Text och ljus förändringar på sajter 2.
Skriver återigen för att få reda på om vi kommer att få möjlighet med att ändra både ljus och storlek på sidorna och bokstäverna?
Jag har märkt att jag har börjat att få ont i huvudet och ögonen, vilket jag inte hade innan uppdateringen,
Jag har dragit ner ljusförhållandet på min skärm men det hjälper inte, då bokstäverna är för bleka mot den vita bakgrunden.
Så större och starkare färg på bokstäverna till att börja med, tack!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Oswald 700
Bör lösa dina problem.
Edit: problemet blir då att allt blir fetad text.
- Redigerat 2020-10-07 23:05 av [VSK]
Ja och det är ju inte så bra, det heller. Kör med Edge men det kanske är samma sak.
#2:
Edge bygger på Chronium precis som Chrome, Vivaldi, Opera och säkerligen en kasse webbläsare till, men MS har strypt inställningarna för Edge så man måste ladda ned tillägg från Store eller här https://microsoftedge.microsoft.com/addons/Microsoft-Edge-Extensions-Home
Kanske finns flera ställen än så, har inte letat.
Går garanterat komma förbi MS kontroll via registret men frågan är om det är nån vits att skriva sånt här.
Jag tycker att eftersom killarna hade fixat det så bra på det gamla stället, så kan de fixa det här också.
Jag är inte den enda här inne på iFokus som har problem med ögonen och dessutom har dålig insikt om datorinställningar.
Det vore toppen om det gick att fixa så vi kan reglera lite själva!🌼🍀🌸
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Apropå detta… nu kom jag på varför min hjärna liksom hoppar över att läsa inlägg efter trådstarten. Det är för att det är för likt andra forums citatrutor. Alltså att text från tidigare inlägg citeras och ens eget svar skrivs/står under, i samma stil och färg som trådstarten. Nu har ju iFokus valt att göra så här, och jag som gammal forumläsare får väl se om jag orkar träna om, än så länge går det väldigt trögt i alla fall.
Men jag tycker: slopa svarsrutorna i annan färg. Det varken behövs eller hjälper att trådstart och inlägg ser olika ut. Vad är egentligen tanken med det?
#6: Att det ska bli enklare att se när det kommer en helt ny diskussion. För oinloggade är det fortfarande oändlig scroll där nya inlägg laddas in automatiskt.
Jag tycker det är skönt att kommentar och inlägg skiljer sig åt.
Mvh // Johan
#7 Tack för svar, jag trodde att det var därför. (Betyder inte att jag håller med, men uppskattar infon.) 🙂