* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikett: fel-och-buggar
Läst 144 ggr
Ljungåsen
2

Skrivrutan göms bakom tangentbordet

Jag sitter på surfplatta, med Chrome och Android v10.

Eftersom jag sitter på platta, så har jag den på tvären, alltså så att den är bredare än den är hög. När jag vill svara i en tråd och klickar i skrivrutan så kommer tangentbordet upp och lägger sig över hela skrivrutan, så jag ser inte vad jag skriver.

Problemet finns inte då jag startar en ny tråd (den här t.ex) utan bara om jag vill svara i en tråd som redan finns. Problemet finns inte heller om jag håller surfplattan som en telefon, dvs om den är smalare än den är hög.

johan
0

Dum fråga kanske, men varför kan du inte bara scrolla upp lite så att kommentera-rutan kommer upp ovanför tangentbordet?

Eller menar du att det blir så liten yta kvar på skärmen? Verkar konstigt då en liggande iPhone har kvar ca 40% av skärmytan när tangentbordet är framme. En platta borde ju ha mer plats kvar.

Mvh // Johan

• Redigerat 2020-09-13 09:43 av johan
Ljungåsen
2

#1: Absolut kan jag skrolla upp lite för att se vad jag skriver, men det hade varit trevligt om den skrollningen sköttes automatiskt. Det gör den på alla andra forum jag frekventerar.

Svarar jag på en kommentar så hamnar skrivrutan "på rätt ställe ", men inte om jag väljer att svara utan att explicit svara på en kommentar.

Jag ser fem rader text i skrivrutan med tangentbordet uppfällt, och då har jag krympt det så mycket som min platta tillåter. Ramen med SUPPORT stjäl väldigt mycket av utrymmet på höjden.

Niklas
0

#2: För mig gör den precis det du beskriver. Pekar jag i rutan för att skriva kommer tangentbordet upp och då flyttas även textfältet upp.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ljungåsen
0

#3: För mig så hamnar texten bakom den gula bannern där det står SUPPORT. Jag ser alltså inte vad jag skriver om jag inte skrollar skrivrutan i rätt läge först.

Niklas
0

Okej.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Carmarino
0

Det är samma för mig på mobilen. Ser inte vad jag skriver om jag inte flyttar ner rutan manuellt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ