* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: regler
Läst 1822 ggr
MaritaBo
0

Tillåtet att behålla en tråd som man skapat?

Jag undrar om det är tillåtet här att en Sajtvärd behåller en tråd som jag som trådstartare vill ska tas bort? Jag vill alltså inte ha kvar mina skrivna inlägg på just den sajten, då jag tycker att jag blivit illa bemött av sajtvärdarna. Jag vill heller inte delta vidare på den sajten, finns bättre och trevligare ställen….

I korta drag, så tog jag upp ett ämne som tydligen var väldigt känsligt och jag fick en hel del skit för det. Flera som svarade var otrevliga, förvrängde det jag skrev och la ord i min mun. Hur tydlig jag än ansåg att jag var! Givetvis försvarar jag då mig inför dessa feltolkningar och fula angrepp (bla en ville sätta åt mig vid flera tillfällen, vilket inte fungerade men var så tydligt) och försöker förtydliga det jag skrivit…. För att göra ett hopp så skrev en person om för mig löjliga jämförelser, fanns inte någon logik i det hela så jag skriver som svar att det är löjligt pga "det och det". Ja, då tas just det inlägget bort - som jag inte fattar varför då det innehåller FAKTA och så låses tråden. Men alla otrevliga inlägg till mig får vara kvar och mig veterligen så har inte dessa fått några som helst reprimander. Och trots att jag bett sitevärdarna att ta bort den tråd JAG STARTAT så vägrar de. Hade jag haft möjligheten att ta bort den själv så hade jag givetvis plockat bort den, men nu kan jag inte det! Så alltså, har sitevärdarna tillåtelse att ha kvar trådar som trådskaparen vill ha bort? Det är ju MIN text som de numer inte har min tillåtelse att ha kvar! Eller måste jag gå vidare med detta för att det ska plockas bort?? 

Tacksam för klara besked! Så jag vet vad jag ska göra vidare för som sagt var, jag vill inte ha det kvar! (Kanske vore en idé att låta TS ha möjlighet att plocka bort trådar som denne startat i framtiden!)

Karmatarerskanise
8

Sajtvärd och Medarbetare har ingen skyldighet att ta bort inlägg medlemmar gör. 

Så tyvärr kan dom neka borttagning.

annia1
4

Det står i allmänna skrivreglerna att man godkänner att iFokus publicerar det matriel man bidragit med. Dom flesta sajter har de reglerna som grund sen en del har regler som går utöver det. Sen står även i användaravtalet att även om man avslutar sitt konto så har iFokus rätt att fortsätta nyttja det man bidragit med.  Användaravtalet godkänner man när man registrerar sig på iFokus.

Så ja värden har rätt att behålla trådarna.

.

MaritaBo
0

Ok! Men det gagnar väl knappast en sajt att ha kvar en tråd som är låst och som det bara vara merparten påhopp i olika mått och försvar!? 

Jag ska prata med min kompis juristen och se hur jag ska gå vidare med detta. Tycker att det är enbart löjligt att inte ta bort en tråd på trådskaparens begäran. En anledning till att jag håller mig borta från iFokus olika sajter för man har ingen möjlighet att redigera mer än några få minuter och man har inte möjlighet att ta bort sina trådar som man inte anser behöver vara kvar. ALLT behöver inte sparas! I det här fallet var det inte så stort intresse för ämnet heller som jag trodde att det skulle kunna bli…. Nåja, på något sätt ska jag gå vidare med detta ….

Sedan måste jag säga att det är skillnad om man skrivit en artikel för en sajts räkning, än om man startar en tråd som handlar om något visst ämne och vill veta mer…. där det sedan resulterar i en massa påhopp. VEM har glädje i att läsa sånt???

SegerSims
1

Eftersom den är låst så kommer den falla ner under alla nya inlägg och hamna i skymundan. Det är ju inte så att tråden hålls vid liv, eftersom sajtvärden har låst den så finns ju inte intresset kvar av den. Gå bara ur gruppen så slipper du dom.

Cindy S
4

Jag skulle gå vidare med detta till admin, Niklas. Man kan ju hoppas att han ser till att det forumet blir trevligare.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

annia1
5

MaritaBo din fråga var om värden kan behålla trådar. Och svaret är ja. Man godkänner att det man skriver förblir publicerat sedan spelar det ingen roll om det är en vanlig tråd eller en artikel.  Och det spelar heller ingen roll om tråden är låst och ointressant. 

Svaret på din fråga är detsamma att det är upp till värden vad den vill göra med det som skrivits.

.

Maria
8

Jag har läst tråden och visst är det många som inte håller med dig men det får man ju faktiskt ta när man ger sig in i en diskussion.

Jag hittar inga brott mot Skrivregler heller och tråden kommer långsamt att försvinna då den inte går att kommentera längre.

/Maria

Maria
8

Jag ser nu att du är Medarbetare själv på en sida så då borde du ju vara insatt i hur det hela fungerar.

/Maria

MaritaBo
3

#7 Det handlar INTE om att folk inte håller med mig! Det förstår jag inte alls för fem öre varför ni tar det som ursäkt så fort det är något som inte passar. Jag bryr mig inte ett dugg om att en del inte håller med mig! Alla får ha sin åsikt - Liksom jag! 

Men jag känner att jag blivit ILLA BEMÖTT av admin på sidan, medan andra i tråden fått vara hur otrevliga som helst mot mig.  Och då känner jag att jag tar helt avstånd från den delen av iFokus!  Man SKA kunna diskutera saker och ting och man SKA kunna ha olika åsikter. Men det är INTE acceptabelt att vissa som är delaktiga i en diskussion tolkar det man skrivit helt uppåt väggarna och lägger ord i skribentens mun! DET är INTE för mig ok! Och då har man också rätt att få "försvara" sig och även försöka få folk att fatta att så är det inte som motparten påstår! Som tex. här ovan "visst är det många som inte håller med dig…… osv. ". En klar misstolkning av det jag skrivit och som jag då har rätt att försvara mig mot för det är inte sant för fem öre!!

Så grundat på detta så vill jag inte för fem öre bli förknippad med just den den sidan av iFokus. Och kanske inte över huvudtaget på ifokus……. 

Och ja, jag är Medarbetare på en annan del, men inte varit speciellt aktiv där pga olika skäl och ja, jag har nog läst reglerna. Men det är så länge sedan så det kommer jag faktiskt inte ihåg!!

Karmatarerskanise
6

#9 Du har dock godkänt både reglerna och iFokus hantering av det som du bidrar med på iFokus när du blev medlem.

MaritaBo
1

Och nu är jag uppenbarligen helt utesluten från sajten.  :-D Så jag kan inte följa vad som händer med MIN TRÅD. Och jag kan heller inte kopiera in här vad det var som jag svarade på. Men jag har mitt svar här, och jag finner ingen anledning till att man tar bort detta och låser tråden,  då det är dels fakta och min åsikt på vad föregående skrev. Ja, jag tyckte att jämförelsen var helt enkelt löjlig! Och det får jag väl tycka eller? Ja, låsa tråden kunde de fått gjort, men att ta bort ett sådant här svar finner jag helt orimligt!! Det var inte ens ett angrepp utan en åsikt från min sida att jag tyckte att det var löjlig jämförelse! Jaja, en del ska väl inte vara admins helt enkelt!

#90 Angående din jämförelse med "tvångsmatning" och "tvångsförsäkring" så är den enbart löjlig. 

För det första så är man som djurägare skyldig att se till att ens husdjur får artriktig föda. Dvs. man ska ge den mat som tex. katten är ämnad att äta och dit hör tex. inte torrfoder från ICA. 

För det andra så ligger det väl i ens eget intresse att ha djuret försäkrat så man har råd att ge den vård djuret behöver om olyckan är framme. 

Så dina jämförelser är som sagt var rent löjliga!

Maria
15

Jag har skummat igenom tråden en gång till och jag upplever det som du är den som är mest "taggig" och skriver med stora bokstäver (skriker) i många inlägg.

Så du får helt enkelt acceptera att tråden är låst och kommer långsamt att hamna länge och längre ner i listan.

Det här är ingen supportfråga egentligen utan något som Sajtvärd och Medarbetare på berörd sida bestämmer.

/Maria

MaritaBo
0

#10 Helt ok om det nu är så som du säger. I fokus är så rörig så jag hittar inte det så jag kan själv kolla och som sagt var, det var himla länge sedan jag läste det! Men så är det nog för de flesta som figurerar här.

Karmatarerskanise
0

#13 Du har länkat för dig i #2.

MaritaBo
1

#12 Då har du inte läst tråden med öppna ögon. Ja, att jag använder stora bokstäver ibland är för att vara ÖVERTYDLIG, för att slippa misstolkningar och att saker och ting förvrängs! 

Och om jag låter taggig? Ja, tyvärr är det väl så att röstlägen inte kan höras så där är det också missförstånd, även fast jag blev ganska så trött på förvrängningar. Tex. någon skrev att jag tycker att kattungar är för dyra. Vilket jag absolut inte tycker och då har jag väl ändå rätt att försvara mig där och säga ifrån? Det var flera dylika tillfällen som jag var tvungen att säga ifrån! Men hån och ironi och förvrängningar det är helt ok? 

Jaja, men skitsamma. Jag behöver inte vara på iFokus över huvudtaget då jag tycker att konceptet inte är användarvänligt.

MaritaBo
0

Att använda stora bokstäver betyder inte alltid att man SKRIKER, det beror helt och hållet på hur man skriver. Enstaka ord som här, betyder att jag vill vara tydlig med ORDET, inte skrik. 

MEN OM JAG SKRIVER SÅ HÄR SÅ SKRIKER JAG!! Fast det gör jag ju inte nu, utan vill bara visa skillnaden. ;-)  Då fick du lära dig något nytt #12 ;-)

MaritaBo
1

Och här avslutar jag tråden! Punkt!

TjockaBerta
7

#12 Håller med dig . Jag tycker att svaren TS får är både vänliga och tålmodiga i den låsta tråden.

>>>Malum domesticum<<<

Maria
17

#16 Alltid lika tacksam om jag lär mig något nytt😉

Däremot så så fastnar det föga när någon påpekar det med sarkasm.

Det talar ju bara om att det är fullt befogat att låsa din tråd och i förlängningen porta dig från sajten.

/Maria

MaritaBo
0

#19 Inte med sarkasm utan med glimten i ögat, därav tecknen ;-). Och det du skriver tycker jag är fult påhopp! Tack för mig!

Inlägget är låst för nya kommentarer