Annons:
Etiketterfel-och-buggarönskemål-förslagmeddelanden
Läst 334 ggr
Nephi
9/7/20, 1:07 PM

Notifikationer om meddelanden

Får notifikationer om att jag har fått svar från personer jag skrivit meddelande till, när jag går in på meddelande finns dock inga nya där. Börjar fundera på om iFokus tar mina skickade meddelanden och sätter dem som notifikationer så fort jag byter till en annan tråd. Hade önskat tidsstämplar på meddelandena så jag hade kunnat listat ut om detta var fallet 😥
Annars så får jag notifikationer men inte meddelandena visas när jag ska kolla, det är väldigt jobbigt att inte veta vilket som det är


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Carmarino
9/7/20, 1:13 PM
#1

Jag får numera inga notifikationer alls när det gäller meddelanden. Fick det ett tag i början, men sedan slutade det fungera. 🙁

Så har ni skickat PM till mig, och jag inte har svarat, då har jag glömt att kolla om det kommit in några nya.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/7/20, 1:15 PM
#2

En annan sak när det gäller meddelande; det vore trevligt om ni kunde fixa så att gamla kommentarer doldes även här. Som det nu är får man scrolla väldigt långt för att hitta senaste kommentaren (om man har en lång diskussionstråd alltså).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Råkan
9/7/20, 1:48 PM
#3

#1 Har samma problem. Jag får inga notifikationer om meddelanden.

Fick det ett tag i början, men sedan slutade det fungera.

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Carmarino
9/7/20, 6:42 PM
#4

En sak till som jag önskar fanns i meddelandena är tidpunkt. I de vanliga trådarna står ju både datum och klockslag, men i meddelandena står bara datum. Det gör det väldigt svårt att gissa sig till hur länge sedan personen ifråga skrev det. När man då inte får några notifieringar heller kan det ju ha gått många timmar (kanske till och med dagar) sedan det skrevs.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Nephi
9/7/20, 6:45 PM
#5

Det står nu klart att det är meddelanden jag skickar som dyker upp som nya meddelanden notiser 😴

Totalt värdelöst och väldigt förvirrande 🙃


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Carmarino
9/7/20, 6:48 PM
#6

Fick precis en notis om ett meddelande. Problemet var bara att jag redan hade läst - och svarat på - det. Eftersom ingen tid är registrerad så vet jag inte hur längesedan det skrevs, men det var förmodligen några timmar sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[[eskils_]]
9/7/20, 7:02 PM
#7

Skulle också gärna se vilken tid meddelandena skrevs, och fetstil på skickade och olästa meddelanden.

Carmarino
9/7/20, 7:47 PM
#8

#7: Ja, det hade varit bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 12:14 PM
#9

För en stund sedan såg jag en notifikation om att jag hade fått ett personligt meddelande. Valde dock att läsa en av trådarna jag fått notifikation om först. När jag sedan tittade i listan så var rutan om det personliga meddelandet borta, trots att det bara gått någon minut.

Tror att även en del andra notifikationsrutor försvunnit, men jag är inte helt säker. Har bara känslan av att de var fler än de som ligger där nu.

Trodde rutorna låg kvar tills man läst i tråden, men det verkar inte så. I gamla iFokus såg man visserligen bara ett visst antal, men när man läst trådarna som låg där så fylldes listan på tills det inte fanns fler notifikationer. Det hade varit bra om det hade fungerat så nu också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 12:18 PM
#10

Det blir konstigare och konstigare. För en stund sedan kom notifikationen om det personliga meddelandet tillbaka, och jag hade åtta rutor i listan. Gick då tillbaka till den här tråden, och nu är det bara sex rutor i listan, plus att notifikationen om det personliga meddelandet försvann igen.

Tryckte "Hämta fler" för att se om det kom några fler. Det gjorde det inte, utan de blev tvärtom färre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
9/8/20, 1:08 PM
#11

Jag upplever det som dig, Carmarino, notifikationerna kommer och går (alla sorter). Ibland har man många, ibland färre eller inga alls, trots att man inte läst dem. De är bara plötsligt borta medans man läst någon tråd.
Angående notifikationen för PM så kom den långt efter att jag hade läst det. Den har dock inte kommit tillbaka.


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
9/8/20, 3:15 PM
#12

Hade 14 notifieringsrutor, enligt siffran på min Avatar, när jag gick in på iFokus nyss. Öppnade en tråd och då sjönk det direkt till 9. I den tråden fanns bara en enda ny kommentar, så den kan inte ha genererat att 5 rutor försvann. Efter att ha läst ytterligare två trådar, där antalet räknades ner korrekt, gick antalet upp till 12. Dock syns bara 10 rutor, så jag gissar att det är maxantalet? (Nu gick det ner till 6 när jag öppnade den här tråden.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 3:36 PM
#13

Ännu mer konstigheter. Tror det låg 6-7 rutor i högerspalten. När jag scrollade ner för att kolla igenom dem - då försvann allihop. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
9/8/20, 3:45 PM
#14

#13: Vad värre är - det verkar som om de försvunna rutorna genererade att kommentarerna de hänvisade till markerades som lästa, trots att jag inte ens hade varit inne på den sajten. 🙁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 6:28 PM
#15

Testade att boka ur "Dölj lästa kort automatiskt". Då fick jag upp de 13 senaste korten. Så tydligen är det maxgränsen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
9/8/20, 6:42 PM
#16

Hur tar man bort meddelanden nu?

Tarotstollan
9/9/20, 3:19 AM
#17

Önskar också veta hur man tar bort meddelanden som inte behöver varken sparas eller svaras på?

Har på något sätt lyckats önska mig själv välkommen till Tarot 2 ggr! 😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
9/9/20, 10:52 AM
#18

#2: Det finns med på vår lista. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/20, 10:54 AM
#19

#4: Håller med.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/20, 10:55 AM
#20

#5: Det stämmer och så ska det inte vara.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
9/9/20, 10:58 AM
#21

#9, #10: Flödet har inte satt sig riktig än. Vi får skruva vidare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/9/20, 10:59 AM
#22

#17: Den möjligheten är inte byggd.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
9/9/20, 11:15 AM
#23

#22: Kommer ni att göra så man kan ta bort meddelanden? Alla meddelanden behöver verkligen inte sparas, välkomnanden till eller från nya medlemmar till exempel, och det blir svårt att hitta de som är viktiga. Menar inte att tjata, men det framgår inte av ditt svar om ni kommer att göra det utan bara att ni inte har byggt funktionen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
9/9/20, 11:39 AM
#24

#23: Eftersom det har frågats efter funktionen på flera ställen, och eftersom vi hade den i gamla versionen, gissar jag att vi kommer att bygga den så småningom.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
9/9/20, 11:40 AM
#25

#24: Tack! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
9/10/20, 11:47 AM
#26

Såg att det inte längre står hur många meddelande det finns i en diskussion. Har man en pågående diskussion om lite av varje så kan den bli väldigt lång. Så om det går att få tillbaka visningen av antal meddelande vore det bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ulla
9/10/20, 11:57 AM
#27

#26: I diskussionslistan till vänster finns antal svar ovanför klockslaget.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Carmarino
9/10/20, 12:12 PM
#28

#27: Menade meddelande i PM.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
9/10/20, 3:43 PM
#29

Skapa gärna nya trådar när det gäller annat än det den befintliga diskussionen handlar om. När ett ärende är omhändertaget går jag inte alltid in och läser igen om det kommer nya kommentarer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
9/18/20, 9:44 AM
#30

Nu verkar det funka att man får ett notis-kort när man fått ett nytt PM. Jag har inte heller fått notis-kort när jag svarat nu, som man felaktigt fick förut, men fortsätter konversationen får jag inte något kort som visar att jag fått ytterligare svar. Då måste man aktivt gå in och titta i sin meddelandekorg! Det verkar alltså bara funka vid helt nya PM.


💖🧡💛💚💙💜

Upp till toppen
Annons: