Aktiv eller inaktiv värd
När man går in på "om sajten" ser man Avatar för värd och Medarbetare. Tidigare kunde man klicka sig vidare för att ta reda på om de var aktiva eller inte. Hur vet man det numera?
Jag saknar också den informationen. Ibland kan man se, att det inte alls är aktivitet på sajten, men när den är aktiv, kan det vara bra att kunna se.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
Klickar man på "kontakt" längst upp får man fram ett formulär som verkar gå direkt till sajtvärden. Då kan det vara bra att veta ifall den personen inte varit inloggad på flera år…
Skulle även vilja få tillbaka alternativet att skicka PM till någon när man klickar på avataren. I gamla iFokus fanns alternativet Meddelande i högerspalten. Nu måste man välja Meddelande under "Mitt flöde" och försöka komma ihåg användarnamnet på den man ska skicka till. Inte alltid så lätt om det är lite annorlunda stavat eller liknar något annat - eller om man väldigt glömsk som jag. 😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det verkar finnas en del sajter som är rätt inaktiva. Kollade lite på måfå och hittade direkt ett par stycken där ingen hade skrivit något på över ett år. I en av dem hade sajtvärden inte bidragit på över 4 år och i en annan hade sajtvärden lämnat iFokus och den enda medarbetaren hade inte skrivit på över ett år.
Finns det någon plan för vad som ska hända med sådana sajter? Vore ju lite trist om nykomna medlemmar skrev något där utan att få något svar och därefter gav upp.
För att se när en medlem (värd eller medarbetare) var aktiv senast. Klicka på avataren eller på nicket då kommer man till den personliga sidan.
Där finns de senaste trådarna som medlemmen skrivit i och där finns också information när den senast var aktiv.
Dock finns det ett krux när det gäller senast aktiv. Står det 2020-09-05 så är det det datumet som nya iFokus lanserades. Så står det det så har den inte varit inloggad sen det blev nytt, men det blir svårt at säga när den senast var aktiv. Då får man titta på senaste trådarna och kika på det datumet.
Står det till exempel 2017 så nånstans mellan det och 2020-09-05 var senast.
Dock som info till iFokus. Det verkar vara lite knas med att klicka på avatarer och nicket. I alla fall på värd/medarbetare under "om sajten". Ibland verkar det vara stumt. För det mesta kommer den personliga sidan fram, men tar liten stund. Så nåt verkar knas med att komma in på värd/medarbetare om man väljer "om sajten".
.
#5: Ja nu ja, men det alternativet fanns inte när jag skrev min kommentar. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6: Det beror på att vissa länkar i beskrivningen länkar till formatet för gamla sajten, så då måste vi först klura ut vad det är för användare i nya sajten. Den frågan är ganska långsam.
Mvh // Johan
Johan #8 för mig låter det bakvänt. Ett nick är väl ett nick oavsett om det finns i en tråd eller under "om sajten".
Dessutom om det är som du skriver då borde det väl ta lika lång tid att öppna de personliga oavsett vilken av värden/medarbetare man klickar på. Men vissa nick ger intrycket att de inte funkar överhuvudtaget medans andra öppnar nästan som vanligt.
.
#9: Nej, för användaren interna id var tidigare en guid, men är nu en integer, så vi behöver matcha alla gamla guids mot nya integers.
Mvh // Johan