Nytt försök: Blir du någon annan?
Nu har jag precis lagt ut en ny uppdatering med ett nytt försök att fixa århundradets konstigast bugg: Att man tillfälligt ser ut att vara någon annan.
Om ni ser att er Avatar och namn byts ut till någon annanskonto efter tisdag 8 september 20:40, kommentera gärna den här tråden och skriv något om vad du gjorde när det hände.
Mvh // Johan
- Redigerat 2020-10-18 15:06 av johan
Har hänt idag.
Vad jag gjorde minns jag inte
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1: Senare än 20:40 idag?
Mvh // Johan
Maken har explorer, och han blev en annan person helt plötsligt. Han vet inte hur det gick till eller vad han gjorde, det bara blev så. Jag använder endast FireFox, och jag har inte råkat ut för detta.
Kan det ha med webbläsaren att göra ? En fundering bara.
#3: Ofta spelar det in, men den här gången verkar det inte ha med det att göra.
Visste inte att det funkade att logga in med IE.
Skedde detta alldeles nyss för honom?
Mvh // Johan
#2: nej. Var under fm.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Men vad f*n det gick igår förmiddag. Nu gick det varken på IE eller Edge. Har inga problem alls på firefoxen, och den HAR krånglat till och från, även här på iFokus.
Jag var Staffan i någon minut😄
/Maria
Maria #7 och det var nu idag efter 20.40
Om det var det vad använder du. Är det mobil eller dator. Om det är mobil android eller iphone. Om det är dator vilken webbläsare.
.
Johan jag har provat både utloggad och inloggad. win 8.1 edge, Satt runt 15 minuter med varje och fick inte fram fel.
Med tanke på hur lätt jag fått fram det förut så är det en förbättring i alla fall om det finns kvar. Får se om jag kollar mer idag annars blir det imorgon.
.
#9: Tack! Jag känner mig också hoppfull att detta kommer att hjälpa.
Har upptäckt några andra buggar som en följd, men inte lika allvarliga. Specifikt att när man öppnar inlägg från flödet som länkar till en annan sajt kommer inlägget inte dölja redan lästa kommentarer. När man öppnar från inläggslistan på samma sajt funkar det som vanligt.
Mvh // Johan
Johan #10 ja får se när jag orkar prova igen, för det är rätt så tråkigt och blir jobbigt när man sitter så statiskt som det blir att försöka tvinga fram det.
Nu skulle det vara bra att kunna se inloggade just nu för det krävs ju att det finns medlemmar inne för att kunna få fram det.
Så det var därför mitt flöde var så konstigt. Ena gången hade jag 16 för att nästan gång bara 9. För att sen ha fler igen.
.
#8 Jag kommer inte ihåg.
/Maria
Johan jag har nu provat igen.
Provade först på eftermiddan ca 10 min vardera som utloggad och inloggad. win 7 med chrome. Fick inte fram fel.
Har nu provat enbart som inloggad ca 20 min. win 8.1 med edge och inte fått fel.
Så det verkar som jag inte kan tvinga fram felet nu i alla fall inte på den tidrymd jag provat.
Så om nån nu får fel så är det väl möjligt att det ligger i mobil/platta (android eller iphone/ipad) eller win 10 (eftersom jag inte får fram det på mina datorer) så då är frågan vilken webbläsare. Och vad dom faktiskt gjorde när det blev fel.
För min del så kommer jag prova nån annan dag längre, men som det verkar (som jag sa) att för min del verkar det vara borta.
.
- Redigerat 2020-09-09 21:22 av annia1
#13: Tack för hjälpen!
Nu blir det bara till att fixa allt som blev lite sämre av fixen. Men det är inte alls lika allvarligt. Mer i nivån med att saker inte blir markerade som lästa automatiskt t ex..
Mvh // Johan
johan #14 ja och se till att dom fixarna inte återskapar detta, för då får du det svettigt värre.
.