* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: fel-och-buggar
Läst 1143 ggr
taylor__lambert
0

Fel på alla mina inlägg jag skriver

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något verkar bli fel på mina inlägg 

Här

Här

Här

och på fler ställen texten är ju av kapad helt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

MelodyX
1

Kopierar du texten från wordpad? Då kan det bli så. Tycker för övrigt du ska använda google till skoluppgiften om du inte behöver skriva källor, finns bra information där ;-)

taylor__lambert
0

Kopierade från mitt drive dokument då det är så mycket text som skulle skrivas :/ det ska väl ändå kunna gå att kopiera in en text (?) tycker jag

MelodyX
0

Aldrig provat, men tycker typsnittet är konstigt, det kanske är det den inte klarar?

taylor__lambert
0

kanske får testa med annan typsnitt

[Devya]
1

Du ska aldrig kopiera text på det viset, det blir alltid knasigt då (har själv försökt ett par gånger). Så du får sluta vara "lat" och helt enkelt skriva om det från början på forumet. :)

taylor__lambert
1

Fast jag är inte lat som du kallar det, jag är jävligt stressad för jag förstår mig inte på uppgiften eller orden men nu har jag fixat det

Niklas
0

Du behöver inte skriva om texten. Det räcker med att du kopierar den via en texteditor som inte sparar formatering. Anteckningar brukade fungera i Windows.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Devya]
0

#6 Jag skrev det inom citationstecken. ;)

Inkanyezi
1

Problemet är din formatering, som följer med när du kopierar och klistrar. När man tar upp källkoden för sidan finns hela texten med, eller om man väljer att kopiera inlägget och lägga det i en textbehandlare, men spalten på iFokus rymmer inte hela bredden på inlägget du gör, och formateringen gör att man inte får någon list i nederkanten för att kunna läsa hela. 

Det måste läggas in som oformaterad text för att man ska kunna klistra in det. Det är inte ett fel på iFokus som orsakar det här, utan det är en konflikt i webbformatet mellan det du klistrar in och spalten på iFokus.

Jag vet inte hur du ska kopiera text oformaterad, men om du droppar den oformaterad i redigeringsfönstret uppstår inte problemet.

kattöga
0

Visst har (eller hade?) vi väl en anteckningsfunktion här på iFokus också? Som inte sparar ner formateringarna.  Då skulle man kunna spara in texten där först och kopiera den därifrån.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2

#10 forts…. Jo, de har vi o den funkar fortfarande.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

AnneN
3

Då du klistrar in kopierad text, högerklicka med musen och välj "Klistra in som oformaterad text"

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
0

#11, 12: Bra tänkt!

Cireea
1

Annars kan man också markera alla text innan publicering och välja "Font Format" uppe i menyn och då välja "Paragraph" - då ändras texten och passar på iFokus. Så har jag gjort hundratals gånger. 🙂

Ibland får man göra såhär om texten är kinkig:  markera texten -> Font Format -> Pre -> Paragraph. Då ändras texten först till Pre och sedan till Pargraph.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Niklas
0

#14: 🙂

taylor__lambert
0

jag tror att texten vart dålig pga att jag tryckte på iFokus parapraph. För jag kopierade om hela texten igen från dokumentet och då funkade det

Cireea
2

Tycker texten ser ut att vara Pre och inte Paragraph …🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

taylor__lambert
0

Kan det säkert också vara. Svårt när man skriver via mobilen