt. Har själv "lyckats" gå ur två favoriter! ☝️
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Och jag tror på lagg eller liknande 🙂
Tänker inte gå in i någon som helst polemik men vi tycks ha divergerande åsikter så låt det stanna därvid.
Bästa hälsningar,
Bertil
#24 Det är inte en åsiktsfråga. Det är fakta.
Att du inte tar till dig det är en annan sak.
Det finns inte en enda mjukvara som är 100% buggfri. Så är det med den saken. Vi kommer aldrig få veta varför det som hänt hände- Det enda jag vet är att fler personer än jag råkat ut för detta. Så med det så låter jag det bero. -ville bara tala om vad som hänt.
🙂
#26 Ingen påstår att iFokus är buggfritt, absolut inte.
Dock finns det inget som tyder på en bugg i detta fallet. Och som vi alla vet är ingen människa fri från misstag ;)
Många har varit med om att råka klicka bort sajter av misstag.
Det går dock inte att bevisa det ena eller andra här. Så vi får hoppas det inte sker igen :)
🙂
Jaha..nu har Svensk Natur försvunnit för mig. Och jag har INTE klickat på "gå ur" eller nåt sånt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Du kanske oxå blivit hackad 🤔😉 (kunde inte låta bli)
😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
ha ha ha
Idag försvann min egna sajt mobiltelefoner.ifokus ur min lista. Och jag är 100% säker på att jag inte har klickat på "Gå ur" knappen, så det känns som det är en bugg.
Eftersom jag är där inne dagligen så kunde jag snabbt se att den hade försvunnit från min lista. Datorn.ifokus hade också försvunnit från min lista och detta tog mig någon vecka innan jag märkte av att jag inte hade den sidan kvar på min lista.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Där ser man…
Enligt Hera så är det ju inte en bugg, så jag vet inte vad vi ska göra.. 🤔
Ett tips är att lägga till alla favoritsajter i favoriter/bokmärken i webbläsaren.
#33 Jag försvann ibland från sajterna i förra versionen och redan då började jag lägga dem bland favoriter i webbläsaren. Det har jag fortsatt med, men har ännu inte blivit borttagen i nya versionen
#34 o #35 Jo att lägga upp dom som favoriter i webbläsaren var något jag gjorde för länge sedan. Annars hade jag nog inte ens upptänkt att jag var bortplockad från datorn.ifokus. Men att bli borttagen från min egna sajt hade jag ju inte väntat mig direkt.
#34 Vad jag kan se eftersom så många av oss har samma problem så känns det som att det är en bugg. Det verkar vara en sådan bugg som bara dyker upp då och då och är svårare att upptäcka.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Självklart är det en bugg. Finns liksom inget annat. Lyckligtvis så är den inte så vanlig vad det verkar.