* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 702 ggr
Therese
0

Att skriva artikel med bilder

Jag håller på att skriva en artikel på Norsk skogkatt iFokus och vill lägga in bilder, i inlägget och inte bara längst upp. Jag har försökt flera gånger, förminskat bilden, lagt in den uppe vid inställningar "Lägg in bild", lagt in den som högerinställd men den hamnar längst upp. Vad gör jag för fel?

Emo
1

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Zakaraa
2

När du ska skapa 'mellanrummet' (paragrafbyt) i texten där du vill ha bilden, klickar du på Enter eller Shift+Enter?

För att bilden ska hamna där du vill måste du använda dig av endast Enter och se till att du verkligen står på den rad du vill ha bilden på.
Vet inte exakt vad tecknet heter men den där blinkande linjen som visar vart i skrivfältet du är när du skriver, med den ska du alltså stå på den rad du vill ha bilden.
Du kan flytta bilden om den hamnat högst upp genom att klicka och dra men då är det viktiga även här att målet skapats via Enter  och inte shift+enter.

Använder du Shift+Enter så kommer bilden alltid hamna högst upp och det går inte att placera bilden genom klicka+dra i ett shift+enter mellanrum.

Hoppas detta kanske hjälpte :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Therese
0

Tack så mycket! Jag lyckades få ordning på en artikel :)