* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: skriva
Läst 1269 ggr
Lin''
0

Kan inte skriva inlägg på dator

Jag har ett stort problem, jag kan inte skriva inlägg på datorn. Endast på mobil. Jag måste använda mobilversionen annars fungerar det inte. Detta är så frustrerande för mig för att det är så jobbigt att skriva från mobilen! När jag går in på "skriv nytt inlägg" så kommer det inte upp något, tråd listan och själv iFokus är kvar men det kommer inte upp något att " skriva i". Jag kan inte heller lägga upp en Avatar på datorn (har inte provat via mobil) eller lägga till nya favorit sajter (inte på mobil heller). Jag har provat på olika webbläsare och olika datorer, även gjort nya användare men det fungerar inte!? Jag provade dock på en äldre användare (som inte går att använda av andra skäl och då fungerar det att skriva inlägg ( har inte provat det andra) på både dator och mobil. Jag vet inte vad jag ska göra för att fixa detta, har varit såsen jag skapade användaren. Tacksam för svar. /skrivet på mobil

Lin''
0

Vill påpeka att jag inte heller kan kommentera på andra användares trådar, bara på mobilens mobilversion.

Lin''
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett exempel på att vissa saker inte fungerar, detta är när man ska kommentera på andras eller sina egna trådar när man inte är på mobilversionen, det blir bara blankt. (Jag kan inte visa en bild tagen från datorn då jag måste överföra och grejer)

Lin''
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det också ut på datorn (bild tagen när man ska skriva inlägg i vanliga versionen på mobilen)

Inkanyezi
0

Det mest sannolika är att datorn har en äldre webbläsare, som inte stöder skripten på iFokus. Det kan också vara att du har installerat ett tillägg som förbjuder körning av skript, och i så fall måste du göra en inställning, så att du tillåter att iFokus kör skript.

Vilket operativsystem har du på datorn, och vilken webbläsare använder du, och vilken version på såväl operativsystem som webbläsare?

Lin''
0

Men det är bara på dom nyare användarna som det inte fungerar, och på mobilen fungerar det men endast på mobilvertionen. Jag har också prövat olika datorer och olika webbläsare, på datorerna har jag testat Chrome och Firefox (Firefox är det jag vanligtvis använder), och på telefonen har jag använt CM BROWSER och Chrome och det funkar på båda förutom på vanliga versionen på mobilen somsagt. Jag vet inte vad för operativsystem jag har? (vet ej vad det betyder) och inte heller version, (hur kollar man det?)

Inkanyezi
0

Om du klickar i "Hjälp" i Firefox meny och sedan längst ner väljer "Om Firefox" så får du fram en ruta som talar om vilken version av Firefox du har. Den talar också om vilket operativsystem du använder, men inte versionen.

Hur du får fram version av ditt operativsystem kan variera, men vanligen brukar datorn visa det i förbigående när man startar den.

För att det ska gå att avgöra vad du kan ha för fel är det nödvändigt att du ger de uppgifterna.

Det är inte säkert att det är en supportfråga för iFokus, utan det kan vara en fråga att presentera i Datorn iFokus, där du kan få hjälp med det som rör din dator.

Niklas
0

#5: För att utesluta att det beror på iFokus kan jag prova att logga in med en av dina användare som inte fungerar. Vill du det?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning