Saknar ”Ditt Inlägg är kommenterat”
Hej!
Jag undrar om inte iFokus kunde skicka email-meddelande när man fått något nytt meddelande eller kommentar?
Jag bloggar också i Mitt.nu, Neuroförbundets Community och Hemmets Journal och får av dessa ett mail så fort ett inlägg blivit kommenterat – jättepraktiskt. Jag går inte särskilt ofta in på de bloggarna, men får man en kommentar och någon väntar på svar är det ju trevligt att kunna svara på en gång.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Jag håller med. Jag använder mig av det på alla forum som har den möjligheten. Det ska vara frivilligt så man markerar om man vill ha mail eller ej.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Ärdet funktionen bevaka (över ditt inlägg) som du efterlyser?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så ser det ut:
Denna tråd är kanske intressant för dig:
http://support.ifokus.se/discussions/54e215afce12c47bef00070f-osynliga-rubriker?discussions-1
Jag har funktionen ”bevakningar”, men där får jag bara kommentar när jag själv eller någon annan lagt in ett nytt inlägg.
Skall man trycka på det osynliga ”Bevaka” varje gång man gjort ett nytt inlägg för att få ett mail med kommentarer på just det inlägget?
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
Eda jag är osäker på vad det är för funktion du vill ha. De forum jag varit på har samma funktion som iFokus när det gäller bevakningar av nystartade trådar eller kommentarer i trådar.
Väljer man första alternativet som syns på bilden i inlägg 2 så får man mail när det startas nya trådar på den aktuella sajten man valt att prenumerera på. Har man Insider så kan man välja att få mail direkt när det startats ny. Har man inte Insider så får man ett samlat mail en gång per dygn, brukar vara tidigt på morgonen.
Väljer man andra alternativet som syns i bilden så får man mail när det skrivs nya kommentarer i aktuella tråden. Och det mailet kommer direkt oavsett om man har Insider eller inte. Och det får man klicka på varje tråd som man vill få mail på kommentarerna.
Om det ska vara på enskild kommentar så ser inte jag vitsen med det. Att man ska klicka i bevakning på varje kommentar man skrivit. För min personliga del så är det ju inte bara mina egna kommentarer jag är intresserad av i en tråd utan även se vad andra skrivit ifall jag vill kommentera nån annans.
Sen så ska det i så fall vara nån sorts taggning eller vad det kallas att den som svarar på min kommentar ser till att klicka på nåt i den så att det verkligen märks att det är just min den har kommenterat. Och det är nog många som skulle glömma av det så då missar man i alla fall.
När det gäller privata meddelanden så finns inte det ingen funktion så att man får mail när nån skrivit PM.
.
Hej!
Nu förstår jag hur det fungerar, tack för all hjälp!
Jag har antagligen bara ”Prenumera på nya inlägg”, för jag fick bara mejlat när jag själv eller någon annan skrivit ett nytt inlägg, vilket var lite frustrerande.
Bra om det bara var så. Du får kolla om du får det att funka som du tänkte dig.
Jag tror en anledning att man missförstår är att man använder ord på olika sätt. Jag för min del säger att man startar en ny tråd. Men enligt iFokus så startar man ett inlägg. På ett annat forum där jag är heter det att man startar ett ämne.
När det sen gäller det som skrivs i tråden. Så för det mesta så kallar jag det kommentar, men ibland inlägg beroende på sammanhang.
.
Hej,
Det är mycket riktigt så att vi bevakar antingen en sajt (bara "nya" trådar), eller ett inlägg (nya kommentarer i den tråden).
Det du undrar är om man kan få den andra typen av bevakningar med automatik i alla trådar man deltar i, är det rätt uppfattat? (Det går inte f.n, men det är eventuellt någonting vi kan lägga till om det finns ett intresse för det).
-- erik
Ja, får man t.ex. en kommentar långt efter att man skrivit ett inlägg, så är det ju lätt att missa att svara om man glömt att bevaka det!
Här är ett exempel från Hemmets Journal, detta får jag helt automatiskt, mycket bra.
Ditt handarbete "Nu är jag klar!" på www.hemmetsjournal.se har blivit kommenterat. Klicka här för att logga in och läsa kommentaren: http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Vara-handarbeten/Handarbete/?blog=53896
Vill du inte få dessa mail? Klicka här!