Text på julsajten är väldigt liten
Vet inte om det är bara i min webbläsare (Edge/Win10), men när jag går till https://julen.ifokus.se/ så är texten på sidan mycket mindre än på alla andra sajter jag går in på.
Kollade även i en annan webbläsare (Chrome), där jag inte är inloggad, och där var texten normal. Även i mobilen är texten normal. Har testat flera gånger, och varje gång blir den liten i Edge.
Testade även att stänga webbläsaren och öppna den igen. Texten är fortfarande liten på julsajten, men inte på några andra sajter.
Det började för en stund sedan, för tidigare idag såg den ut som på alla de andra sajterna jag varit inne på.
Är texten liten eller normal för er andra?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2020-09-18 17:14 av Carmarino
Zooma ut. Ctrl+0 på Windows. Cmd+0 på Mac.
Mvh // Johan
#1: Har inte rört zoomen, men av någon anledning stod den på 90 % på Julen, men inte på övriga sajter. Är det individuella inställningar på de olika sajterna?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja du får ställa om på alla sajter om du vill ha något som inte är det vanliga : )
När jag går in på 'Julen' är det inte anpassat efter skärmstorleken (har telefonen), sidan är bredare än skärmen, jag får "dra" i sidled för att kunna läsa. Vet inte om jag förklarar på ett bra sätt?
💖🧡💛💚💙💜
Det har dykt upp en bred svart vertikal rand i båda sidorna av skärmen, som om läsfältet har blivit smalare. Finns där oavsett sajt.
Har också Edge och Win10.
#5: Det är nog en ändring som gjordes idag. Många har önskat en lite mindre ljus bakgrund, men den blev nog några grader för mörk så kontrasten blev för stor.
#4: Det verkar vara samma som det var på sidan med Meddelande tidigare. Eller också är det någon inställning i den telefon. När jag kollar på mobilen så anpassar texten sig efter skärmbredden.
#6 Kanske det. Rätt störande med kontrasten mellan det vita fältet och de svarta breda kanterna. Hoppas det åtgärdas.
Kollade i Google Chrome och det var likadant där.
#7: Det är inte så när jag går in på 'Mina foton' eller 'Supporten'. Det kanske är samma fel som det var på meddelande-sidan då.
💖🧡💛💚💙💜
Problemet verkar bara vara på löpsedeln. Går jag in i en tråd ser det ut som det ska.
💖🧡💛💚💙💜
Hos mig ser det normalt ut.
/Maria
#5 Nu är de svarta kanterna borta och ersatta med ljust blågrå kanter. Bra så!