* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettstarta-sajt
Läst 1228 ggr
Emouse
0

Vara två på ett konto?

Jag är 15 år, och jag och min mamma typ "delar" på kontot, då hon inte vill ha ett eget. Hon vill göra en egen sajt men kan hon fortfarande använda mitt konto då? Alltså man måste ju vara 18 men det står på min profil att jag är 15.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ChristineL
2

Det är inte tillåtet att vara två på ett konto!

annia1
2

Vad jag vet så finns det ingen generell regel mot att vara två på ett konto. Men när man skriver så bör det framgå att man är två olika. Sen är det ju upp till varje sajt om man sätter en regel eller inte.

Men emouse om din mamma vill Starta en sajt så måste hon skaffa ett eget konto. Om inte annat för att som värd så skriver man avtal med iFokus. Men det kan hon fråga killarna om. För när man mailar dom så se till att ta upp det på en gång.

Mailadress när man vill ansöka om en sajt finns här.

.

Fridaaaa
1

Beror inte det på sajten? Jag personligen tycker det borde vara så över hela iFokus för är förvirrande med två användare på samma konto

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annia1
0

Frida som jag skrev "sen är det upp till varje sajt om man sätter en regel eller inte".  Och just nu kan jag inte komma på en enda sajt som har det i sina regler om att man inte får vara två på ett konto.
Däremot har jag för mig att det finns nån sajt som har i reglerna att en medlem inte får ha flera konton.

.

Fridaaaa
0

#4 Skrev till TS.

Jag har sett sajter som haft det men kan inte komma på någon på rak arm nu.

Maria
5

Jag ser det som självklart att man ska ha ett eget konto om man är Sajtvärd.

/Maria

annia1
1

#5 TS fråga gällde att hennes mamma vill Starta en sajt. Alltså bli värd och ändå kunna dela konto. Jag tror inte att iFokus killarna accepterar att en värd delar konto. Men för att vara säker så får hon fråga dom.

.

Fridaaaa
0

#7 Tolkar inlägget som både det jag svarade på och det du svarat på.

annia1
1

#8 Ok, för mig handlar hela TS om att bli värd och inget annat.

.

Maria
1

Ja, frågan är väl om man som värd kan dela kontot med en annan.

Att det sedan finns konton som personer delar på kan vara svårt att komma åt men ganska förvirrande för andra medlemmar.

/Maria

Emouse
1

Det är inte aktuellt alltså. Det var bara en tanke🙂

Då får hon alltså skaffa ett eget om hon ska genomföra det🙂 tack för svar!

Lia
1

Jag skulle aldrig vilja dela mitt konto med någon, speciellt inte med min mamma 🤪 Hoppas det löser sig för er ^^

Emouse
0

#12 haha, hon har ju inte mitt lösenord eller nåt men hon brukar få gå in och kika. (inte kommentera eller kolla på meddelanden eller nåt haha🙂

Lia
1

#13 Aha, trodde båda kommenterade ^^ Ja, då delar ni inte konto på det vis som kanske antas av många i tråden.

ChristineL
3

Man behöver inte vara medlem för att kunna läsa trådarna ;)

Karmatarerskanise
3

Vill man Starta en sajt måste man ju ha ett eget konto.

Emouse
0

#15 nej det vet jag också, men om hon skulle göra en egen sajt så behöver hon ett konto. (som hon nu får göra själv då)